w124 alatukivarsi
w124 alatukivarsi
autona 320 24 tappinen katsastuksessa ala pallo väljä pitääkö vaihtaa koko tukivarsi ja käykö jonkun muun mallin halvempi tukivarsi??
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Se 215 euron tukivarsi ei käy sportlineen.keijo17 kirjoitti:niinpä 215 euroa näytti olevan kl ja tääkin kys auto on sportline kaverin puolsesta kyselin. löytyykö sinne jtn halvempaa vaihtoehtoa ja missä halvin??
Omaan piruuttaan KL:ltä joskus kysäsin niin hinta oli reilu 500 ekiä kpl.
Halvemmalla varmaan saa Ebaystä (jota en osaa käyttää)

En sit tiiä että muuttuuko tuossa uudemmassa missä on 320 monivenatekniikka.
Että onko siinä samat alustaosat kun tuossa 3litran monivenasessa?
Todennäkösesti on samat osat alustassa

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No liekkö ne paskaa sitä mulle syöttäny mut sellasta hintaa ne tarjos.keijo17 kirjoitti:ei perhana voiko olla niin kallis huh huhtulee kaverille kallis reissu jos ei keksi jtn..

Ja tais olla täs kevään korvilla kun muuta osaa tilasin niin samalla kysyin niitä tukivarsia.
Ne ei oikeesti ole halvat jos puhutaan sportlinestä (ja monivenasesta).
Kyllä kuitenkin joku viel voi korjata asian paikkaansa pitävyyttä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Nyt kyllä olen ymmälläni. KL varaosat sanoo näin:
Ja hintaa sport-osalle ei ole olemassakaan... ellei se ole tämä. No jokatapauksessa viimeksi kun kysyin, oli osalle hintaa n. 400€ per puoli. Mekonomen ruotsissa tarjoaa sitä 3379kr hintaan.17376 Alatukivarsi vasen
Ei sport alustaan
Alapallonivel kiinteä, ei pysty vaihtamaan.
Hinta: 215,00 EUR
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Verratkaahan sitä alatukivartta normi w124 tukivarteen?Eikai siinä mitään eroa ole.Kaikki mitat on samat että kulmat ois samat,korkeintaan oisko jämerämpi.Tokko katsastusmies eroa huomaa jos molemmat vaihdat kerralla.Ja ei varmasti motin painoerosta räjähdä.Mutta jos pillkku kiinnostaa seksuaallisesti niin antaa palaa.(Tämä on pieni promille kommentti sit että ei herneitä)
Hinnasta sen verran että perjantaina kävin Lahden Mega-Autossa ja kysäsin samalla ton alatukivarren hintaa niin kaveri sano että 500 tänäpäivänä. Tavalliseen 12-venttiiliseen alapallo irtoo 25egellä. Mullakin oli aiemmin 24-venttiilinen mutta alapallojen alkava väljyys oli yksi syy hukata muuten ihan kiva pirssi.
Re: w124 alatukivarsi
Sori, että uppaan näin vanhan aiheen, mutta ajankohtainen kysymys:
Mitä eroa on W124 Sportline alustaosissa verrattuna tavalliseen? Minulle tarjottiin erittäin hyvää & edullista 124:sta, koska omistaja uupui kuullessaan etualapallojen (alatukivarsien) hinnan sportline alustaiseen autoonsa (n. 500€ kpl + vaihtotyöt). Itselleni tuli mieleen, että onnistuisiko, jos hankin purkuautosta tavallisen mallin alatukivarret, joihin painan uudet pallot kiinni (kl:ssä 18 € kpl)
Tietääkö joku onnistuuko ongelman ratkaisu näin helpolla, vai pitääkö hommata muitakin osia vakioalustaisesta ? Kyseessä siis W124, E 220 bensa -96.
Kiittäen
-Teddy-
Mitä eroa on W124 Sportline alustaosissa verrattuna tavalliseen? Minulle tarjottiin erittäin hyvää & edullista 124:sta, koska omistaja uupui kuullessaan etualapallojen (alatukivarsien) hinnan sportline alustaiseen autoonsa (n. 500€ kpl + vaihtotyöt). Itselleni tuli mieleen, että onnistuisiko, jos hankin purkuautosta tavallisen mallin alatukivarret, joihin painan uudet pallot kiinni (kl:ssä 18 € kpl)
Tietääkö joku onnistuuko ongelman ratkaisu näin helpolla, vai pitääkö hommata muitakin osia vakioalustaisesta ? Kyseessä siis W124, E 220 bensa -96.
Kiittäen
-Teddy-
Re: w124 alatukivarsi
jarrut taitaa olla se ongelma, jos meinaa vaihtaa normaalin w124 alatukivarren... ottaa alapallo kiinni jarrulevyynTeddy kirjoitti:Sori, että uppaan näin vanhan aiheen, mutta ajankohtainen kysymys:
Mitä eroa on W124 Sportline alustaosissa verrattuna tavalliseen? Minulle tarjottiin erittäin hyvää & edullista 124:sta, koska omistaja uupui kuullessaan etualapallojen (alatukivarsien) hinnan sportline alustaiseen autoonsa (n. 500€ kpl + vaihtotyöt). Itselleni tuli mieleen, että onnistuisiko, jos hankin purkuautosta tavallisen mallin alatukivarret, joihin painan uudet pallot kiinni (kl:ssä 18 € kpl)
Tietääkö joku onnistuuko ongelman ratkaisu näin helpolla, vai pitääkö hommata muitakin osia vakioalustaisesta ? Kyseessä siis W124, E 220 bensa -96.
Kiittäen
-Teddy-

