Ajokielto!Help..
Ajokielto!Help..
Ensimmäinen katsastus nykyisellä vaunulla päättyi ikävästi:Jarruletku edessä lähti irti,nesteet pihalle ja ajokielto+punainen tarra tuulilasiin.Myös CO-pitoisuus tyhjäkäynnillä oli häpeällinen,5,91.Auto 230E -90.
tässäpä mielessä pyöriviä ajatuksia ja kysymyksiä:
1)Ajokielto.Käsitykseni mukaan paperissa hyvin ykskantaan todetaan että liikenteeseen ei ole asiaa ennenkuin jarrut korjattu JA hyväksytty asemalla.Eli onko tosiaan niin,että autoa saa liikuttaa vain lavetilla uusintakatsastukseen?Ja mitähän se kuljetus maksanee?
2)Päästöt.CO-pitoisuus siis 5,91(sallittu 3,5).Tyhjäkäynnin aaltoilua ollut varsinkin puolilämpöisellä koneella,mutta kulutuslukemat olleet varsin hyviä.Ilmanputsarin vaihdoin just.Parhaassa tapauksessa tuo käyntihäiriö voisi poistua seoksen säädöllä,vai mitä arvelette?Katalysaattoria ei ole.Mikähän nuo arvot on nostanut,vai olisiko ex-omistaja rukannut sitten viime kevään?Vai olisiko peräti niin,että jokin (kallis?)osa aiheuttaa koko vaivan ja suuret päästöt?
3)Jarrut.Eiköhän tuon letkun vaihto onnistu meikäläiseltäkin kunhan vanhan saa vaan ilman yllätyksiä irti,ja ilmaus myös kaverin opastuksella.
Käsi(eli tässä tapauksessa jalka-)jarrua käyttelemällä ajo onnistuu tällaisessa tapauksessa,mutta tekeekö tuon paineleminen ajossa,vaikkakin varovasti,hallaa jarrulevyille...eli vetääkö helposti kieroon?
Mietiskelin myös,että kun automaatti kyseessä,niin minkähänlainen systeemi antaa luvan vaihtaa kepin asentoa?Se nimittäin liikkuu vaikka löysää jarrupoljinta painaa?Liekö sähköinen juttu vai mekaaninen?
tässäpä mielessä pyöriviä ajatuksia ja kysymyksiä:
1)Ajokielto.Käsitykseni mukaan paperissa hyvin ykskantaan todetaan että liikenteeseen ei ole asiaa ennenkuin jarrut korjattu JA hyväksytty asemalla.Eli onko tosiaan niin,että autoa saa liikuttaa vain lavetilla uusintakatsastukseen?Ja mitähän se kuljetus maksanee?
2)Päästöt.CO-pitoisuus siis 5,91(sallittu 3,5).Tyhjäkäynnin aaltoilua ollut varsinkin puolilämpöisellä koneella,mutta kulutuslukemat olleet varsin hyviä.Ilmanputsarin vaihdoin just.Parhaassa tapauksessa tuo käyntihäiriö voisi poistua seoksen säädöllä,vai mitä arvelette?Katalysaattoria ei ole.Mikähän nuo arvot on nostanut,vai olisiko ex-omistaja rukannut sitten viime kevään?Vai olisiko peräti niin,että jokin (kallis?)osa aiheuttaa koko vaivan ja suuret päästöt?
3)Jarrut.Eiköhän tuon letkun vaihto onnistu meikäläiseltäkin kunhan vanhan saa vaan ilman yllätyksiä irti,ja ilmaus myös kaverin opastuksella.
Käsi(eli tässä tapauksessa jalka-)jarrua käyttelemällä ajo onnistuu tällaisessa tapauksessa,mutta tekeekö tuon paineleminen ajossa,vaikkakin varovasti,hallaa jarrulevyille...eli vetääkö helposti kieroon?
Mietiskelin myös,että kun automaatti kyseessä,niin minkähänlainen systeemi antaa luvan vaihtaa kepin asentoa?Se nimittäin liikkuu vaikka löysää jarrupoljinta painaa?Liekö sähköinen juttu vai mekaaninen?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
ei saa ajamalla liikutella mihinkään jos ajokielto!
tietysti jos kantti kestää niin illan hämärissä käy ajelemassa auton kotia mutta tuon mersun käsijarrun kanssa en lähtisi liikenteeseen koska niin tehoton ja kun vielä automaatti niin vaihteella jarrutuskaan ei onnistu!
eikös tuon jarruletkun vaihda vaikka konttorin pihassakin
onkos noissa päästöarvoissakin joku raja jos menee yli viiden niin ajokielto napsahtaa siitä kanssa vai omianiko höpisen
tietysti jos kantti kestää niin illan hämärissä käy ajelemassa auton kotia mutta tuon mersun käsijarrun kanssa en lähtisi liikenteeseen koska niin tehoton ja kun vielä automaatti niin vaihteella jarrutuskaan ei onnistu!
eikös tuon jarruletkun vaihda vaikka konttorin pihassakin

onkos noissa päästöarvoissakin joku raja jos menee yli viiden niin ajokielto napsahtaa siitä kanssa vai omianiko höpisen

