Vanhempi vähän ajettu Vs. Uudempi enenmän ajettu?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Vanhempi vähän ajettu Vs. Uudempi enenmän ajettu?

Viesti Kirjoittaja Gebardi »

Ollaan etsimässä vaimon kanssa isompaa autoa meidän perheelle.
2 vuoden AlfaRomeo aikojen jälkeen tuntuu jotenkin järkevämmältä vaihtaa "hieman" luotettavampaan autoon.. :D

Mutta siis tuo C-sarjan farkku miellyttää ehkä eniten silmää ja on tiloiltaankin meille riittävä eli pieni poikamme mahtuu sinne hyvin.
E-sarjaa myös olen katsellut mutta se ei taas miellytä niin paljon silmää, eikä vielä ole tarvetta C:tä isommalle autolle. Joten C-sarjan auto on hakusessa ja farmari malli.

Periaatteessa ei ole väliä millä koneella auto on. Eikä oikeestaan ole väliä on keppivaihde tai automaatti. Eikä myöskään väliä onko Diesel tai bensa.

Ajoa meillä tulee vähän noin 15-20tkm/vuosi joten ehkä se bensa olisi loppu peleissä se fiksumpi vaihtoehto, mutta se ei ollut nyt kysymykseni vaan.

Kysymys on:
Ostaako vähemmän ajetun ja vanhemman:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2431827

Vai
Enenmän ajetun ja uudemman:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2518535

Kyseiset autot vain esimerkkeinä.

Molemmissa on varmasti hyvät puolensa. Tarkoitus olisi ostaa auto noin 5 vuoden ajalle.
nautseri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nautseri »

No tämä on kyllä makuasia.
Itse kun olen noita diesel autoja ajellut niin pensa ei oikein sovi ajatuksiini.
Kyllä tuo uudempi on oma valintani .
On jo sisältä aika eri näköinen kuin tuo vanhempi malli.
Siinä on autoa vielä pitkäksi aikaa,kun vaan ensin tarkistaa onko kaikki kunnossa.
Kannattaa tietty vaatia takuu,jos jotakin ilmenee.
Ja soitto edelliselle omistajalle selventää asiaa.
Bomber4
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Minun mielipiteeni. Ostaisin noista ton vähemmän ajetun vaikkakin se on classic varustelulla vs. uudempi avantgarde. En c- sarjan hinnoista tiedä mitään. Silti luulen että kun uudemmassa on nyt 390tkm+ että ajat sinne 5 vuodessa 100 tkm lisää vs. 97tkm+ 100tkm, on jälleen myynti helpompi tuolla vanhemmalla, kuitenkin. Veikkaisin että tuon bensan pitäminen olisi huolloiltaan edullisempi pidemmän päälle. Varusteitahan molemmissa kuitenkin on hyvin. Lasten kanssa varsinkin ilmastointi lisää mukavuutta, joka molemmista löytyy..... Ei tainnut olla apua, kunhan taruilin tähän....
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ajat kuitenkin vuosittain 15-20 tkm:n .

Eikö tällöin olisi järkevämpää ostaa alle 200 tkm:n ajettu auto.
Tällöin hinta on jo järkevämpi kuin hyvin vähän ajetulla .

Huomio se, että esim tuosta yli 300 tkm ajetusta autosta on
erittäin vaikea päästä eroon. Hinta(alhainen) on ainoa asia millä sen saa
oikeasti myydyksi . Tuon esimerkin hinta on vielä hyvin yläkanttiin .
Suomessa pyydetään minusta noista vanhoista takseista todella
kovia hintoja. Vaikka auto onkin mersu niin kyllä se ammattikäytössä
on ollut kovilla. Korjattavaa riittää.

Laajennapa vähän näkymääsi www.mobile.de
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kiitoksia vastauksista.

Kyllähän tuo mobile.de on tullut tässä jo aika tutuksi, kun piti ensin lähteä hakemaan tuontiautoa.
Mutta ei siinä loppujen lopuksi montaa tonnia säästäisi jos sen hakisi esim. Saksasta näin ainakin itse laskin. Pitää siihen ostaa talvea varten renkaita ja yms.. Voipi olla että päädyn tuontiautoon, mutta niitä löytyy myös kohtuu hyvin jo täältä suomesta jotka ovat vuosi pari sitten tuotuja.