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alatukivarsi
hmm.. Mistä tämä johtuu? Onko esim. pyörännapa-asetelma sportlinessa erilainen kuin taxi mallissa?napa kirjoitti:jarrut taitaa olla se ongelma, jos meinaa vaihtaa normaalin w124 alatukivarren... ottaa alapallo kiinni jarrulevyyntoki tähän on ratkaisuja olemassa...
Tai pystytkö vihjaamaan jarrulevyn kiinniottamiseen ratkaisua vaikka yksityisviestillä, jos keino ei ole ihan katsastuskelpoinen. Nimimerkllä: Metallintyöstö hallussa.
Re: w124 alatukivarsi
Alapallo ottaa jarrukilpeen/levyyn kiinni jos ei anna rälläkkää sille alapallolle,ebay.de saa kiinteällä alapallolla(sportline) tukivartta 150€kpl
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: w124 alatukivarsi
sportlinessä on eri jarrulevyt... ja satulat, ne 4 mäntäiset... joiden offset on erilainen, kuin "taxi" mallissa...Teddy kirjoitti:hmm.. Mistä tämä johtuu? Onko esim. pyörännapa-asetelma sportlinessa erilainen kuin taxi mallissa?napa kirjoitti:jarrut taitaa olla se ongelma, jos meinaa vaihtaa normaalin w124 alatukivarren... ottaa alapallo kiinni jarrulevyyntoki tähän on ratkaisuja olemassa...
Tai pystytkö vihjaamaan jarrulevyn kiinniottamiseen ratkaisua vaikka yksityisviestillä, jos keino ei ole ihan katsastuskelpoinen. Nimimerkllä: Metallintyöstö hallussa.
itse ratkaisin ongelman 4 mäntä satuloiden kanssa vaihtamalla skodan levyt, niissä levyn offset on taxi mallin ja sportlinen väliltä (melkein sama, kuin tuossa ns. taxi mallissa), skodan levyt on alunperin kylläkin 312 mm, mutta sorvasin ne 295 mm halkaisijalle... myös pyörän napaa pitää sorvata, koska skodan levyn sisähalkaisija on pienempi... mutta tuollaisen parinkympin koneistukset ei ole mitään johonkin 500 €/kpl alatukivarteen suhteutettuna...
seuraavaksi pitäiskin kokeilla sovittaa 345 mm skodan levyt eteen, kun jarruja päivittää

