Auto tuntu kököltä ajaa, jäykkä jousitus, todella matala maavara.(sport alusta?)
Autossa, ilmastointi ja kattoikkuna
Kuinka korkea tuossa mallissa on ns.(esprit) maavara?
Voisiko tuossa Remsussa olla jouset kuoleutuneet, ilmeisesti alkuperäiset iskarit jäljellä.
Katsastuksessa katsastaja sanoi että autossa on todella matala maavara.
Auto kun oli nostettu katsastuksessa ylös, niin se oli niin matalalla, et sen alle piti laittaa lisälaite
palikat väliin ja sit nostaa.
Miten ne jousitukset voi testata/tarkistaa että onko ne kuoleutuneet, maavara jostakin kohtaa tms…..?
*
*
Maavara,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,esprit 180c -96
Maavara,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,esprit 180c -96
Viimeksi muokannut Ajelia., Su 17.05.2009 15:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tervetuloa foorumille !
Eipä kuulosta ihan normaalille. Jos auto on pahasti lintassa ja pyörät syvällä lokasuojien sisällä niin todennäköisesti alusta on madallettu kovalla kädellä.
Itseasiassa Espritin alusta ei ole kovinkaan jäykkä kivireki ja korkeuskin on vielä sellainen että hyvin pääsee kanttikivien yli ja talvellakaan ei tarvitse tietä aurata. Vakio alustaa voi lämpimästi suositella eikä uudet jouset maksaneet varaosaliikkeessä kun pari sataa.
Huonoon ajettavuuteen on toki paljon muitakin syitä kuten alustan nivelet ja ohjausiskuvaimennin, rengaspaineet, kuluneet renkaat, vanteet ja tietysti renkaiden suuntaus. Kunnossa oleva C-sarjalainen menee tiellä ilman jatkuvaa korjailua.
Laita sivusta otettu kuva niin arvioidaan porukalla mitä autollesi on tehty.
Tuolta löytyy kuvia melko tikissä olevasta w202 Sport/Esprit alustaisesta autosta johon voit verrata oman autosi ulkonäköä:
http://kropf.us/1999C280Sport/
Eipä kuulosta ihan normaalille. Jos auto on pahasti lintassa ja pyörät syvällä lokasuojien sisällä niin todennäköisesti alusta on madallettu kovalla kädellä.
Itseasiassa Espritin alusta ei ole kovinkaan jäykkä kivireki ja korkeuskin on vielä sellainen että hyvin pääsee kanttikivien yli ja talvellakaan ei tarvitse tietä aurata. Vakio alustaa voi lämpimästi suositella eikä uudet jouset maksaneet varaosaliikkeessä kun pari sataa.
Huonoon ajettavuuteen on toki paljon muitakin syitä kuten alustan nivelet ja ohjausiskuvaimennin, rengaspaineet, kuluneet renkaat, vanteet ja tietysti renkaiden suuntaus. Kunnossa oleva C-sarjalainen menee tiellä ilman jatkuvaa korjailua.
Laita sivusta otettu kuva niin arvioidaan porukalla mitä autollesi on tehty.
Tuolta löytyy kuvia melko tikissä olevasta w202 Sport/Esprit alustaisesta autosta johon voit verrata oman autosi ulkonäköä:
http://kropf.us/1999C280Sport/
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Toi linkin auto näyttää mun vakio Sport farkkuun verrattuna melko korkeelta, näyttää enemmänkin meidän ClassiciltaTuolta löytyy kuvia melko tikissä olevasta w202 Sport/Esprit alustaisesta autosta johon voit verrata oman autosi ulkonäköä:
http://kropf.us/1999C280Sport/
Vaikutelma riippuu käytetystä rengastuksesta ja kumeista jousien alla.
Kävin mittaamassa pihalla oman auton korkeuden. Mitta navan keskeltä kaaren reunaan edessä 36,5 cm ja takana tasan 35 cm. Jouset aivan uudet ja kakkosen kumit.
Samalla mittasin naapurin elegancen joka vaikutti olevan noin 1,5 cm korkeammalla.
Jousien kunto vaikuttaa korkeuteen aika paljon. Perä nousi aika paljon uusilla jousilla. Tarkoistus oli esittää että vaikka malli on sport tai esprit niin kovinkaan tuunatun näköinen se ei silti ole.
Kävin mittaamassa pihalla oman auton korkeuden. Mitta navan keskeltä kaaren reunaan edessä 36,5 cm ja takana tasan 35 cm. Jouset aivan uudet ja kakkosen kumit.