Toisaalta jonnekkin autofirmaan voisi työntää tuon alfan vaihdossa niin ei tarvitsisi sitä sitten erikseen myydä..
Mutta pitää katsella tilannetta.
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mietin sitä että jos mulle tulee se 100tkm lisää mittariin niin neljän-viiden vuoden aikana tuo mainitseman auto olisi sitten lähes 500tkm ajettu ja 8 vuotta vanha joka siis nyt olisi 400tkm ajettu ja 2006.

Joten hain nettiautosta sitten noilla haku kriteereillä niin että 8 vuotta vanha ja noin 500tkm ajettu:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2457926

Tuo on kyllä aika ylihintainen verrattuna muihin, mutta silti..

Toisaalta löytyi noita alle 200tkm ajettujakin jotka olisivat sitten kun se eteenpäin myisin niin 12 vuotta vanhoja esim:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/2549193

Tuollaisella epämääräisellä logiikalla laskettuna niin olisiko ehkä "kannattavampaa" ostaa se uudempi ja enenmän ajettu?
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Gebardi kirjoitti:Mietin sitä että jos mulle tulee se 100tkm lisää mittariin niin neljän-viiden vuoden aikana tuo mainitseman auto olisi sitten lähes 500tkm ajettu ja 8 vuotta vanha joka siis nyt olisi 400tkm ajettu ja 2006.

Joten hain nettiautosta sitten noilla haku kriteereillä niin että 8 vuotta vanha ja noin 500tkm ajettu:

Toisaalta löytyi noita alle 200tkm ajettujakin jotka olisivat sitten kun se eteenpäin myisin niin 12 vuotta vanhoja esim:

Tuollaisella epämääräisellä logiikalla laskettuna niin olisiko ehkä "kannattavampaa" ostaa se uudempi ja enenmän ajettu?
Tässä viimeisessä vertailuparissasi tökkökökön aiheuttaa se, että ovat eri korimallisukupolvea, vanhempi S202 ja uudempi S203, ja siten mahdoton parivaljakko verrattavaksi ainakin jällenmyyntiarvoa silmällä pitäen. Itse kun ilmeisesti olet kuitenkin miettimässä saman mallisukupolven alkupään tuotetta tai loppupäätä nk.faceliftattuna.

Ei muuten oo helppoa olla hinta- tahi laatutietoinen kuluttaja autoasioissa. Mulla ainakin tuppaa menemään enempi tunnepuolelle... ja sitten kyllä käy kukkarolle. Yx vinkki kuitenkin olis. Osta uusi Yaris. Kaksi aikuista ja pieni muksu (vähän isompikin) mahtuu ja kohtalaisesti matkakamaakin mukaan ja kyllä tuolla sen 15tkm vuodessa päästelee. Neljä tod.näk. huoletonta autoiluvuotta edessä ja sitten mahdollisimman pieni pääomatappio, kun myyt etiäpäin ja vaihdat uuteen. :lol:
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

RH kirjoitti:
Gebardi kirjoitti:Mietin sitä että jos mulle tulee se 100tkm lisää mittariin niin neljän-viiden vuoden aikana tuo mainitseman auto olisi sitten lähes 500tkm ajettu ja 8 vuotta vanha joka siis nyt olisi 400tkm ajettu ja 2006.

Tässä viimeisessä vertailuparissasi tökkökökön aiheuttaa se, että ovat eri korimallisukupolvea, vanhempi S202 ja uudempi S203, ja siten mahdoton parivaljakko verrattavaksi ainakin jällenmyyntiarvoa silmällä pitäen. Itse kun ilmeisesti olet kuitenkin miettimässä saman mallisukupolven alkupään tuotetta tai loppupäätä nk.faceliftattuna.

