Terve!
Itselläni tuli pieni ongelma, kun huomasin että konehuoneesta tulee helvetinmoinen pauke tyhjäkäynnillä.. Menin katsomaan moottoria koneen käydessä ja huomasin vesipumpun hihnapyörän klappaavan puolelta toiselle varmaan 2 sentin liikerataa.. Kokeilin ne neljä pulttia jotka ovat ulosveto kierteen sivuilla josko olisi löysällä tai jotain mutta kiinni tuntuivat olevan..
Osaako joku fiksu sanoa, että onko esim laakerit paskana vai mikä voi olla?
Meneekö koko vesipumppu vaihtoon.. Olen tällähetkellä kuukauden ajan Ruotsissa ja kai se on pakko vaan täältä etsiä joku mersun korjaamo??
Jos vastaavaa on jollain ollut niin minkälaista hintaluokkaakohan tuommoinen korjaus suomessa on ollut??
Kiitos jo valmiiksi!!!
-Petsku
SLK 230k '97 vesipumpun hihnapyörä klappaa.
SLK 230k '97 vesipumpun hihnapyörä klappaa.
SLK R170 230k '96 (kesämopo)
190E 2.0 '89
190E 2.0 '89
Eli lohkonpäässä keskellä ylin pyörä... Juuresta lähtee ylävesioikealta ja alavasi vasemmalta... Pyörän keskellä on uloke jonka keskellä on kierretappi(ulosvetäjää varten?) ja sen sivuilla neljä 10millistä pulttia... En ole mekaanikko mutta luulen sen olevan vesipumpun pyörä.Chili kirjoitti:Kokeilepas koneen ollessa sammutettuna, onko se tosiaankin se vesipumpun hihnapyörä joka klappaa. En oikein usko.
Uskoisin, jo sanoisit, että kiristysrulla klappaa.
Auto on käynnissä niin kyseinen pyörä vatkaa tosiaan sitä kahdensentin liikerataa...
Ja moottorin ollessa sammutettu ja kädellä pyörää väännellessä tuntee pikku klapin.. Käynnissä näyttää siltä, että koko pyörä lähtee kohta lentoon.
SLK R170 230k '96 (kesämopo)
190E 2.0 '89
190E 2.0 '89



