cdi ylimääränen ääni > savutus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wäinö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 26.07.2007 19:46

cdi ylimääränen ääni > savutus

Viesti Kirjoittaja wäinö »

tuli tuossa pari viikkoo sit polkastua poljin pohjaan kiihyttäessä kakkosella ja kolmosella, sen jälkeen on koneesta alkanu kuulua n3000 kierroksen kohalla semmosta terävää epämäärästä läpsytystä ja huomannu savun peräpäässä lisääntyvän.

tupsauttelee välillä kunnon mustat pilvet ja välillä sinertävääkin ja haisee ihan lamppuöljylle ja kulutus lisääntynyt.

kylmänä käynnistäessä kuuluu 5 sekunnnin ajan samanlaista läksätystä. Kone pyörii ok, nesteet pysyy paikoillansa. vuos sitten teetetty suutin ja suuttimien tiivisteiden vaihto. Meneeko tiivisteet noin äkkiä??? (lisäsin red linee suuttimien puhistusainetta tankkiin jos ois paskaa ollu?)

pitäneenkö turbosta kuulua mitään suhinaa kiihytettäessä? kun ainakin tuossa suhisee turhan paljon. ahtimen kumiputki oli halki monesta paikkaa ja se on korjattu, mutta suhisee edelleenkin. coolerin yläpuolella näkyy kostetutta olevan. vuoden verran tämä toimikin ilman mitään murheita :wink: IHME :lol:
110 cdi Vito
räätäli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 13.07.2005 18:54

Viesti Kirjoittaja räätäli »

Ottamatta kantaa kuinka nopeasti pohja tiivisteet alkaa vuotamaan, sieltä vikaa kannattaa katsoa.

Jollei suutimia ole laillisesti kiristetty ja voideltu ulkoapäin niin että suutin pääsee liikkumaan lämpötilöjen muutoksen tahdissa ylös ja alas päin voihan se suutin niin sanotusti hirttää kiinni jo ensimmäisen käynnistyksen jälkeenkin suuttimien pois ottamisen jälkeen.

Siittä päästään kysymykseen kenen vika jos prikat pohjassa vuotavat helposti uudestaan ?

Hyvää aurinkoista kevättä kaikille toivottaa räätäli.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

räätäli kirjoitti:Siittä päästään kysymykseen kenen vika jos prikat pohjassa vuotavat helposti uudestaan ?
Tietysti sen vika, joka ne on laittanu. Itellä on A170 CDI:hin harjoteltu Veholla nyt kolme kertaa tota suutintiivisteiden vaihtoa (joista kaksi kertaa jo takuuna luonnollisesti). Ei taho kestää puolta vuotta pidempään Vehon vaihtamana.
wäinö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 26.07.2007 19:46

suutin tiviste vuoto

Viesti Kirjoittaja wäinö »

kuinka pitkä takuu yleensä on MERKKI korjaamolla tämmösissä asioissa? onko mitään mahollisuutta mennä takuuseen, kun auton sain korjaamolta huhtikuun alkupäivinä vuos sitten?

heitin tankkiin aamulla sen pikapuhdistus aineen ja ajoin 10 kilsaa.. annoin olla puol päivää seisoksissa ja lähin ajelee niin sitä lätkätystä ei kuulunu enää 3000 kierroksen kohilla. mutta sinistä savua tuli kyllä jonkun verran, eli välttämättä suuttimen tiiviste ei vuoda, vaan jos suutin kusee liikaa esim? katkua ei mielestäni tule ohjaamoon.
110 cdi Vito
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Hiphei!

ota wäinö se koristemuovi vai mikä lie moottorin suoja pois ja katso ne suuttimien juuret... sillä saa ainakin sen suutinkysymyksen pois päiväjärjestyksestä... eli kerää sellasta mustaa mönjää sinne suuttimen juureen jos vuotaa... myös suhisee aika paljon vuotavan suuttimen juuresta...
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: suutin tiviste vuoto

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

wäinö kirjoitti:kuinka pitkä takuu yleensä on MERKKI korjaamolla tämmösissä asioissa? onko mitään mahollisuutta mennä takuuseen, kun auton sain korjaamolta huhtikuun alkupäivinä vuos sitten?
Veholla on ainakin 2 vuotta. Varmasti menee takuuseen jos esität asian oikein. Sen sijaan jos kysyt kiltisti niin ei varmasti mene. Ei parane hyssytellä.
wäinö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 26.07.2007 19:46

cdi savutus

Viesti Kirjoittaja wäinö »

miten tuo imusarja lähtee pois, oon yrittäny sitä vaikka miten irrottaa. kaikki torxit on irti. Mitä siis purettava että näkee suuttimien juureen.