Ei muuten oo helppoa olla hinta- tahi laatutietoinen kuluttaja autoasioissa. Mulla ainakin tuppaa menemään enempi tunnepuolelle... ja sitten kyllä käy kukkarolle. Yx vinkki kuitenkin olis. Osta uusi Yaris. Kaksi aikuista ja pieni muksu (vähän isompikin) mahtuu ja kohtalaisesti matkakamaakin mukaan ja kyllä tuolla sen 15tkm vuodessa päästelee. Neljä tod.näk. huoletonta autoiluvuotta edessä ja sitten mahdollisimman pieni pääomatappio, kun myyt etiäpäin ja vaihdat uuteen. :lol:
Yaris olis varmasti se järkevin vaihtoehto, mutta vaadin autolta enenmän kuin sen että siltä pääsee paikasta toiseen.
Tunne puolella tuon Alfakin ostin. :)
Miellytti silmää ja on hyvä ajaa ja kohtuu halpa.

Auto kuumetta alkaa olemaan jo sen verran että ei varmaan montaa päivää mene kun päätös on tehtävä. :)
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mun mielestä kannattaa ostaa 200cdi koneella, kulutus on niin paljon pienempi kuin millään bensakoneella, ja vaikka verot maksaakin, niin "jää rahaa huoltoon", noilla kilsoilla varsinkin... Tuo pikku-cdi on todella pirteä kone, ja samalla nuuka. :)

Ja loppupeleissä, jos mersu on alle 500tkm ajettu, niin eihän se loppu ole vielä silloinkaan, joten kilsat ei niin paljoa merkkaa, kuin yleiskunto ja muut mieluisat varusteet. :wink:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Nii, kai se pitäis ihan aluksi päättää, että haluatko bensa- vai dieselkäyttöisen auton. Ja onko siihen joku syy, että juuri nuo mainitsemasi yksilöt tulevat kyseeseen, kun vastaavia on suomessakin tarjolla satoja muitakin?
Toi 180 kuullostaa aika nuhaiselta, cdi on pirteämpi, mutta esim. TÄSSÄ olis saman hintaluokan ja kohtuu metreillä oleva kompura.
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Jos hintaluokka on tuo 15t€ ja ajot nuo mitä sanoit, niin miksi ihmeessä ostaisit mersun? Haluat luotettavan auton ja minusta mersu ei ole sitä. Käy kokeilemassa -03-06 mallin avensista parin litran bensana ja mieti sitten vielä kerran mitä oikeasti haluat. Tämä on mersuforum ja mersulla on hyviä autoja, mutta edullisia ne eivät ole ylläpitää, hyvän näköisiä kylläkin.
Ex. S202 cdi -99
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

jusssi kirjoitti:Nii, kai se pitäis ihan aluksi päättää, että haluatko bensa- vai dieselkäyttöisen auton. Ja onko siihen joku syy, että juuri nuo mainitsemasi yksilöt tulevat kyseeseen, kun vastaavia on suomessakin tarjolla satoja muitakin?
Toi 180 kuullostaa aika nuhaiselta, cdi on pirteämpi, mutta esim. TÄSSÄ olis saman hintaluokan ja kohtuu metreillä oleva kompura.
Tulee sen verran ajettua että se on aika fifty-sixty ajaako bensa vai diesel autolla. Itselleni se on myös aika se ja sama.
Nuo esimerkkiautot olivat vain esimerkkejä ei mitään sen kummempaa.

Ehdoittamasi auto kävisi muuten hyvin mutta tuo vaalea sisusta ei iske.
Eli pitää olla tummempaa nahkaa tai kangasta.

Tilanne taitaa olla nyt niin että Uudemman ja enenmän ajetun Vs. vanhempi ja vähemmän ajetun taisto on aika tasan.

