Tehdäänpä yhteenvetoa. Ennen 8/93:
Bensiinimoottori ilman merkintää: kaasutinmalli (esim. 200)
E: polttoaineen ruiskutus
D: dieselmoottori
Turbodiesel tai Turbo: turboahdettu dieselmoottori
T: farmarimalli kaasutinmoottorilla
TE: farmari ruiskulla
TD: farmari dieselillä
TDT: farmari turbodieselillä
C: keskikokoluokan coupe kaasuttimella
CE: keskikokoluokan coupe ruiskulla
CD: keskikokoluokan coupe dieselmoottorilla
S: S-sarjan korimalli kaasuttimella
SE: S-sarja ruiskulla
SEL: S-sarja ruiskulla, pitkä akseliväli
SEC: S-sarjan Coupe
SL: kaksiovinen "urheiluauto", avomalli
SLC: kaksiovinen coupe, pitkä akseliväli (käytössä vain C107:ssa)
G: maastoauto kaasutinmoottorilla
GD: maastoauto dieselillä
GE: maastoauto ruiskulla
esim. 300 GE 24 tai 28: numero kertoo akselivälin desimetreissä
Syksyn 1993 jälkeen tapahtui tyyppimerkinnän muutos, jolloin tietyt lyhenteet menettivät aikaisemman merkityksensä, ja kokoluokkia alettiin nimeämään kirjainlyhenteillä, tyyliin
A
C
E
S
CLK... jne.
Tällöin esim. S-sarjan mallia 500 pitkällä akselivälillä ei merkitä S 500 SEL, vaan S 500 L. E:tä ei merkitä, ilmeisesti, koska ruiskumoottori on nykyään itsestäänselvyys

. Nykyisin käytettävät mallisarjat selviävät vaikka Vehon sivuilta tai
www.ollihart.de, niitä ei kannattane käydä tähän listaamaan.