w124 seisontajarrun säätö jumissa
w124 seisontajarrun säätö jumissa
Pitihän se nyt tännekin foorumille nyt vihdoin ja viimein rekisteröityä, kun omat neuvot eivät enää riitä.
Eli w124:stä pitäisi käsijarrua kiristää. Sen kyllä tiedän, että kiristys tapahtuu rattaasta rummun sisältä. Mutta mikä neuvoksi, kun tämä ratas on jumissa? Ei liiku yhtään.
Yritin myös irrottaa jarrukengät, jotta voisin irrottaa rummun ja pääsisi lähemmin tarkastelemaan ratasta, mutta pultit olivat ilmeisesti ruostuneet kiinni, eivät nimittäin käsivoimin aukene.
Joten neuvoja tarvitaan kuinka saada käsijarru kireälle? Ei mennyt katsastuksesta sen vuoksi läpi eikä innosta maksaa korjauksesta tuommoisen vian takia..
Eli w124:stä pitäisi käsijarrua kiristää. Sen kyllä tiedän, että kiristys tapahtuu rattaasta rummun sisältä. Mutta mikä neuvoksi, kun tämä ratas on jumissa? Ei liiku yhtään.
Yritin myös irrottaa jarrukengät, jotta voisin irrottaa rummun ja pääsisi lähemmin tarkastelemaan ratasta, mutta pultit olivat ilmeisesti ruostuneet kiinni, eivät nimittäin käsivoimin aukene.
Joten neuvoja tarvitaan kuinka saada käsijarru kireälle? Ei mennyt katsastuksesta sen vuoksi läpi eikä innosta maksaa korjauksesta tuommoisen vian takia..
Onkohan kyseessä jarrusatulan pultit? Satula pitää irrottaa ennen kuin jarrulevy lähtee pois. Ruosteenirrotusöljyä peliin, hyväkuntoinen lenkki tai hylsy ja tarvittaessa vähän lekaa niin pitäisi lähteä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Helpoin on kun vetäset jarrusatulan pois eestä ja sit sen jarrulevyn minkä sisällä on käppärin kengät.
Ja jos on jarrusatulan pultit tiukassa niin kuin "tomantti" jo neuwo niin lekaa listaan niin pitäis lähtee (tai pulttipyssy).
Ja sit repimään jos ei kehinnät lähde löysemmälle. Käppärin kengät tulee samalla pihalle kun on varmasti jo kerinnä kehittää pienen "jäysteen" levyn sisälle.
Samalla voi jo sit tilata uutta osaa kengän kiinnitys puolelle.
Ja jos on jarrusatulan pultit tiukassa niin kuin "tomantti" jo neuwo niin lekaa listaan niin pitäis lähtee (tai pulttipyssy).
Ja sit repimään jos ei kehinnät lähde löysemmälle. Käppärin kengät tulee samalla pihalle kun on varmasti jo kerinnä kehittää pienen "jäysteen" levyn sisälle.
Samalla voi jo sit tilata uutta osaa kengän kiinnitys puolelle.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Juuh tuo auttoi. Rulla pyörii ja laitoin sen niin tiukalle, että rengas vielä pyörii mutta silti joutuu polkimen laittamaan aivan pohjaan, jotta tehoa tulisi.reimah kirjoitti:Työnnä siitä renkaanpultin reijästä crc:tä siihen rullaan noin niinku ensialkuun ennenkuin alat mitään isompaa purkamaan.
Tämä konsti auttoi itsellä.
Laitoin jarrusatulaan ruosteenirroitusöljyä, mutta se on niin jumissa että ei lähde vaikka vasaralla löisi. Eli jos tässä joutuu käsijarrun palat vaihtamaan, niin joutuu kyllä korjaamoon viemään..

EDIT: Tässä tyhmänä viimeinkin tajusin, että pitäisi varmaan säätää sitä vaijerin pituutta myös sieltä auton alta. Itsellä ei ole oikein kunnon nosturia, joten sen säätö mekanismin tarkempi tutkailu auton alla ei oikein onnistu (hyvä että pään suoraksi saa siellä auton alla), joten osaisiko joku valaista, että mitä mutteria sieltä pitää kiristää?
http://img140.imageshack.us/img140/5771 ... smi3cf.gif Tuosta kuvasta jos joku voisi kertoa