Mutta voisko kuvitella että tuossa Uudemmassa olisi jo korjailtu joitain vikoja mitä noissa vanhemmissa mahdollisesti olisi?

itse olen nyt kääntymässä vähän enenpi tuon Uudemman ja enenmän ajetun puoleen.
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tctic kirjoitti:Jos hintaluokka on tuo 15t€ ja ajot nuo mitä sanoit, niin miksi ihmeessä ostaisit mersun? Haluat luotettavan auton ja minusta mersu ei ole sitä. Käy kokeilemassa -03-06 mallin avensista parin litran bensana ja mieti sitten vielä kerran mitä oikeasti haluat. Tämä on mersuforum ja mersulla on hyviä autoja, mutta edullisia ne eivät ole ylläpitää, hyvän näköisiä kylläkin.
Niin saahan tuolla hinnalla jopa aivan uuden Kiian.
Mutta kuten tuossa alussa mainitsin niin auto on minulle enenmän kuin kulkupeli paikasta toiseen. En minä millään Kiia:lla halua ajaa.
Uskoisin kyllä Mersun olevan luotettavampi kuin tuo Alfamme johon on uponnut korjauksiin kahdessa vuodessa enenpi rahaa kuin se mitä siitä aluksi maksoin. :)

Mutta mutta, pitää mennä koe ajamaan tuollaista avensista, enkä ole vielä edes koeajanut mersujakaan. Sittenhän sitä on fiksumpi.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä jos tuntuman ja fiiliksen mukaan ostelet autoja niin ei sun tarvitse sitä tojoo ees käydä ajamassa, riittää kun istut siihen niin huomaat varmasti että onnen löydät muualta kuin siitä :lol:
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

epk kirjoitti:kyllä jos tuntuman ja fiiliksen mukaan ostelet autoja niin ei sun tarvitse sitä tojoo ees käydä ajamassa, riittää kun istut siihen niin huomaat varmasti että onnen löydät muualta kuin siitä :lol:
Jos edellinen auto oli AlfaRomeo niin ei siinä kyllä paljoa järjellä ostettu.
Eikä osteta nytkään "järjellä".

Kattelin noita tojotoita niin ei kyllä innostanut yhtään ja kuten sanoit niin ei varmaan tarvitse edes käydä istumassa. Vaikka olen suvaitsevainen kaikkiin merkkeihin niin joistain autoista vaan tulee pelkistä kuvista hyvät fiilikset ja jos ne koeajossa vaan vahvistuvat niin siinäpä se sitten on..
sportsman
Mersumies
Mersumies

Huomio se ,että yleensä nuo paljon ajetut ovat olleet
taksissa ja yllättäen minä en ainakaan nuukempia ihmisiä auton korjausten suhteen. Se korjataan mikä menee takuuseen,mutta kun
auto on menossa vaihtoon niin mitään ei enää korjata.
Lisäksi huollot on tehty myös mininmin mukaan.

Kaveri osti yhden farkkupassatin Lahden volkkariliikkeestä. Myyjän tunsi auton omistajan ja tiesi , että on liikkeessä huollettu viimeisin päälle.
Yllättäen huoltokirjaa ei kuitenkaan oltu täytetty ollenkaan.

Toinen taksikuski kehui ,että oli taksibemarissaan päässyt yli 300 tkm:n
alkuperäisillä pyyhkijän sulilla. ::)
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

sportsman kirjoitti:Huomio se ,että yleensä nuo paljon ajetut ovat olleet
taksissa ja yllättäen minä en ainakaan nuukempia ihmisiä auton korjausten suhteen. Se korjataan mikä menee takuuseen,mutta kun
auto on menossa vaihtoon niin mitään ei enää korjata.
Lisäksi huollot on tehty myös mininmin mukaan.

Kaveri osti yhden farkkupassatin Lahden volkkariliikkeestä. Myyjän tunsi auton omistajan ja tiesi , että on liikkeessä huollettu viimeisin päälle.
Yllättäen huoltokirjaa ei kuitenkaan oltu täytetty ollenkaan.

Toinen taksikuski kehui ,että oli taksibemarissaan päässyt yli 300 tkm:n
alkuperäisillä pyyhkijän sulilla. ::)
Juu täytyy tuokin muistaa.
Appiukko on myös Taksikuski ja aikalailla tuollein se on entistä autoaan korjaillut. Lopussa korjaukseen vain ne välttämättömät.

Tarkkanahan auton ostossa saa aina olla.
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jos tosiaan tunteella auton ostat, niin sitten autosi ei takuulla ole toyota. :D Minä alan nähtävästi tulla vanhaksi (enää kuukausia kun neljäs vuosikymmen pääsee alkuun) koska nykyään luotettavuus ja turvallisuus ovat tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Kioista puheenollen uusi soul olisi suul, tosin sen takakontti on niin onneton, että se jää senkin takia ostamatta.

Vaihtoehtoina mersulle heittäisi vielä -02-> Audi A4 1.8T quattron ja -03-> bmw 320i:n (älä osta bemarin dieseliä). Kokeilemalla sitten selviää mikä istuu parhaiten omaan käteen. Nyt on mielenkiintoinen aika automarkkinoilla, kiitos jatkuvien autoveromuutosten (todennäköisesti tulee vielä yksi) ja tästä johtuen minä jättäisin ostamisen vuoden -10 alkuun.
Ex. S202 cdi -99
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tctic kirjoitti:
Vaihtoehtoina mersulle heittäisi vielä -02-> Audi A4 1.8T quattron ja -03-> bmw 320i:n (älä osta bemarin dieseliä). Kokeilemalla sitten selviää mikä istuu parhaiten omaan käteen. Nyt on mielenkiintoinen aika automarkkinoilla, kiitos jatkuvien autoveromuutosten (todennäköisesti tulee vielä yksi) ja tästä johtuen minä jättäisin ostamisen vuoden -10 alkuun.
Audit ei nappaa itelle ja Vaimo ei Bemareista tykkää..
Täytyy sitäkin vähän kuunnella.
Ei nuo farkku volvotkaan oikeen innosta.
Tosiaan pitäisi se isompi auto saada mieluusti tämän kesän aikana.
kepa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kepa »

Itse ottaisin ton vanhemman varmaankin juuri sen takia että se on niin paljon vähemmän ajettu ja että jos se uudempi sattuisi olemaan vanha taksi niin asiat on kyllä silloin juuri noin niin kun tossa ylempänä mainittiin
w639 4x4
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
jytäkkä
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Ehdottomasti tuo uudempi, kaikki osat on 3 vuotta vanhoja(vs.8v.) ja kilsat tullu nopeesti.Ei tunnu missään.
Cdi paaljon miellyttävämpi kuin nuhanen bensa.
Bensa mersu ei myynti tilanteessa ole kovin kovaa valuuttaa ainakaan pikku koneella.

Jos auto ollut taksissa niin ainakin alkuaikana huollettu paremmin kuin tavan kuolevaisten autot.
Yleensä viimeiset huollot tehty säästöliekillä ennen kuin viety vaihtoon, nuo kun paikkaa niin saa kestävän auton.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Osaako kukaan heittää arviota vakuutuksien suuruudesta?
sportsman
Mersumies
Mersumies

Eiköhän se liikennevakuutus ole n 650 euroa nolla bonuksin.

Mieti nyt vielä kuitenkin mistä ja miten autosi hankit.
Vaikka hankalaa saattaa olla Alfan myynti niin tuskin siitä
mitään ihmeitä saa vaihdossakaan.

Tosin kerroit että ei parin tonnin takia kannata lähteä autoa hakemaan niin ehkä tulevassa lapsiperheessa saattaa olla myös pikkurahalle käyttöä.
Tärkeä pointti on myös fiilis. Jos alfan jälkeen valitsee perusmallin mersun niin voi olla ettei fiilis on paras mahdollinen :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Jup niin!
Appiukon neljäkymppiä ajetun -06 kompura C180 avantgarde automaattifarkun olis talvella saanut vajaasti tuplaamalla tuon budjetin, ja sitten ei olis tarvinnu kuin ajaa puolet pidempään, niin tuokin olis tullu kuoletettua, mutta, mutta... menneen talven lumia. Tuo nääs meni vaihdossa uuteen, eikä muuten koskaan tullut vaihtoautorivistöön. Meni nk. tiskin alta heti, kun sen vaihdossa saivat...
On ainakin tuo kompressori C180 minusta ihan tarpeeksi pirteä arkiliikenteeseen.

Ja sitten vanha taksi, vai ei, vai jotain muuta vai... :roll:

Itellä ainakin auton ikä ja kilometrit ei oikein oo menny yksiin käyttökulujen kanssa. Jos nyt merkissä pysytään, niin takavuosina W124 200D 10v. vanha yli 400tkm ajettu ent. taksi palveli vuoden ja 50tkm etupyörän laakerin ja laturin hiilien vaihdolla ihan hienosti. Auto oli lisäksi tukeva ja tanakka ajoltaan.
Vaimolla nyt käytössä -94 C220 bensapeli neljättä vuotta. 60tkm takana ja mittarissa autolla yhteensä reilut 230tkm. Kaikki varusteet toimii. Jarrulevyt, -palat, ylijännitteen suojareleen, alapallot ja raidetangon päät olen vaihtanut :arrow: Ei siis paljon mitään, mielestäni.
Viime kesänä ostettu -02 S210 bensaväyrynen on reilut 100tkm ja siitä itse noin 10tkm ajettuna käynyt kukkarolla aika lailla ahneemmin. Periaatteessa tuokin ihan ok auto, puutteet ja viat olleet vaan vähän kalliimpia... :?

Siitä noin niinkuin pohdinnaksi. En nyt kuitenkaan tarkoita, että auton pitäisi olla vanha tai paljon ajettu, jotta se toimisi... Kunhan nyt itellä vaan on käynyt tälleen. Ja onhan tuo -02 jo ihan vanhan alussa sekin jo, vaikka se mulle nykyautoilua on edustavinaankin.
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

sportsman kirjoitti:Eiköhän se liikennevakuutus ole n 650 euroa nolla bonuksin.

Mieti nyt vielä kuitenkin mistä ja miten autosi hankit.
Vaikka hankalaa saattaa olla Alfan myynti niin tuskin siitä
mitään ihmeitä saa vaihdossakaan.

Tosin kerroit että ei parin tonnin takia kannata lähteä autoa hakemaan niin ehkä tulevassa lapsiperheessa saattaa olla myös pikkurahalle käyttöä.
Tärkeä pointti on myös fiilis. Jos alfan jälkeen valitsee perusmallin mersun niin voi olla ettei fiilis on paras mahdollinen :D

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Parashan olisi joo jos sais tuon Alfan myytyä pois niin voisi mennä autoliikkeeseen käteistukun kanssa hieromaan kauppaa.

No mutta ajatellaan että tuon nyt hakisin saksasta:
8000€ auto
3000€ vero (ainakin http://www.autovelho.com/ mukaan)
1500€ Toimituskulut ja katsastus.

yhteensä 12500€

Tähän sitten lisäksi talvivarustukset, renkaat ja lohko:
+1000€

Ja päälle viellä mahdollinen välityspalkkio:
+500€

Eli yhteensä 14 000€

Minun olisi turha lähteä itse metsästämään autoa saksasta joten joku tuontifirma olisi paras vaihtoehto minulle.

Tälläisessä taloudellisessa tilanteessa voi olla aika helppo tinkasta Suomi autoista hieman hintaa alemmas, joten loppu tulos on aika plus miinus nolla.

Mutta yhtään autoa en ole maahantuonut joten en voi tietää sen tarkemmin kuluista ja yms. Tämä minun laskukaavani perustuu ihan netistä saatuihin tietoihin ja tuttavien puheisiin.
Ja itse en nähnyt että siitä saisi huomattavaa hyötyä jotta lähtisin hakemaan autoa ulkomailta.

Vuosi pari sitten tuotuja autoja löytyy jo nyt suomen markkinoilta jotka eivät kovin kallita ole.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Tctic kirjoitti:Jos hintaluokka on tuo 15t€ ja ajot nuo mitä sanoit, niin miksi ihmeessä ostaisit mersun? Haluat luotettavan auton ja minusta mersu ei ole sitä. Käy kokeilemassa -03-06 mallin avensista parin litran bensana ja mieti sitten vielä kerran mitä oikeasti haluat. Tämä on mersuforum ja mersulla on hyviä autoja, mutta edullisia ne eivät ole ylläpitää, hyvän näköisiä kylläkin.
Onko sinulla sitten kuinka paljon kokemusta uudemmista mersuista vai oletko tehnyt johtopäätöksesi foorumeita selailemalla.

Minun mielestäni mb on luotettava oli kyse sitten uudemmasta tai vanhemmasta.

Monelleko 03-06 avensiksella on ajettu esimerkiksi 700 000km?

Mistä lähtien audi a4 ja bmw 300-srj on olleet mersuja helvempia pitää, eiköhän molemmat vaadi rahaa siinä missä mersukin.
masaf1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Vaikka itellä hyvin vähän on ropleemia ollut, niin hyvä tähän väliin mainita, että jos sen 400 tkm ajetun Mersun ostat, niin ei todellakaan voi odottaa "huoletonta ajoa pitkään" vaan kyllä sä sitä saat huoltaa muutaman kerran vuodessa ja ilman taskussa lojuvaa toimintatonnia et tuu pärjäämään. Vaikka Mersu on Mersu ja kovaan ajoon tehty, niin kyllä siihenkin joutuu osia uusimaan, toisinkuin eräät väittävät ja Esson baarissa huhutaan että "miljoona km meni pelkillä öljynvaihdoilla...".

Ensinnäkin kun niitä kilsoja on se 300-400 tkm, voi melkein mikä tahansa paikka pettää melkeen millon vaan, jos ei sattumalta ole jo korjattu. Yhtäkkiä huomaat, että saat kuskata kottikärryllisen uusia osia, jos haluat että auto menee motarilla suoraan. Ja mitä uudempi, sen enempi maksaa korjata (lue=CDIssä on kalliita osia eli ei suositella köyhille tai kipeille).

Kuten Tctic tuossa jo ilmaisi, että jos budjetti on 15t€ ja haluat ennen kaikkea luotettavan auton ja sen pitää välttämättä olla S203 2000-luvulta, niin aika hemmetin hyvä tuuri sulla pitää olla tai jollain todella rahat loppu, että löydät sellaisen yksilön Suomesta, mikä on kunnolla huollettu ja hyvin pidetty, eikä 5 vuoden aikana tarvi tehdä mitään toimintatonnikorjauksia. Jos ajat joku 15 tkm vuodessa, niin tarviiko siihen nyt olla välttämättä se C. Ei se nyt mitään niin ennenkokemattomia kokemuksia tarjoa 400 tkm ajettuna 200 cdi:nä, että sitä kannattais tavoitella. Samalla rahalla saat pari vuotta vanhan tyyliin 2005-2006 todella vähän ajetun Avensiksen, joka on tilavampi ja säilyttää paremmin arvonsa ja paaaaljon luotettavampi ja edukkaampi ylläpitää.

Jos todella haluut fiilistellä autoillessasi, niin laita nyt hyvä mies alle vähintään 270 cdi tai mielellään 320cdi, eikä mitään vajalitrasia nuhapumppuja joista puuttuu 1-2 sylinteriä. Pienellä cdi:llä 3 vuotta ajaneena ja sen jälkeen 320cdi:hin siirtyneenä voin sanoa, että eroa on kuin yöllä ja päivällä kun vertaa jotain pienipataista ja sitte kunnon moottorilla ja parhailla varusteilla varustettua. Jos sulla Alfa on fiilispohjalta hankittuna, niin tuskin saat mitään kicksejä C 180:stä... Tietty kyllähän C 200 CDI Avantgardella pärjää, mutta et sä sitä ostais, jos pääsisit kokeileen C 270 CDI Avantgardea tai C 320 CDI:tä. Kyllä ei oo kutosdieselin voittanutta (eikä omakehu haise).

PS. Kukaan hullu tai paljon ajava ei Avensiksella ajakaan 700 000 km, mutta jos sen ostaa 50 tkm ajettuna ja ajaa 15 tkm vuodessa, niin 10 vuotta saa suht luotettavasti ajella kyllä...
Viimeksi muokannut masaf1, Ma 18.05.2009 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ei ruokita trollia, mutta minusta luotettavuus = laatu. Ruostuneet uudehkot (alle 10v) mersut eivät oikein anna kuvaa autojen laadusta. Kilometrejä mersut kestävät, mutta minä en enää suostu ostamaan autoa joka ruostuu suomalaisissa olosuhteissa. Ja kyllä, myös bemarit ruostuvat, audit harvemmin, myöskään yhtään ruosteista uusikoppaista anjovista en ole nähnyt.

Ylläpitokulut ovat todennäköisesti hyvin samassa noilla saksalaisilla "premium" merkeillä, kaikissa kun on omat ongelmansa. Se minkä haluaa ostaa, on maksajan vapaasti päätettävissä. Toin esille vaihtoehtoja, jotka kannattaisi ainakin koeajaa ennen kuin tekee lopullisen päätöksen.

Meinaat johtaja300 ettei kukaan ajaisi -03 avensiksella 700tkm? Epäilen, että tulee ajamaan, mutta tuskin kuudessa vuodessa. Minä en ymmärrä miksi suuria kilometrejä pitää ihannoida, ei ainakaan minua kiinnosta ajaa samalla autolla esim. 10v jota tuollaiset kilometrit edellyttäisivät. Jos joku haluaa ajaa, eikä näe uudempien autojen etuja, niin ihan vapaasti, oma on asiansa.
Ex. S202 cdi -99
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

En kyllä ymmärrä mihin tuo trolliksi sanominen perustuu, tarkoittaako se sitä jos ei olekkaan juuri samaa mieleltä asiasta vaan kyseenalaistaa sen niin silloin on trolli.

Minä olen ajanut lähes kaikkia uusia toyotan malleja ja avensistakin useita kappaleita niin bensiini kuin diesel koneillakin, tehokkain avensis on ollut se 177hp diesel joka saattoi talvella yhtäkkiä nakata ohituksessa vikatilaan ja tehot poissa, toyota=laatu ja turvallisuus.

Kuitenkin nuo jokainen on ollut huonoja ajaa ja muovisen tuntusia vastaavan ikäisiin mersuihin verrattuna. Mercedes=ajamisen iloa, johon ne on tehtykkin eli ajettavaksi.

No on se uusi v8 land cruiseri ihan kiva auto mutta vähän jo maksaakin myös vanhempi 100malli on hyvä ja kestävä.

Pintaruosteen takia et mersullasi välille jää (toki jousikuppeja on irronnut, mutta ne on hyvä aina tarkistella välillä)
250CE 1969
Gebardi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tuo C 320 menee taas vähän isompaa hintahaarukkaan.
Olisi varmasti niin jos menisin sellaista kokeilemaan niin ei muulla viitsisi enään ajaa. Mutta meille liian hinnakas.

Aluksi oli rajana 10t€ ja nyt on 15t€ ja siinä nyt yritetään pysyä.

C 270 voisi ollakkin ihan fiksupeli ja alkaa olemaan hintakaton ylärajassa.
Kunhan vaan oikeanlainen yksilö löytyisi kohtoo läheltä.

Mutta siis kun katson vain avensiksen kuvia sisältä ja ulkoa niin mulle tulee heti sellanen tunne etten tuota autoa itselleni halua.
Vastaavasti heti kun näin kuvia tuosta C-sarjasta niin tunne oli ihan päinvastainen.

Sama homma oli kyllä aikoinaan tuossa Alfassanikin ja olihan se pakko saada. En ole kyllä sen ostoa kertaakaan katunut vaikka siihen on saanut upotettua aika sievoisen summan kaikenlaisiin korjauksiin alkaen raidetangosta ja ilmastoinnista. Mutta sellasta se on.

Ehkä se sitten kun ikää tulee lisää niin ei se ulkonäkö merkitse niin paljoa, ehkä sitä sitten on "fiksumpi" ja ajaa avensiksella. :)

Auton osto on aina sijoitus tulevaisuuteen, tosin aina miinus merkkinen.
Fiksuinta ja halvinta olisi kait ajella polkupyörällä.
Vastaa Viestiin