ML W164
No tuota,joku kuuluu menestyksellä ajelleen vastaavassa tilanteessa
,ja kässärillä onnistuu yllättävän hienosti jos juuri säädetty.Minkähänlaisen rapsun saa jos kiinni jää?
Ei taida alle 3-numeroisella summalla saada kuljetusta,pelkään,mutta ajoakaan ei voi suositella yli "välttämättömän" tarpeen.
Päästöarvoissa 6 on raja ajokiellolle.kuulemma.

Ei taida alle 3-numeroisella summalla saada kuljetusta,pelkään,mutta ajoakaan ei voi suositella yli "välttämättömän" tarpeen.
Päästöarvoissa 6 on raja ajokiellolle.kuulemma.
Viimeksi muokannut Ari, Ti 05.05.2009 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Eikös sen saa ajaa uusintakatsastukseen ihan normaalisti ? Ainakin tällä puolen rajaa saa ajaa. Ja eikös sulla ole 1kk aikaa fixata noi viat ?
Ite käytin eilen katsastuksessa autoa, hyvin meni siihen asti kunnes löyty poikkinainen jousi edestä. Onneks ei ollut kuin about puoli kierrosta mennyt alhaalta

Ite käytin eilen katsastuksessa autoa, hyvin meni siihen asti kunnes löyty poikkinainen jousi edestä. Onneks ei ollut kuin about puoli kierrosta mennyt alhaalta

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Edellisessä autossa lähti etujousi yläpäästä vallan pois paikalta(iskarin vaihdolla osuutta,selvästi,ja korjaamolla tehtiin se),ja kyllä oli hyvä ajaa..ihan oikeasti.Heh.Mutta vasta pahaenteiset kumahtelevat äänet paljasti että jotain vialla.Hyvin onnistui kuitenkin suht pitkäkin ajo korjaukseen,joten ei kannattane kenenkään hätäillä poikkimenneen jousen takia.Monihan ei edes huomaa niin käyneen ennenkuin katsastusmies kertoo.
Tuota jarrusysteemiä mietin itsekin,mutta ei ollut tietoa koskeeko näitä vanhempia autoja.Kyllä se poljin on tosiaan tehoton nyt.
Tuota jarrusysteemiä mietin itsekin,mutta ei ollut tietoa koskeeko näitä vanhempia autoja.Kyllä se poljin on tosiaan tehoton nyt.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Enpä huomannut minäkään, tuntu kyllä että jossaki on väljää tai jotain. Missään siellä mitään väljää ollut, vaan toi jousiAri kirjoitti:Edellisessä autossa lähti etujousi yläpäästä vallan pois paikalta(iskarin vaihdolla osuutta,selvästi,ja korjaamolla tehtiin se),ja kyllä oli hyvä ajaa..ihan oikeasti.Heh.Mutta vasta pahaenteiset kumahtelevat äänet paljasti että jotain vialla.Hyvin onnistui kuitenkin suht pitkäkin ajo korjaukseen,joten ei kannattane kenenkään hätäillä poikkimenneen jousen takia.Monihan ei edes huomaa niin käyneen ennenkuin katsastusmies kertoo.

