Syöttöpumpun vuoto 603
Syöttöpumpun vuoto 603
Syöttöpumppu vuotavan jostain..ilmeisesti siitä päältä..
Niin missä/mikä mahd. vuotaa.. ei tarttis summissa irrottelee paikkoja.. pumpussa on egr vermeet... sähköinen tyhjäkäyntisäätö siinä alustavaa tietoo...w124 om603 kyseessä..
Haku vinkitkin käy..ei ainakaa löytyny selkeetä...
Niin missä/mikä mahd. vuotaa.. ei tarttis summissa irrottelee paikkoja.. pumpussa on egr vermeet... sähköinen tyhjäkäyntisäätö siinä alustavaa tietoo...w124 om603 kyseessä..
Haku vinkitkin käy..ei ainakaa löytyny selkeetä...
niillä lukkopelleillä ei säädetä paineventtiilien paineita vaan ne on siinä lukitusta varten ettei paineventtiili aukea kun suutin putki avataan/tärinästä
ei siellä mitään ihmeellistä silmille tule torksi auki ja esin räikän jatkovartta ja vasaraa apuna käyttäen lukkopellin ulokkeeseen niin aukee ja samoin kiinni(kun ei ole avainta kuitenkaan ylimääräisestä lukkopellistä olis helppo tehdä avain)
pieni jousi siinä alla on jää kyllä paikalleen kun hatun nostaa suoraan ylös
tarvitset 6kpl o-renkaita vahvuus 2mm sisä mitta 13-15 mm(sarjoista ei tahdo löytyä 13 millistä isompaa mutta sekin pitää kyllä
ja kaikkein tärkein on PUHTAUS paine ilmalla puhallusta sinne juureen monta kertaa
ja eikun hommaan käsiksi
ei siellä mitään ihmeellistä silmille tule torksi auki ja esin räikän jatkovartta ja vasaraa apuna käyttäen lukkopellin ulokkeeseen niin aukee ja samoin kiinni(kun ei ole avainta kuitenkaan ylimääräisestä lukkopellistä olis helppo tehdä avain)
pieni jousi siinä alla on jää kyllä paikalleen kun hatun nostaa suoraan ylös
tarvitset 6kpl o-renkaita vahvuus 2mm sisä mitta 13-15 mm(sarjoista ei tahdo löytyä 13 millistä isompaa mutta sekin pitää kyllä
ja kaikkein tärkein on PUHTAUS paine ilmalla puhallusta sinne juureen monta kertaa
ja eikun hommaan käsiksi

