pyöritin vanteen kiillotukseen
pyöritin vanteen kiillotukseen
Pylväspora hyötykäytössä
http://www.youtube.com/watch?v=2KGHuzv8 ... re=related
Ja jos ei oo kumia vanteella niin laittaa kumipyörän tohon poraan.
http://www.youtube.com/watch?v=2KGHuzv8 ... re=related
Ja jos ei oo kumia vanteella niin laittaa kumipyörän tohon poraan.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Sanokaas nyt perusperiaatteet noihin kiillotushommiin?
Eli ensin karkea kiillotus vesihiomapareilla mutta mites nuo rättilaikat ja tahnat? Sen vähän mitä olen kokoillut, niin laikka on hetkessä mustana ja tahnat lentelee pitkin tallia... Onko tohon jotain perusohjeita jotka olen missannut ihan täysin?
Marko
Eli ensin karkea kiillotus vesihiomapareilla mutta mites nuo rättilaikat ja tahnat? Sen vähän mitä olen kokoillut, niin laikka on hetkessä mustana ja tahnat lentelee pitkin tallia... Onko tohon jotain perusohjeita jotka olen missannut ihan täysin?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
- Pakardinen
- Mersumies

- Viestit: 3169
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Laitat hyvin maltillisen kerroksen sitä tahnaa, todella ohuelti vaan. Mieluummin sama periaate kuin maalauksessa, mieluummin ohuelti ja useasti, kun paksulti kerran.MarkoV kirjoitti:Sanokaas nyt perusperiaatteet noihin kiillotushommiin?
Eli ensin karkea kiillotus vesihiomapareilla mutta mites nuo rättilaikat ja tahnat? Sen vähän mitä olen kokoillut, niin laikka on hetkessä mustana ja tahnat lentelee pitkin tallia... Onko tohon jotain perusohjeita jotka olen missannut ihan täysin?
Marko
Sitten vaan rättilaikalla PIENILLÄ kierroksilla kiillottamaan. Ei lentele pitkin tallin seiniä... Ja laikkaa kannattaa pyyhkäistä aika useasti ihan vaan paperilla puhtaammaksi ylimääräisestä tahnasta. Tuolla konstilla pystyy aika pitkään käyttämään yhtä laikkaa.
Itse olen tehnyt sitten niin, että kun laikka on niin paskainen, ettei sitä voi oikein enää käyttää, niin (taaskin, kuten yleensä vaikeaan likaan...) olen suihkuttanut Shellin Bio-rasvanpoistajaa laikkaan ja ihan vaan pessyt sen. Sitten kuivaus ja avot harasoo, taas pystyy käyttämään!
Siistiä hommaahan tuosta tahnalla kiillottamisesta ei saa mitenkään, aina siinä joku paikka paskaantuu, mutta noilla ohjeilla sitä pystyy aika paljon vähentämään...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Juuri näin... Tahnalla ei saa superkiiltävää. Ja laikat menee tosi mustaksi vaikka harjalla välillä putsaisikin. Tuonne kirjotin mun omakohtaisia kokemuksia: Linkki. Kuva myös laikan kunnosta 4 vanteen jälkeen.epk kirjoitti:ei sitä tahnaa käytetä jos haluaa vimosen päälle, kovaa vahaa ja rättilaikka on oikea tie onneen ! Teräsharjalla putsaistaan laikka vahoista aina välillä.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tutulla on kans tollanen sorvi mihin mahtuu vähän isompikin kiekko, mutta noissa vanteissa ei vaan saa olla kovin paljoa heittoa ettei lähde kädet irti 
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)