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 alatukivarsi
Pystyiskö joku laittamaan linkkiä ebayhin tukivarteen(vasen), tai kertomaan mikä se on saksaksi että voi etsiä?Lipsanen kirjoitti:Alapallo ottaa jarrukilpeen/levyyn kiinni jos ei anna rälläkkää sille alapallolle,ebay.de saa kiinteällä alapallolla(sportline) tukivartta 150€kpl
Onkos tää nyt aivan varma, ettei normi varsi käy sportlineen? On niin ristiriitasta viestiä...

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: w124 alatukivarsi
Koupeen sillon aikoinaan tuli ebayn kautta ja molemmat sillon sainsuomen yhdenhinnalla.
Ja rasvanipan paikan porasin niihin uusiin ja hyvin on pelannu.
Ja rasvanipan paikan porasin niihin uusiin ja hyvin on pelannu.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: w124 alatukivarsi
KL:stä löytyi myös kiinteällä alapallolla oleva varret. Hinta parille reilu 500, autona tosin 129.067. Onko samanlaiset kuin Sportlinessa, en ole varma.
Laita KL:lle sähköpostia.
Laita KL:lle sähköpostia.
Re: w124 alatukivarsi
Ainakin vm92 300DT sportlinessä on vaihdettava alapallo eikä ole 4mäntäisiä satuloita. Keväällä vaihdoin toisen pallon.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: w124 alatukivarsi
Itsellänni oli sama homma vuosi takaperin omassa farkussa. Merteilistä sain tilattua uuden, tuli Saksasta alle viikossa. Hintaa taisi olla alle 300eur.
S212 E250 CDI 4matic -12
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79
ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90
W211 E200 CDI -08
W123 230e -79
ex S211 E220 CDI vm. 06 (tuikutettu)
ex W124 300TDT vm. 92
ex W115 200E vm.73
ex W124 300D vm. 85
ex W124 300D vm. 87
ex W124 300TE 24v vm. 90
Re: w124 alatukivarsi
Entinen lankkuni (300E-24) -89. WDB1240311B143734 oli näillä kiinteillä alapalloilla varustettua mallia.
Purkaamosta hain 300TD:n -94 alatukivarret molemmille puolille, laitoin uudet puslat, alapallot ja käytin nelipyöräsuuntauksessa.
Tukivarsissa en kyllä nähnyt mitään pituuseroja keskenään, ja meni ns. heittämällä paikalleen. Ei tarvinu rälläköidä mitään.
Purkaamosta hain 300TD:n -94 alatukivarret molemmille puolille, laitoin uudet puslat, alapallot ja käytin nelipyöräsuuntauksessa.
Tukivarsissa en kyllä nähnyt mitään pituuseroja keskenään, ja meni ns. heittämällä paikalleen. Ei tarvinu rälläköidä mitään.
Näillä mennään:
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
W211 500E -03
Audi A6 3.0TDi Quattro -09
s124 300TDT -91 PPD
Exät:
Opel Manta B 1.6S -78
s203 320CDI -05 -Tuikutettu-
BMW E39 535iA -96
W124 300D -89 PPD (EX M104)
s123 300TD -81/84
W123 240D STT Turbo -85
s124 250TD -91
BMW 525i -91
W124 300E - 24 -89
Audi 100CS 2.2i -86
Re: w124 alatukivarsi
tuolla noita varsia vaikka millä mitalla.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
S211.216
Re: w124 alatukivarsi
Sulla ei näyttäs sportline-alustaa olevan..JMT84 kirjoitti:Entinen lankkuni (300E-24) -89. WDB1240311B143734 oli näillä kiinteillä alapalloilla varustettua mallia.
Purkaamosta hain 300TD:n -94 alatukivarret molemmille puolille, laitoin uudet puslat, alapallot ja käytin nelipyöräsuuntauksessa.
Tukivarsissa en kyllä nähnyt mitään pituuseroja keskenään, ja meni ns. heittämällä paikalleen. Ei tarvinu rälläköidä mitään.
Re: w124 alatukivarsi
Ei nyt tunnu millään löytyvän 300-24 mit Sportfahrwerk tuolta ebaystä. Mahtaako 320:n versio sopia, vai onko näihinkin keksitty jotain eroja?
Jos joku saksaa osaava millään jaksais auttaa?
Jos joku saksaa osaava millään jaksais auttaa?
Re: w124 alatukivarsi
Päivitetään nyt huvin vuoksi... Perjantaina tilasin ja tänään maanantaina tuli varsi ovelle.Jombe kirjoitti:Ei nyt tunnu millään löytyvän 300-24 mit Sportfahrwerk tuolta ebaystä. Mahtaako 320:n versio sopia, vai onko näihinkin keksitty jotain eroja?
Jos joku saksaa osaava millään jaksais auttaa?