Epäpuhtausko suuttimessa
Hei
Minäkin tein tuon remontin 300D:hen. Paineventtiileistä tuli kyllä tiiviit. Rempan jälkeen tuli vain semmoinen ilmiö että se rytkyttää konetta tyhjäkäynnillä.
Ei paljon mutta sen verran että jos olisin tupakkimies niin ei varmaan harjoittelematta onnistuisi sätkän sytytys sytkärillä liikennevaloissa.
Aivan kuin joku suutin ei saisi kunnon paineita pikkukierroksilla.
Vasta n 1500 kierroksessa käynti tasaantuu normaaliksi. Tyhjäkäynti ääni on myös sellainen natkuttava. Ennen remonttia oli tosi tasainen ja pehmeä ääni.
Menikööhän sittenkin jokin roska suuttimeen asti. Puhdistelin kyllä paineilmalla ja laitoin avoimien lähtöjen päähän aina muovitulpat suojaksi.
Minun pumpussa oli kaikki paineventtiilit kierretty ihan loppuun asti. Ja aika lujassakin vielä olivat.
Minäkin tein tuon remontin 300D:hen. Paineventtiileistä tuli kyllä tiiviit. Rempan jälkeen tuli vain semmoinen ilmiö että se rytkyttää konetta tyhjäkäynnillä.
Ei paljon mutta sen verran että jos olisin tupakkimies niin ei varmaan harjoittelematta onnistuisi sätkän sytytys sytkärillä liikennevaloissa.
Aivan kuin joku suutin ei saisi kunnon paineita pikkukierroksilla.
Vasta n 1500 kierroksessa käynti tasaantuu normaaliksi. Tyhjäkäynti ääni on myös sellainen natkuttava. Ennen remonttia oli tosi tasainen ja pehmeä ääni.
Menikööhän sittenkin jokin roska suuttimeen asti. Puhdistelin kyllä paineilmalla ja laitoin avoimien lähtöjen päähän aina muovitulpat suojaksi.
Minun pumpussa oli kaikki paineventtiilit kierretty ihan loppuun asti. Ja aika lujassakin vielä olivat.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Sama vika rahikaisella. Vaihdoin tiivisteet ja kupariprikat pumpun lähtöihin vuotojen takia ja tuli just samanlainen rytkyttäjä. Mikähän meni vikaan? Ei siinä mitään ihmeellistä pitänyt olla, vaan rytkyttää niin pirusti. Käynnistyksen jälkeen on hieman polkaistava kaasua, kun tuntuu, että ei käy kaikilla pytyillä. Kierroksia nostaessa käy sitten tasaisemmin.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Ei hytkytä enään
Kokeilin että mikä pytyistä ei käy. Löysäsin suuttimien päästä ja ykköpytyn löysääminen ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin mitään. Ts. se ei sytyttänyt
Avasin ykkösen paineventtiilin uudestaan ja puhaltelin sen läpi paineilmalla. mitään ei tosin näkynyt.
Sitten paineventtiili varovasti täysin suorassa ja jousi ja jousen alla oleva levy laitettuna aivan keskelle. Sitten kiinni ja ilmaus ja käyntiin. Nyt kävi kaikilla.
Kaksi erilaista vikamahdollisuutta tulee mieleen
1. Jousi oli päässyt väärään asentoon, jolloin se oli liian kireällä eikä päästänyt polttoainetta pienillä syötöillä eteenpäin
2. Suuttimessa oli kuitenkin roska joka nyt sitten vain irtosi ja lensi sylinteriin ja sieltä varmaan aika kyytiä pihalle.
En osaa päätellä mikä olisi todennäköisempää. pääasia että nyt taas toimii mersu. Nyt taas voisi sätkän sytytys onnistua liikennevaloissa...

Tässä kuvia irrotusoperaatiosta. Noita lukkolevyjä olis hyvä olla yksi ylimääräinen johon hitsaisi pienen jatkovarren ja sillä pyörittää kiinni/auki.
Mistähän tuollaisia kuvassa käyttämiäni rf liittimen suojahattuja saisi lisää. Koneremontissa niitä saisi olla 12 kappaletta. Jos joku tietää niin olisin kiinnostunut. Jossakin elektroniikka tehtaassa noita varmaan heitetään päivässä roskiin satoja.

Avasin ykkösen paineventtiilin uudestaan ja puhaltelin sen läpi paineilmalla. mitään ei tosin näkynyt.
Sitten paineventtiili varovasti täysin suorassa ja jousi ja jousen alla oleva levy laitettuna aivan keskelle. Sitten kiinni ja ilmaus ja käyntiin. Nyt kävi kaikilla.
Kaksi erilaista vikamahdollisuutta tulee mieleen
1. Jousi oli päässyt väärään asentoon, jolloin se oli liian kireällä eikä päästänyt polttoainetta pienillä syötöillä eteenpäin
2. Suuttimessa oli kuitenkin roska joka nyt sitten vain irtosi ja lensi sylinteriin ja sieltä varmaan aika kyytiä pihalle.
En osaa päätellä mikä olisi todennäköisempää. pääasia että nyt taas toimii mersu. Nyt taas voisi sätkän sytytys onnistua liikennevaloissa...


