Hei.
Sen verran pihalla ja ihmeissäni tuon autoni kanssa että ajattelin että olisiko kenelläkään vinkkiä että mikä mättää.
Elikkä:
Ajettu 350 tuhatta,oikeasti.
Pari kuukautta sitten alkoi yllättävä öljynkulutus,joutuu lisäämään pari kolme litraa öljyä vaihtovälillä,kymppitonnin ajan aina öljyllä.
Siinä kun on tuo Dealer entisenä omistajana lisänny coolerin,niin ne silikonikäyrät siinä putkistossa imusarjalle on öljyiset pinnastaan,niinkuin öljy tihkuis läpi,ja se on ihan kytköksissä jotenkin tähän alkaneeseen kulutukseen koska aikaisemmin olivat kuivat.
Jossain välissä tuli jatkoksista sen verran jotain sumua kun sotki muutenkin sieltä ja täältä että kiristin klemmarit ja se lakkas,mut mutkat tosiaan öljyn peittämät.
Alussa huomasin vian kun olin öljynvaihdossa, kun keskikohta alustassa märkänä keulasta perään päin.
Yrittänyt etsiä jotain näkyvää öljyvuotoa mutta kun mitään ei tunnu löytyvän,ja nyt kun käytiin vappuna vaunun kanssa reissussa niin kuluttaa öljyä ihan älyttömästi,litran parilla sadalla kilometrillä.
Vaunun keula oli ihan mustaa öljytöhkää täynnä ja samaten auton peräluukussa näkyy ihan selviä öljyläikkiä.
Otin huohotusputken pois siitä turbon letkusta mikä tulee putsarilta,ajattelin kokeilla että jos ei olekkaan turbo sökönä vaan jos se on sitte huohotusputkesta se öljy joka tulee ja menee koneen läpi ja pakoputkesta pihalle sitte, mut ei se mitään vaikuttanut,sama sotku vaunussa ja takaluukussa.
Ymmärtäisin jo auto savuttais iha simona mutta kun se ei tee sitäkään!
Silloinhan tietäis heti että turbo on sökö ja ei siinä mitään,mutta kun ei viitsisi köyhänä ostaa sitäkään turhaan.
Turboa kun kokeilee niin päittäisvälystä ei tunnu,pieni litkuminen tuntuu ylä alasuunnassa kyllä,mutta en tiedä sitte kokemattomuuttani että mikä on normaalia
Eli turboa eppäilin että vuotaa öljyä,ja vaunua kun vetää niin kuormitus kasvaa ja turbo alkaa temppuilemaan enemmän,vika pahenee???
En todellakaan itse tiedä että onko turbo hajalla tai hajoamassa,ja kun en mitään selvää öljyvuotoa muuta osaa paikallistaa.
Monttua ei itsellä ole ja pitää varmaan ajaa johonkin parin lankun päälle että saa pohjamuovin irti tarkempaa vuotokohtaa syynätäkseni vielä,että olisiko vuoto muualla sittenkin.
Perille kun tosiaan päästiin emännän kotiin niin auton alle tuli sellanen reilu öljyläikkä,mutta mikä ihme se voisi olla se paikka mistä se öljy tulee?
Kampiakselin pää on kuitenkin kuiva,venttiilikopan tiiviste näkyy vähän vuotavan tuosta syylärin päästä.
Iha pihalla ku lumiukko tän masiinan kanssa nyt,huuli pyöreänä ja ketuttaa muutenkin.
Olisiko kellään tästä mitään ajatusta?
Neuvoista todella kiitollinen.
Moi
w124-92 300 TdT mystinen öjynkulutus/Turbovika???
w124-92 300 TdT mystinen öjynkulutus/Turbovika???
w124 300 Tdt -92
Jos ei vuotokohta löydy pohjamuovin poistamisen jälkeen, pese konehuone ja moottori. Tämän jälkeen voi vuotokohta löytyä helpommin. Jos öljynpaine on normaali, ei painepuolella liene vuotoa. Tarkista turbosta koneeseen menevä öljyn paluureitti.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020