Tuli lämmin päivä ja ei kun lämmönsäädöstä kylmemmälle. No sieltä tuli lehmän henkäys. Ei muuta kuin Vianorille vaihtamaan kylmäaineet. Edelleenkään ei tule kylmää. Kompura ei lähde päälle. Ei ole kyllä koskaan pitänyt mitään ylimääräistä ääntä, että olisi mekaanisesti mennyt rikki. Onko kenellekkään sattunut vastaavaa? Vianorissa arvelivat, että jos kompura hajoaa, niin pitää kyllä ääntä että huomaa. Epäilivät, että voi olla autossa bitti poikittain tai mahdollisesti hiilet menny.
Ja autohan on -97 250TDT ja manuaali ilmastointi.
Auto on W 202 manu ilmoilla vm-94.
Käy lämmin henkäys suvisäässä...
Mistä päästä aloitetaan ongelman purku.
Tarkennus. Katsoin että kapiinissa ei ole lehmää.
Mies joka on aina menossa, paitsi silloin kun on tulossa.
Jucca kirjoitti:Auto on W 202 manu ilmoilla vm-94.
Käy lämmin henkäys suvisäässä...
Mistä päästä aloitetaan ongelman purku.
Tarkennus. Katsoin että kapiinissa ei ole lehmää.
mro,
mun wanhan rouvan eli -99 220CDI:n ilmastointi on kanssa täysin mykkä talven jälkeen, kaasutkin voi olla vähissä, mutta eniten huolestuttaa, ettei kompura lähde käyntiin. Notta hyvät vinkit vian etsintään olisi tarpeen. Ei olisi varaa sitä (ainakaan heti) Veholle taluttaa
Jucca kirjoitti:Auto on W 202 manu ilmoilla vm-94.
Käy lämmin henkäys suvisäässä...
Mistä päästä aloitetaan ongelman purku.
Tarkennus. Katsoin että kapiinissa ei ole lehmää.
Uudet aineet pesään ja taas toimii.
Jees, niin toimi. Kolme päivää.
Mömmöjä asennettaessa lisättiin vuodonilmaisuaine järjestelmään ja lampulla katsottaessa ei vuotoja havaittu.
Ei muutes taaskaan palele!
Lisää vinkkejä.
Mies joka on aina menossa, paitsi silloin kun on tulossa.
Naku kirjoitti:mro,
mun wanhan rouvan eli -99 220CDI:n ilmastointi on kanssa täysin mykkä talven jälkeen, kaasutkin voi olla vähissä, mutta eniten huolestuttaa, ettei kompura lähde käyntiin. Notta hyvät vinkit vian etsintään olisi tarpeen. Ei olisi varaa sitä (ainakaan heti) Veholle taluttaa
- Naku -
Ei se kompura pyöri, jos järjestelmässä ei ole riittävää painetta.
3pvä toimi = vuotaa jostakin. Jos epäilyttää tuo lampulla katselu niin koneeseen kiinni ja tarkistaa onko aineet tallella. Muuten vuoto kyllä löytyy jos on uv aineet laitettu sekaan.
Ja taasen lisätään rivejä tähän juttuun.
Uusi käynti korjaamolle, aparaatti kiinni: totemus ei mömmöjä koneessa.
Epäilys: liittimet vuotaa koska alipaineistus pysyy eikä muutu miksikään edes pitemmän ajan kuluessa kun letkut on kiinni.
Soitto Mikkelin Mersuliikkeeseen ja kysymys onko liittimiä vastaus Ei niitä edes saa erillisenä vaan mukaan tulee putket. (eihän tossa edes ole putkia liittimien jatkona ) eikä meillä niitä ole. (Hyvä Mikkeli!)
Soitto Kouvolan Mersu huoltoon ja sama kysymys. Vastaus: On hyllyssä maksaa 19 eutoa kpl. (pinnat Kouvolaan)
Ajan puutteen takia en retkeillyt kouvolaan vaan uusi aine sisään ja odottamaan tuloista.
Nyt toiminut kaksi viikkoa. Mystistä.
Olen kolme kertaa joutunut pyytämään apua Mikkelin Mersu liikkeeltä.
Tulos: Ei kertaakaan mitään apua. Työnvastaanotto on väittänyt mm. että w202 etujousen yläkuppi on niittaamalla ja se on laitettava Kouvolassa, koska heillä ei ole niittaus työkalua.
Silloinkin Kouvola ilmoitti kupin olevan ko. autossa hitsaamalla joten Mikkelin pitää osata se vaihtaa.
Ongelma työnjohdollinen?
Mies joka on aina menossa, paitsi silloin kun on tulossa.