SLK 230k '97 vesipumpun hihnapyörä klappaa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petzcu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 14.12.2006 00:42
Paikkakunta: Espoo

SLK 230k '97 vesipumpun hihnapyörä klappaa.

Viesti Kirjoittaja Petzcu »

Terve!

Itselläni tuli pieni ongelma, kun huomasin että konehuoneesta tulee helvetinmoinen pauke tyhjäkäynnillä.. Menin katsomaan moottoria koneen käydessä ja huomasin vesipumpun hihnapyörän klappaavan puolelta toiselle varmaan 2 sentin liikerataa.. Kokeilin ne neljä pulttia jotka ovat ulosveto kierteen sivuilla josko olisi löysällä tai jotain mutta kiinni tuntuivat olevan..

Osaako joku fiksu sanoa, että onko esim laakerit paskana vai mikä voi olla?

Meneekö koko vesipumppu vaihtoon.. Olen tällähetkellä kuukauden ajan Ruotsissa ja kai se on pakko vaan täältä etsiä joku mersun korjaamo??

Jos vastaavaa on jollain ollut niin minkälaista hintaluokkaakohan tuommoinen korjaus suomessa on ollut??

Kiitos jo valmiiksi!!!

-Petsku
SLK R170 230k '96 (kesämopo)
190E 2.0 '89
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kokeilepas koneen ollessa sammutettuna, onko se tosiaankin se vesipumpun hihnapyörä joka klappaa. En oikein usko.

Uskoisin, jo sanoisit, että kiristysrulla klappaa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Petzcu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 14.12.2006 00:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Petzcu »

Chili kirjoitti:Kokeilepas koneen ollessa sammutettuna, onko se tosiaankin se vesipumpun hihnapyörä joka klappaa. En oikein usko.

Uskoisin, jo sanoisit, että kiristysrulla klappaa.
Eli lohkonpäässä keskellä ylin pyörä... Juuresta lähtee ylävesioikealta ja alavasi vasemmalta... Pyörän keskellä on uloke jonka keskellä on kierretappi(ulosvetäjää varten?) ja sen sivuilla neljä 10millistä pulttia... En ole mekaanikko mutta luulen sen olevan vesipumpun pyörä.

Auto on käynnissä niin kyseinen pyörä vatkaa tosiaan sitä kahdensentin liikerataa...

Ja moottorin ollessa sammutettu ja kädellä pyörää väännellessä tuntee pikku klapin.. Käynnissä näyttää siltä, että koko pyörä lähtee kohta lentoon.
SLK R170 230k '96 (kesämopo)
190E 2.0 '89
Vastaa Viestiin