Samalla mittasin naapurin elegancen joka vaikutti olevan noin 1,5 cm korkeammalla.
Jousien kunto vaikuttaa korkeuteen aika paljon. Perä nousi aika paljon uusilla jousilla. Tarkoistus oli esittää että vaikka malli on sport tai esprit niin kovinkaan tuunatun näköinen se ei silti ole.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Joku osaava voi kertoa paljonko etäisyys on normaalisti (esprit)
(Autos ilmeisesti vakio iskarit/jouset) keskeltä--kaaren yläreunaan.
Mulla oli takana etäisyys 33cm ja edessä 34cm
Jos noi jouset on kunnossa, niin aika matalalla auto on.
(Autos ilmeisesti vakio iskarit/jouset) keskeltä--kaaren yläreunaan.
Mulla oli takana etäisyys 33cm ja edessä 34cm
Jos noi jouset on kunnossa, niin aika matalalla auto on.
Viimeksi muokannut Ajelia., Su 17.05.2009 15:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hyvin todennäköisesti joku on vaihtanut matalammat jouset autoosi.
Myös vielä lisäksi jättänyt alkuperäiset iskarit paikoilleen niin
lopputulos on hyvin surkea.
Minä ei oikeasi ymmärrä näitä alusta sarjan asentajia.
Suomen tiet on todella surkeita ja tehtaan jäljiltä myös alusta myös
toimii.
Minulla oli pihassa yhtäaikaa classic sekä espirit -mallin farkut.
Classicin lokasuojan reuna oli 3 senttiä korkeammalla kuin espiritin.
Myös vielä lisäksi jättänyt alkuperäiset iskarit paikoilleen niin
lopputulos on hyvin surkea.
Minä ei oikeasi ymmärrä näitä alusta sarjan asentajia.
Suomen tiet on todella surkeita ja tehtaan jäljiltä myös alusta myös
toimii.
Minulla oli pihassa yhtäaikaa classic sekä espirit -mallin farkut.
Classicin lokasuojan reuna oli 3 senttiä korkeammalla kuin espiritin.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Jouset on selvästi parhaan ryhtinsä menettäneet jos perä on jo noinkin alkaalla tai sitten autossasi on jokin madallussarja varsinkin jos alusta tuntuu kovalle.
Luulisin että nuo aikasemmin antamani arvot on hyvin lähellä alkuperäistä. Jouset on aivan uudet "vakiojouset" Kraemer & Freundin tekeleenä. Maksoivat alle 200 euroa tarvikeliikkeessä.
Samalla kun vaihdat jouset niin hommaa vähän korkeammat esim 3 tai 4 nappulan kumit jousien ja korin väliin. Itse ottasin nyt joka tapauksessa perään 3 tai 4 nappulan kumit ja eteen 2 napulan kumit. Näin auto pitäsi olla melko suorassa.
Vie auto korjaamolle jousien vaihtoon jossa on oikeat työkalut nimenomaan mersun jousille. Älä missään nimessä vaihda etujousia ilman sitä mersuun tarkoitettua erikoistyökalua tai voi tulla jousi lujaa päin näköä. Takajouset saa vaihdettua helposti itsekkin irroittamalla takatukivarren perän juuresta ja laskemalla sen hallitunkin varassa alas. Auto pitää luonnollisesti olla tukevasti pukeilla ennen operaatiota ja rasvamonttu käytössä.
Luulisin että nuo aikasemmin antamani arvot on hyvin lähellä alkuperäistä. Jouset on aivan uudet "vakiojouset" Kraemer & Freundin tekeleenä. Maksoivat alle 200 euroa tarvikeliikkeessä.
Samalla kun vaihdat jouset niin hommaa vähän korkeammat esim 3 tai 4 nappulan kumit jousien ja korin väliin. Itse ottasin nyt joka tapauksessa perään 3 tai 4 nappulan kumit ja eteen 2 napulan kumit. Näin auto pitäsi olla melko suorassa.
Vie auto korjaamolle jousien vaihtoon jossa on oikeat työkalut nimenomaan mersun jousille. Älä missään nimessä vaihda etujousia ilman sitä mersuun tarkoitettua erikoistyökalua tai voi tulla jousi lujaa päin näköä. Takajouset saa vaihdettua helposti itsekkin irroittamalla takatukivarren perän juuresta ja laskemalla sen hallitunkin varassa alas. Auto pitää luonnollisesti olla tukevasti pukeilla ennen operaatiota ja rasvamonttu käytössä.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.