Re: w124 alatukivarsi
M104-moottorilla varustetut autot on niitä missä on kiinteä alapallonivel etu alatukivarressa, ei perus 124:sessa joka on sportline varusteilla. Tässä topic:ssa tuntuu menneen puurot ja vellit sekaisin.
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 268
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: w124 alatukivarsi
Jäi aavistuksen (ehkä lukijassa vika) arvoitukseksi, mitkä tähän iso jarruiseen sportti alustalla sopii.
Mutta ratkaisin ongelmani tilaamalla nuo pelkästään isojarruisen tukivarret(ei siis sportline alustaiseen)
Aikani eroja ihmeteltyäni ja mittailtuani, en huomannut eroa muualla, kuin ohjauksen rajoittimessa. Alkuperäisessä varressa (sportline) on rajoittimen päälle lisätty materiaalia 2-3mm, pyörien kääntymisen rajoittamiseksi.
Hassu yksityiskohta, koska rajoitin itsessään on kierteellä olkavarressa, eikä mikään ymmärtääkseni estä tuon rajoittimen jatkamista esim. prikalla..tosin kosketus kulma muuttuu, mutta en käytännössä ole eroa huomannut.
Oman kokemuksen perusteella, nuo kiinteällä pallonivelellä, olevat varret sopivat kaikkiin isoilla jarruilla varustettuihin 124..ja näyttäis olevan sopiva 129:kin.
..tuo rajoittimen "tuunaaminen" on ilmeisesti liittynyt leveämpään vanne/rengas yhdistelmään ja siihen on ilmeisesti kuulunut muovi holkit lokareissa...
Tuo erilainen raideleveys on todennäköisesti seurausta erilaisista vanteista, mitkä sisältyvät sportti alustaan..?
Mutta ratkaisin ongelmani tilaamalla nuo pelkästään isojarruisen tukivarret(ei siis sportline alustaiseen)
Aikani eroja ihmeteltyäni ja mittailtuani, en huomannut eroa muualla, kuin ohjauksen rajoittimessa. Alkuperäisessä varressa (sportline) on rajoittimen päälle lisätty materiaalia 2-3mm, pyörien kääntymisen rajoittamiseksi.
Hassu yksityiskohta, koska rajoitin itsessään on kierteellä olkavarressa, eikä mikään ymmärtääkseni estä tuon rajoittimen jatkamista esim. prikalla..tosin kosketus kulma muuttuu, mutta en käytännössä ole eroa huomannut.
Oman kokemuksen perusteella, nuo kiinteällä pallonivelellä, olevat varret sopivat kaikkiin isoilla jarruilla varustettuihin 124..ja näyttäis olevan sopiva 129:kin.
..tuo rajoittimen "tuunaaminen" on ilmeisesti liittynyt leveämpään vanne/rengas yhdistelmään ja siihen on ilmeisesti kuulunut muovi holkit lokareissa...
Tuo erilainen raideleveys on todennäköisesti seurausta erilaisista vanteista, mitkä sisältyvät sportti alustaan..?
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e