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Toimihan se muutaman jarrutuksen, mutta vähitellen loppui jarrut kokonaan kun nesteet loppui.mie2 kirjoitti:Eikös mersun 2-piirijarrut kuitenkin toimi niin, että vaikka toinen piiri ruilii nesteet pihalle, niin toinen jarruttaa? .
Hinaus puomilla tai hinausapuvaunulla, tai sitten vuoralle traileri jolla kaveri nykäsee korjauspaikkaan.
Kaverille oli katsastaja sanonut vastaavassa tilanteessa, että sehän on sitten ajokiellossa, ajelehan siihen malliin ettei tuu ongelmia.
Niinpä minullekin sanottiin,suunnilleen että "estelemään en rupea jos lähdet ajamaan,mutta poliisi kyllä puuttuu nähdessään".Harmillinen juttu helposti korjattavan vian takia.Vaikka auto olisikin kotipihassa ja kohta letku vaihdettu,niin seoksen säätöä varten täytyy hoitaa auto johonkin huoltamolle ja taas katsastusasemalle.Vaikka teknisesti taas liikennekelpoinen niin ajokielto mikä ajokielto,eikä paljon uskaltaisi ajella,kun arvatenkin rangaistus olisi kova kiinni jäädessä.
Onko kukaan saanut tyhjäkäynnin aaltoilua pois ihan seosta säädättämällä?Sehän olisi tässä ainakin hyvä puoli,kun tuli moiset arvot mittautettua.
Onko kukaan saanut tyhjäkäynnin aaltoilua pois ihan seosta säädättämällä?Sehän olisi tässä ainakin hyvä puoli,kun tuli moiset arvot mittautettua.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
ajele hitaasti kotiin vaan...
Itsellä meni VW LT-28 1983 ajokieltoon kun etujarruletku katkesi ja päästöt oli jotain tähtitieteellistä.
ajelin kotiin päin (matkaa 20km) niin poliisit pysäytti puhallusratsiaan.
Kerroin että olen viemässä kotiin korjaukseen, niin kysyivät että oletko varma että tuo pysyy käynnissä niin pitkään ja toivottivat hyvää matkaa ja onnea. (kone paukkui ja pörisi niin että itseäkin epäilytti että pääsenkö kotiin asti)
päästöjen ja paukkumisen aiheuttaja minulla oli ruosteinen tankki mikä tökkäsi bensan suodattimen tukkoon kun alusta testi ravisti paskat liikkeelle. (auto oli seissyt 15v.)
ja jos 1983 LT:ssä on kaksipiiri jarrut niin kyllä sinunkin mersussasi sellaiset on. jos epäilyttää että nesteet loppuu matkalla niin pysähdy välillä lisäämään. (se jarruneste säiliö on kaksi osainen, kaksi säiliötä sisäkkäin. neste valuu pois vain toisesta osasta)
Hinaus puomilla en suosittele hinaamaan jos et ota kardaania irti, ja hinausapuvaunullakin vain jos saat vetävät pyörät vaunuun.
Itsellä meni VW LT-28 1983 ajokieltoon kun etujarruletku katkesi ja päästöt oli jotain tähtitieteellistä.
ajelin kotiin päin (matkaa 20km) niin poliisit pysäytti puhallusratsiaan.
Kerroin että olen viemässä kotiin korjaukseen, niin kysyivät että oletko varma että tuo pysyy käynnissä niin pitkään ja toivottivat hyvää matkaa ja onnea. (kone paukkui ja pörisi niin että itseäkin epäilytti että pääsenkö kotiin asti)
päästöjen ja paukkumisen aiheuttaja minulla oli ruosteinen tankki mikä tökkäsi bensan suodattimen tukkoon kun alusta testi ravisti paskat liikkeelle. (auto oli seissyt 15v.)
ja jos 1983 LT:ssä on kaksipiiri jarrut niin kyllä sinunkin mersussasi sellaiset on. jos epäilyttää että nesteet loppuu matkalla niin pysähdy välillä lisäämään. (se jarruneste säiliö on kaksi osainen, kaksi säiliötä sisäkkäin. neste valuu pois vain toisesta osasta)
Hinaus puomilla en suosittele hinaamaan jos et ota kardaania irti, ja hinausapuvaunullakin vain jos saat vetävät pyörät vaunuun.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
juhaoh kirjoitti:Tehdas lupaa kyllä max 50km/h ja 120km jos automaatti.

Unimogia ei saanu hinata.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Mulla paukku kerran exästä kaks putkee kerta polkasusta inssin jalan alla, korjaamolle ajo sallittu. Tai siis eivät kieltäneetkään 
Ja kun tulet uusintanäyttöön tulee olla aika tilattuna/sovittuna että voit poliisille todistaa tämän miksi ajelet leimaamattomalla autolla.

Ja kun tulet uusintanäyttöön tulee olla aika tilattuna/sovittuna että voit poliisille todistaa tämän miksi ajelet leimaamattomalla autolla.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: Ajokielto!Help..
Auton saa kuljettaa korjauspaikalta (oli se nyt kotitalli, korjaamo tms...) katsastuskonttorille uusintakatsastukseen, vaikka se olisikin ajokiellossa.Ari kirjoitti:Eli onko tosiaan niin,että autoa saa liikuttaa vain lavetilla uusintakatsastukseen?Ja mitähän se kuljetus maksanee?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Vai eiRolf kirjoitti:no ei tosiaankaan saa ajaa jos lätkäisee tuulilasiin sen punaisen tarran

"Katsastustoimipaikka voi antaa määräaikaiskatsastuksessa ajokieltoon määrätylle ajoneuvolle tai 3 ja 4 §:ssä tarkoitetun katsastusajan jälkeen katsastuksessa hylätylle ajoneuvolle todistuksen, joka oikeuttaa ajoneuvon kuljettamiseen lähimpään paikkaan, jossa korjaus voidaan tarkoituksenmukaisesti suorittaa, ja korjauksen jälkeen uudelleen katsastettavaksi. Todistuksessa on mainittava, minne ja miten ajoneuvon saa kuljettaa sekä kuinka kauan todistus on voimassa."
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021245
Viimeksi muokannut Kinnunen, Ke 06.05.2009 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Perhana Kinnunen kun kerkesi ensin!
Tänne pitäisi laittaa sääntöihin, että kiellettyä on jyrkkien omien mielipiteitten lausuminen faktoina ennen asian tarkistamista viralliselta ja luotettavalta taholta.
Ihan sama homma kun oli kyse farkkujen katsastamisesta pakuksi ja taka-istuimien kohtalosta: oli ties millaista tietäjää vänkäämässä senkin jälkeen kun AKEn yli-insinööriltä fakta selvisi yhdellä puhelinsoitolla.
Tänne pitäisi laittaa sääntöihin, että kiellettyä on jyrkkien omien mielipiteitten lausuminen faktoina ennen asian tarkistamista viralliselta ja luotettavalta taholta.
Ihan sama homma kun oli kyse farkkujen katsastamisesta pakuksi ja taka-istuimien kohtalosta: oli ties millaista tietäjää vänkäämässä senkin jälkeen kun AKEn yli-insinööriltä fakta selvisi yhdellä puhelinsoitolla.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Mahtavaa!Täytyy käydä kysymässä konttorilta paperia.Veloittavat siitäkin kai totutulla volyymillä.
Voihan tietysti olla,että eivät anna lupaa ajaen liikuttamiseen?
Kun nyt saa sen letkunkin vaihdettua.Jarruhommia ei ole tullut tehtyä,mutta ilmaus ei kai ylivoimainen työ ole(vaikka absit)?Mikähän tuollainen Bilteman ilmauslaite on,millä saa molemmat jarrupiirit samanaikaisesti ilmattua?Maksaa 5e.Ei ole kyllä hajuakaan kuinka sitä käytetään.Luettelon sivulla 63.
Voihan tietysti olla,että eivät anna lupaa ajaen liikuttamiseen?
Kun nyt saa sen letkunkin vaihdettua.Jarruhommia ei ole tullut tehtyä,mutta ilmaus ei kai ylivoimainen työ ole(vaikka absit)?Mikähän tuollainen Bilteman ilmauslaite on,millä saa molemmat jarrupiirit samanaikaisesti ilmattua?Maksaa 5e.Ei ole kyllä hajuakaan kuinka sitä käytetään.Luettelon sivulla 63.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mulla on käytössä tommonen, erittäin helppo ja mukava käyttää. Saatavana varaosaliikkeiststä:

Jarrusatula kerrallaan: ilmausruuviin pätkä letkua ja se lasipurkkiin, 7 mm. kiintoavaimella ilmausruuvi auki ja kun lakkaa pärskimästä tai tulee tuoretta tavaraa, niin ruuvi kiinni ja seuraavalle satulalle.

Jarrusatula kerrallaan: ilmausruuviin pätkä letkua ja se lasipurkkiin, 7 mm. kiintoavaimella ilmausruuvi auki ja kun lakkaa pärskimästä tai tulee tuoretta tavaraa, niin ruuvi kiinni ja seuraavalle satulalle.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Pistä siihen letkuun lukkopihidit roikkumaan ajon ajaksi ja ota tarra pois lasista
Mikäli tosiaan letku "irtosi" jarrusatulasta niin toivotaan, että satulan kierteet on vielä hyvät. Mulla ei ollut, joten oli pakko uusia koko satula kun ei letku enää kiristynyt.
Ilmauksessa ei oikeastaan tarvita kuin maitopurkki ja pätkä letkua, oli ABS tai tavallinen mutta ilmausruuvien auki saamisessa ehjänä hyvät hermot.
Mä ajelin takapiiri tyhjänä jonkun viikon tuossa aikanaan.

Mikäli tosiaan letku "irtosi" jarrusatulasta niin toivotaan, että satulan kierteet on vielä hyvät. Mulla ei ollut, joten oli pakko uusia koko satula kun ei letku enää kiristynyt.
Ilmauksessa ei oikeastaan tarvita kuin maitopurkki ja pätkä letkua, oli ABS tai tavallinen mutta ilmausruuvien auki saamisessa ehjänä hyvät hermot.
Mä ajelin takapiiri tyhjänä jonkun viikon tuossa aikanaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Auto on kotona,ei sikäli hätää.Letku irtosi yläpuolisesta liitännästä(jarruputkeen),ei siis satulan päästä.Irtosi metallisesta päästään.
Varmuuden vuoksi sovin korjauksen lähihuoltamon tutulle kaverille,ja sitten katsastustädin kanssa sovittiin uusi aika.Hänen "mielestään"saa ajaa korjaamolle ja konttorille jos sovittuna katsastusaika.Tiedä sittten..en jäänyt kirjallista lupaa/todistusta peräämään.
Eli homma etenee,hyvähyvä.Toivottavasti korjauksessa ei tule ongelmia -seoksen säädössäkään- ja paikat kestää uusintakatsastuksen.
Varmuuden vuoksi sovin korjauksen lähihuoltamon tutulle kaverille,ja sitten katsastustädin kanssa sovittiin uusi aika.Hänen "mielestään"saa ajaa korjaamolle ja konttorille jos sovittuna katsastusaika.Tiedä sittten..en jäänyt kirjallista lupaa/todistusta peräämään.
Eli homma etenee,hyvähyvä.Toivottavasti korjauksessa ei tule ongelmia -seoksen säädössäkään- ja paikat kestää uusintakatsastuksen.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
No niin,loppu hyvin kaikki hyvin.Kiitos kaikille osallistumisesta ja arvokkaista tiedoista!!!Hyvä kun en itse alkanut jarruletkua vaihtamaan,ei nimittäin mennyt ihan ilman hankaluuksia se työ.Säädöt tehtiin,ja uusintakatsastus meni läpi.Selvyyttä vaille jää,mikä oli säädöt pieleen vetänyt?Ihan itsestäänkö voi mennä,vai olisiko ex-omistaja säädellyt.Miksi näin olisi tehty,saattaa tietysti ajan myötä paljastua.Aaltoilua on edelleen tyhjäkäynnissä,mutta eipä se haittaa mieltä tai menoa.
Suurin ja melkein ainoa stressin aihehan oli auton kuljetus.Vähemmän vakuuttavan suullisen "luvan"siis sain katsastusasemalta,ja ehkä poliisi olisi kohdatessa siihen tyytynytkin.Toisaalta tuntuu hieman oudolta että väliaikaistakaan ajolupaa saisi autolle missä ei toimi kuin seisontajarru.
Varmaan tästäkin jutusta vastauksineen on vielä muille hyötyä,joten käytän tilaisuutta hyväkseni ja vetoan että kaikki viitsisivät ja muistaisivat saattaa aloittamansa keskustelut loppuun asti kirjoittamalla loppuratkaisutkin.Tämä tietenkin koskee nimenomaan teknisiä ongelmia.
Suurin ja melkein ainoa stressin aihehan oli auton kuljetus.Vähemmän vakuuttavan suullisen "luvan"siis sain katsastusasemalta,ja ehkä poliisi olisi kohdatessa siihen tyytynytkin.Toisaalta tuntuu hieman oudolta että väliaikaistakaan ajolupaa saisi autolle missä ei toimi kuin seisontajarru.
Varmaan tästäkin jutusta vastauksineen on vielä muille hyötyä,joten käytän tilaisuutta hyväkseni ja vetoan että kaikki viitsisivät ja muistaisivat saattaa aloittamansa keskustelut loppuun asti kirjoittamalla loppuratkaisutkin.Tämä tietenkin koskee nimenomaan teknisiä ongelmia.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Aatteleppa sitä että tuolla liikenteessä kun liikut niin päivittäin tulee vastaan tuossa kunnossa oleva auto, eikä auton kuljettaja edes välttämättä tiedä sitä. niin kuin esim. sinä, silloin kun menit ekan kerran sinne asemalle. Jos olisi tullut vaikka hirvi eteen ja olisit polkaissut jarruletkun lentoon niin kuinkas olisikaan käynyt?Vähemmän vakuuttavan suullisen "luvan"siis sain katsastusasemalta,ja ehkä poliisi olisi kohdatessa siihen tyytynytkin.Toisaalta tuntuu hieman oudolta että väliaikaistakaan ajolupaa saisi autolle missä ei toimi kuin seisontajarru.
Kai poliisi arvelee että sinä olet nyt turvallisempi kuski kuin tullessasi koska ajat varovaisemmin kun tiedät ettei sinulla ole jarruja.