tässä ei oo kyllä semmosta suojamuovia, muuta kun tuo muovinen imusarja heti kun pellin aukasee.
110 cdi Vito
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

ei sun tarvi ottaa imusarjaa irti!

jos sulla ei ole mitään koristemuoveja siinä koneen päällä suuttimet löytyy koneen päältä ja näyttävät tältä

Kuva

jos suutin vuotaa tulee juurikin tuollaista töhnää sinne suuttimen juureen!
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
wäinö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 26.07.2007 19:46

cdi savutus

Viesti Kirjoittaja wäinö »

Otinpa kumminkin imusarjan pois ja sainkin hyvin kun kaikki pultit vaan irrotteli mitä tarvii. Ja sen mainitsemas suojamuovin löysin sen alta ja sen otin pois niin jo rupes suuttimet näkymään!

voe mahoton sitä karstan ja töhnän määrää imusarjassa :shock: HYvä kun sormi mahtu reikiin. Putsasin meisselillä suurimmat pois. Tuo sama suutin näkyy pikkusen tihkuvan mullakin, mut ei oo mustaa töhnää vielä muuta ku vähän kosteena näky olevan.

Liekkö henkilömersuissa helpompi operaatio päästä käsiks suuttimille`? Ilmanputsarikotelon asennus jäi vaiheeseen ja sai jäädäkkin.. Ei meinaa paketillinen laastaria riittää viton remontin jälkeen!

menipähän vappupäivä mukavasti :lol:

asiasta kymmenenteen, mikä tekee sen että tyhjäkäynti jää viisarin verran yli tonnin. joskus 1500 kohdalle? päästömittauksen jälkeen alko tyhjäkäynti olla korkeempi. Asettuu 750 sillä kun painelee kaaasua muutaman kerran.
110 cdi Vito
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

aa joo sulla oli vito :lol: sori en ajatellut yhtään. siinä taitaa tosiaan olla vähä isompi operaatio se purkaminen :(

tuo minun suutin oli tuossa kuvassa muistaakseni vuotanut about 2 viikkoa. joten korjauta äkkiä ennenkuin jumittuu kunnolla tuo suutin...

henkilömallissa suuttimet näkyy suoraan kun ottaa koristemuovien 4torxia irti :lol:
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6499
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: cdi ylimääränen ääni > savutus

Viesti Kirjoittaja MiHe »

wäinö kirjoitti: kylmänä käynnistäessä kuuluu 5 sekunnnin ajan samanlaista läksätystä. Kone pyörii ok, nesteet pysyy paikoillansa. vuos sitten teetetty suutin ja suuttimien tiivisteiden vaihto. Meneeko tiivisteet noin äkkiä??? (lisäsin red linee suuttimien puhistusainetta tankkiin jos ois paskaa ollu?)
Tänään vähän lisäselvis(kai?) tuokin. Taas oli kone vikatilassa :evil: ja testeri näytti piiiiitkänl listan kaikenlaista, mutta ainoo 'päällä' oleva oli MAFin alhainen jännite. Ja siinä havaittiin myös sama säksätys moottoritilasta (tarkemmin just läppien liikuttimien suunnalta), kun starttas tai virrat löi päälle. Kaasutellessa ei läpät liikkuneet. MAF vaihtoon ja lisää ihmettelyä, testerillä läppiä auki ja kiinni, hyvin surahteli. Sitten säksättely loppui 'omia aikojaan', ja läpät rupesivat liikkumaan. Ainakan kotiin ajaessa ei mennyt vikatilaan...

Onko tuohon lääpien disablointiin muuta jujua kuin irroittaa vääntömoottori ja vetää rautalangalla läppien vivusto euki asentoon, tai käydä lastuttamassa jossa lisäksi egr poistetaan? Tuolla tanan sarjalla ja vääntömoottorilla kun ei oo ajettu kun 40tkm :twisted:

Onkos kukaan muuten koittanut noiden cdi-koneiden kanssa air intake cleaneria tms. lennostapuhdistustauhkaa käyvälle koneelle?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin