Sergey kirjoitti:Tein siis tosi fiksusti kun en sellaisia ostanut blocketista kun mutaman kerran siistejä ollu kaupan n 3-4000kr hintaan
![]()
![]()
MB 250D & Cadillac projektit (MB Myyty)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Oulussa joo. en kyllä muista tarkkaa ajankohtaa, mutta tais ne olla tuolloin alkukeväästä.giisseli kirjoitti:Eihän kyseessä ollut vain oulussa alkuvuodesta myynnissä olleista lortoista
Kiven alla nuo näyttää tällä hetkellä olevan
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Que?teem085 kirjoitti:Sulla varmaan kannattais vaihtaa nuo takavalot semmosiin missä vilkut on kirkkaat,ja myydä mulle noi valot;)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
No joo, tälle projektille ei nyt ole mitään ihmeempiä kuulunut pientä puskurin halkemaa lukuunottamatta, joten ajattelin lisäillä tänne juttua tuosta korigrillistä minkä tein noita muita, hieman elämää nähneempiä projekteja varten.
Hommahan meni siis niin, että yks kaunis päivä ajattelin että käkkylähän koppa on saatava grilliin, jotta pohja yms vaikeat alueet pääsee viimeistelemään kunnolla. Tietenkin grilliin joutuu seuraavaksi tuo W108, kunhan kädi on valmis. Aikani surffailtuani ja olemassa olevia grillejä tutkailtuani tein joitan luonnoksia ja kartoitin hieman toimintoja. Varsinainen ongelmahan oli että allekirjoittaneella ei ole mitään kuusaa noista lujuuslaskelmista, joten käytännössä kaikki suunniteltiin perstuntumalla. Mutta mitäpä siinä, nokka kohti pajaa ja homma käyntiin. Jokunen työtuntihan siinä meni, mutta tulipahan tehtyä. Toimimisesta ei kyllä ole vieläkään takuita
Tästä sitä sitten päästään sorvaamaan:

Akselit ja holkit sorvattuna:

Keinun kasaamista:


Sitten vähän pulveria päälle ja valmis:

Saapi nähdä kuinka tuo nyt toimii (ja kestää) materiaali on RHS:ää.. Pitää laittaa kuva kun saa siihen jotain täytettä joskus.
Hommahan meni siis niin, että yks kaunis päivä ajattelin että käkkylähän koppa on saatava grilliin, jotta pohja yms vaikeat alueet pääsee viimeistelemään kunnolla. Tietenkin grilliin joutuu seuraavaksi tuo W108, kunhan kädi on valmis. Aikani surffailtuani ja olemassa olevia grillejä tutkailtuani tein joitan luonnoksia ja kartoitin hieman toimintoja. Varsinainen ongelmahan oli että allekirjoittaneella ei ole mitään kuusaa noista lujuuslaskelmista, joten käytännössä kaikki suunniteltiin perstuntumalla. Mutta mitäpä siinä, nokka kohti pajaa ja homma käyntiin. Jokunen työtuntihan siinä meni, mutta tulipahan tehtyä. Toimimisesta ei kyllä ole vieläkään takuita
Tästä sitä sitten päästään sorvaamaan:

Akselit ja holkit sorvattuna:

Keinun kasaamista:


Sitten vähän pulveria päälle ja valmis:

Saapi nähdä kuinka tuo nyt toimii (ja kestää) materiaali on RHS:ää.. Pitää laittaa kuva kun saa siihen jotain täytettä joskus.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa

- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
Kiitti, ehkä tossa on vähän jo liikaakin tota tissainiaAnselmiPanda kirjoitti:hyvältä näyttää ainakin!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sen minä haluan nähä jos tuohon väliin käppyrän laitat palvattavaksiSergey kirjoitti:jos siihen 50 luvun caddy menee ni kai se riittää mersullekki
Mites paksua RHS:ssee toi on?
Tietty kuva ei anna sopivaa mittasuhdetta kappaleista.
Mut silti tukijalat näyttää liika kaposilta
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Nii'in saa nähdä. Tukijalat ovat siis eteenpäin 50cm ja tuo toinen palkki on metrin levyinen. RHS on 4mm paksua. Nuo muovitulpat saa tarvittaessa pois, ja noita jalkoja voi jatkaa, jos tarvetta ilmenee. tietenkin pitää ottaa huomioon, että caddyn kori katkeaa tulipellin etupuolelta, ja kaikki irto-osat irroitetaan ennen grillaamista mukaan lukien tietenkin runko.Manu300cea24 kirjoitti: Sen minä haluan nähä jos tuohon väliin käppyrän laitat palvattavaksi
Mites paksua RHS:ssee toi on?
Tietty kuva ei anna sopivaa mittasuhdetta kappaleista.
Mut silti tukijalat näyttää liika kaposilta
Sinänsä en kyllä ihmettele vaikka tuo katkeais koko hässäkkä, mutta tietääpähän ens kerralla mitä muuttaa
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Varmasti kappaleen vahvuus kyllä riittää, mutta luulisin että lisäjalat sivuun ei ole pahitteeksi.EVO X kirjoitti:Nii'in saa nähdä. Tukijalat ovat siis eteenpäin 50cm ja tuo toinen palkki on metrin levyinen. RHS on 4mm paksua. Nuo muovitulpat saa tarvittaessa pois, ja noita jalkoja voi jatkaa, jos tarvetta ilmenee. tietenkin pitää ottaa huomioon, että caddyn kori katkeaa tulipellin etupuolelta, ja kaikki irto-osat irroitetaan ennen grillaamista mukaan lukien tietenkin runko.Manu300cea24 kirjoitti: Sen minä haluan nähä jos tuohon väliin käppyrän laitat palvattavaksi
Mites paksua RHS:ssee toi on?
Tietty kuva ei anna sopivaa mittasuhdetta kappaleista.
Mut silti tukijalat näyttää liika kaposilta
Sinänsä en kyllä ihmettele vaikka tuo katkeais koko hässäkkä, mutta tietääpähän ens kerralla mitä muuttaa
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
No niin nyt kun coupe lähti uusille urille niin vois olla tämän auton vuoro. Auton voi ostaa pois kuleksimasta, mutta BBS:t ja Lorinserit jää mulle. Vanteiksi tulee MB:n omat 16t. Hinnasta voidaan keskustella, soita numeroon: 040-7468209
Sain vihdoinkin kalastettua nuo 16t. BBS RS:t, pallot pitäis olla 8 ja 9 leveet, mutta en ole varma vielä..Jahka nyt kerkee ne hakee jossain vaiheessa, niin saa taas aloittaa kunnostamisen. Noihin tuskin tulee uusia kehiä kun ovat jo valmiiksi leveät, mutta uudet pultit ja maalauksen ne saa...
Sain vihdoinkin kalastettua nuo 16t. BBS RS:t, pallot pitäis olla 8 ja 9 leveet, mutta en ole varma vielä..Jahka nyt kerkee ne hakee jossain vaiheessa, niin saa taas aloittaa kunnostamisen. Noihin tuskin tulee uusia kehiä kun ovat jo valmiiksi leveät, mutta uudet pultit ja maalauksen ne saa...
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
No niin tänään kävin vanteet noutamassa. Olikin yllätys että takavanteet olikin niin miehekkäät kuin 10"x16EVO X kirjoitti:Sain vihdoinkin kalastettua nuo 16t. BBS RS:t, pallot pitäis olla 8 ja 9 leveet, mutta en ole varma vielä...
Alustava suunnitelma on hankkia uudet, tällä kertaa kromiset kehäpultit ja sitten kiillottaa alkuperäiset kehät ja keskimutterit. Keskiön väriksi valiokoituu näiden kohdalla BBS:n alkuperäishenkinen kulta/shampanja metalliväri. Jos nämä nyt itselle jää niin ne löytyy sitten loppukesästä tuon veljen 123:n alta. Toivotaan vaan että menisi vielä museokatsastuksessa läpi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
P. Lanttola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Ei nyt sentään, kyllä ne jää 8" niin ne mahtuu paremmin pyörimäänkin. Ja näiden vanteiden ulkokehissä ei ole niin isoa visuaalista eroa kuin esim noissa mun 17" BBS:ssä...
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
P. Lanttola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
No kehiä en ole vielä mittaillut, mutta 16t. koossa sisäkehä + keskilevy on yleensä 6", joten ulkokehät 4" takana ja 2" edessä..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Jotain pientä edistystä on tapahtunut RS:ien kanssa. Uudet kromatut pultit sekä uudet mutterit tilasin Titaniumilta, tulevat varmaan ens viikon lopulle. On muuten kätevä tuo heidän nettikauppa, ei enää turhaa sähköposti sönkkäystä!
(Kuvaa ostokunnossa)

Ja sitten nuo keski mutterit kerkesin nappaamaan viimeksi mukaan pohjanmaalta, joten niitä oli hyvä täällä etelän päässä hinkkailla. Tällä kertaa en käyttänyt varsinaista hiomatahnaa juuri ollenkaan (1krt / vanne) vaan käytin laikkaa ja kahta eri vahatankoa. Ihan päräyttävät niistä tuli. Oli muuten varmaan huonoimmassa kunnossa olevat mutteri mitä noissa on ollut, joten hiontaa piisas.


Huomenna puran itse vanteet, ja varmaan ensviikon aikana saadaan jotain aikaseksi.. jospa nuo olis juhannukseen mennessä alla 123:ssa
(Kuvaa ostokunnossa)

Ja sitten nuo keski mutterit kerkesin nappaamaan viimeksi mukaan pohjanmaalta, joten niitä oli hyvä täällä etelän päässä hinkkailla. Tällä kertaa en käyttänyt varsinaista hiomatahnaa juuri ollenkaan (1krt / vanne) vaan käytin laikkaa ja kahta eri vahatankoa. Ihan päräyttävät niistä tuli. Oli muuten varmaan huonoimmassa kunnossa olevat mutteri mitä noissa on ollut, joten hiontaa piisas.


Huomenna puran itse vanteet, ja varmaan ensviikon aikana saadaan jotain aikaseksi.. jospa nuo olis juhannukseen mennessä alla 123:ssa
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Päivitystä taasen. Keskiöt olis nyt lasikuulapuhallettu ja maalattu. Väri toimii ainakin omasta mielestä ihan hyvin noissa, ei ole liian tumma.
Työna alla:


Kanttarijäljet hiottuna:

Tällaista olis luvassa:

Kyllä se siitä taas suttaantuu. Pultteja ei ole vielä ilmestynyt, mutta eiköhän ne kerkee viikonlopuksi. Sisäkehät saa tänään noutaa hiekkapuhalluksesta, jonka jälkeen ne menee pulverimaalattavaksi ja lakattavaksi..Viikonloppuna valmiit!??
Renkaiden valitseminen tulee olemaan hankalaa, koska nämä menee alle veljen W123:een niin ne ei saa missään nimessä olla venyneet, muttei toisaalta taas mitkään läskitkään. Lisäksi renkaat pitää olla lailliset noilla vanteille. Kun ostin vaneet niissä oli edessä 225/50R16 ja takana 245/45R16. Tulin nyt sihen lopputulokeen että takarenkaat saa pysyä samana 245/45, mutta sillä erotuksella että ne pitää olla pyöreäolkaiset kuten esim. Hankookit, eteen laskeskelin että 215/50 olisi todella lähellä korkeutensa puolesta joten ne olis hyvät. Mutta mutta, ongelma on siinä että Camskill ei myy kuin toyona 245/45 ja 215/50 Kumhona ja Bridgestonena, Sais kumminkin olla samaa merkkiä ja mallia. Rengasonlinessa ei ole ollenkaan tuota 215/50, ja 245/45 maksaa suurinpiirtein saman kuini CS:ssä. Nordenrenkaassa löytyy hankookina 245/45, mutta 215/50 taas ei ole ollenkaan PRKL!!!
Työna alla:


Kanttarijäljet hiottuna:

Tällaista olis luvassa:

Kyllä se siitä taas suttaantuu. Pultteja ei ole vielä ilmestynyt, mutta eiköhän ne kerkee viikonlopuksi. Sisäkehät saa tänään noutaa hiekkapuhalluksesta, jonka jälkeen ne menee pulverimaalattavaksi ja lakattavaksi..Viikonloppuna valmiit!??
Renkaiden valitseminen tulee olemaan hankalaa, koska nämä menee alle veljen W123:een niin ne ei saa missään nimessä olla venyneet, muttei toisaalta taas mitkään läskitkään. Lisäksi renkaat pitää olla lailliset noilla vanteille. Kun ostin vaneet niissä oli edessä 225/50R16 ja takana 245/45R16. Tulin nyt sihen lopputulokeen että takarenkaat saa pysyä samana 245/45, mutta sillä erotuksella että ne pitää olla pyöreäolkaiset kuten esim. Hankookit, eteen laskeskelin että 215/50 olisi todella lähellä korkeutensa puolesta joten ne olis hyvät. Mutta mutta, ongelma on siinä että Camskill ei myy kuin toyona 245/45 ja 215/50 Kumhona ja Bridgestonena, Sais kumminkin olla samaa merkkiä ja mallia. Rengasonlinessa ei ole ollenkaan tuota 215/50, ja 245/45 maksaa suurinpiirtein saman kuini CS:ssä. Nordenrenkaassa löytyy hankookina 245/45, mutta 215/50 taas ei ole ollenkaan PRKL!!!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Tilasin renkaat seinäjoen paikallisesta, hinnat oli muutamaa euroa kalliimmat kuin nettifirmoissa, mutta asennus kuuluu hintaan, joten käytännössä halvemmaksi tulee. Renkaat on Hankook K105 kokoa 245/45R16 & 225/45R16.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Varmaan riippuu vähän vanteesta, mutta ainakaan tähän mennessä ei ole ollut ongelmaa. Nämä on ensimmäiset mitkä olen puhaltanut. Sen verran oli maali lohkeillut ja hapettunut ettei niitä olisi saanut peitettyä..epk kirjoitti:kestääkö noi keskiöt kuinka paksua maali kerrosta että saa vielä ulkokehät paikalle ??
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Mun tietääkseni noita BBS:iä ei ole maalattu pulverilla alkuperäisesti. Ei ainakaan noita keskiöitä. Pulverilla se pinnan paksuuskin on vähän toista luokkaa kun noilla 2k maaleilla. Jos Sergey meinaat ne pulverit poistaa niin suosittelen jotakin pulverimaalin poistoainetta puhaltamisen sijaan. On se sen verran tiukassa se pulveri yleensä että se puhallus syö sitä pintaa jo sitten niin rajusti että sitä on vaikea saada enää takasin sileäksi. voihan ne sitten sen maalinpoiston jälkeen pyyhkäistä vaikka lasilla, että tulee tasanen. Muista sitten pohjustus! Ite käytin tohon pohjaan 1k alumiiniprimeriä, mutta perus happopohjamaali ajaa saman asian. Tavallinen pohjamaali ei kyllä pysy vuotta kauempaa vaan se hikoilee irti siitä pinnasta. Näin kävi mm. noissa viime syksynä tehdyissä Lorinsereissä jotka menee nyt sitten uudelleen työn alle..
Helkkari kun ei ole vieläkään pultteja ilmestynyt, olis paree tulla huomenna että pääsee kasaamaan
Helkkari kun ei ole vieläkään pultteja ilmestynyt, olis paree tulla huomenna että pääsee kasaamaan
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
jassoo siis oma aine pulverimaaleille... Tääl ei ees ole pulverimaalaamoja, Norrtäljessä on lähin.
Mutta paikallinen hiekkapuhaltaja on saanut nyt käyttöön sooda, hiilihappojää ja pähkinäpuhalluksen. Osti helmikuus jenkeistä siihen soveltuvan puhallusvehkeen. Oli kuulema "arvokas". Ei pitäs noilla syödä alumiinia lainkaan.
Mutta paikallinen hiekkapuhaltaja on saanut nyt käyttöön sooda, hiilihappojää ja pähkinäpuhalluksen. Osti helmikuus jenkeistä siihen soveltuvan puhallusvehkeen. Oli kuulema "arvokas". Ei pitäs noilla syödä alumiinia lainkaan.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.