Tässä kuvia irrotusoperaatiosta. Noita lukkolevyjä olis hyvä olla yksi ylimääräinen johon hitsaisi pienen jatkovarren ja sillä pyörittää kiinni/auki.
Mistähän tuollaisia kuvassa käyttämiäni rf liittimen suojahattuja saisi lisää. Koneremontissa niitä saisi olla 12 kappaletta. Jos joku tietää niin olisin kiinnostunut. Jossakin elektroniikka tehtaassa noita varmaan heitetään päivässä roskiin satoja.

[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Onkos tuossa siis mitään ihmeellistä mitä voisi tapahtua, kun vaan putsaa paikat kunnolla ja varmistaa ettei mitään roskia tipu syöttöpumppuun? Ykköspytyn lähdöstä vuotaa tuo o-rengas ja se pitäisi kohta puoleen vaihtaa.
Edittiä: Tässä samalla kysäsen, että onko noissa aina ne hydrauliset moottorinkumityynyt, auto w201 2.5D. Taisi nimittäin kuskinpuoleinen kumityyny sökähtää, kun naftaa vuoti sen päälle
Edittiä: Tässä samalla kysäsen, että onko noissa aina ne hydrauliset moottorinkumityynyt, auto w201 2.5D. Taisi nimittäin kuskinpuoleinen kumityyny sökähtää, kun naftaa vuoti sen päälle

Joskus voivat nuo lähtönipat olla aika tiukassa. Tein yhteen 200:seen sanman homman ja siinä oli nipat tosi tiukassa. Varmn tuohon hyvin varustetuilla korjaamoilla on olemassa oma avain.Jonski kirjoitti:Onkos tuossa siis mitään ihmeellistä mitä voisi tapahtua, kun vaan putsaa paikat kunnolla ja varmistaa ettei mitään roskia tipu syöttöpumppuun? Ykköspytyn lähdöstä vuotaa tuo o-rengas ja se pitäisi kohta puoleen vaihtaa.
Edittiä: Tässä samalla kysäsen, että onko noissa aina ne hydrauliset moottorinkumityynyt, auto w201 2.5D. Taisi nimittäin kuskinpuoleinen kumityyny sökähtää, kun naftaa vuoti sen päälle
Luulisin että hydraulisia ovat moottorin tukikumit kaikissa. Kumityynyt on värikoodattu koneen mukaan. Oulussa ostin aikanaan omat tyynyt tarviketorilta ja hyvin ovat toimineet. Tosin vaihdoin ne turhaan sillä konetta täristävä vika löytyi myöhemmin siitä että vaihdelaatikon takimmaiseen tukikumiin oli joku pyörittäny liian pitkät M8 pultit jotka lukitsivat kumin laatikon runkoa vasten.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Semmosta vielä, että mitä tuo voi nyt hajottaa, jos viallisella tukikumella ajelee. Ei tuo muuten tärryytä entistä enempää, mutta välillä käynnistäessä ja yleensä sammuttaessa tärähtää aikaisempaa enemmän. Ei siis vielä kerkeä korjaamaan sitä syöttöpumpun vuotoa, eikä tietenkään kannata vaihtaa sitä tukikumea, ennen kuin polttoainevuodot on eliminoitu 

Pakoputkivaurio voi tulla kun moottori päässee elämään "yli rajojensa".Jonski kirjoitti:Semmosta vielä, että mitä tuo voi nyt hajottaa, jos viallisella tukikumella ajelee.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ei hytkytä enään
Täytyykö nuo kiristää johonkin tiettyyn momenttiin vai onko ne niin tarkkoja mihin tiukkuuteen ne kiristääHannuS kirjoitti: [ http://i22.photobucket.com/albums/b316/HannuSii/Paineventtiilit/DSC01133.jpg ]
Re: Ei hytkytä enään
Hae Turuselta niin saat sitävarten tehtyjä kierrettäviä korkkeja.HannuS kirjoitti: Mistähän tuollaisia kuvassa käyttämiäni rf liittimen suojahattuja saisi lisää. Koneremontissa niitä saisi olla 12 kappaletta. Jos joku tietää niin olisin kiinnostunut.