S211 virrat häviää???
S211 virrat häviää???
Olisiko kellään antaa vinkkiä akun tyhjenemiseen. Auto on -04 320 cdi farkku. Paikallaan seisten ei hävikkiä, mutta muutaman päivän ajon jälkeen vilkkuu ESP-, jarru- ja speedtronicvaroitukset mittarinäytössä. Seuraavana aamuna ei sitten tarvitse startatakaan. Apuvirralla hörähtää välittömästi käyntiin. Veholla ei löytynyt vikakoodeja eli kyseessä lienee "normaali" toiminto, jonka auto päättää laittaa päälle. Mutta mikä???
Akku vaihdettu, kilsoja 150000.
Akku vaihdettu, kilsoja 150000.
Antaako laturi oikeansuuruista virtaa ja jännitettä? Sen voi testata hetkessä lähimmän akkuhuollossa tai -kauppiaan luona.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Akun ohjainlaitteen päivitys voi auttaa, sillä säädetään latausjännitteitä ym.
Ollut aktiona pohjoismaissa ensirekisteröityihin autoihin, tuontiautoon~40eur.
Eiköös istuinlämmitin paneelissa ollut jotain oikosta joka hukkaa virtaa?
Jonkin verran vaihdeltu noita hyvällä menestyksellä.
Kannattaa mittauttaa...
Tosin tämä paneeli hukkaa virtaa vain paikallaan.
Ollut aktiona pohjoismaissa ensirekisteröityihin autoihin, tuontiautoon~40eur.
Eiköös istuinlämmitin paneelissa ollut jotain oikosta joka hukkaa virtaa?
Jonkin verran vaihdeltu noita hyvällä menestyksellä.
Kannattaa mittauttaa...
Tosin tämä paneeli hukkaa virtaa vain paikallaan.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Sinänsä vain sivuaa aihetta mutta Bilteman halpa pihtimittari on yllättävän hyvä.
W211:ssa onkin helppo mitata akkua kun se on tavaratilassa. Kunhan odottaa että tavaratilan lamppu sammuu. Vanhassa väyrysessä oli onnetonta kun olisi pitänyt avoimesta ikkunasta ryömiä takapenkille.
W211:ssa onkin helppo mitata akkua kun se on tavaratilassa. Kunhan odottaa että tavaratilan lamppu sammuu. Vanhassa väyrysessä oli onnetonta kun olisi pitänyt avoimesta ikkunasta ryömiä takapenkille.
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Siis tuliko nuo vikailmoitukset tosiaan vain ajon aikana?
Täytyyhän siinä sitten olla jotain latausongelmia. Se latauksen ohjainlaite pitäisi jo 2004:ssa olla sen verran kunnossa ettei akku ihan tyhjäksi pääse mutta ei haittaa jos siihen uudempi softa löytyy. Seuraava tietenkin laturi/säädin.
Oletko mitannut akkujen jännitteet ajon jälkeen? Eikö auto ilmoita mitään "convenience features switched off" tms. viestiä?
Olikos niin että ESP-vikatilassa auto ei mene kokonaan virransäästötilaan, jos siinä SBC-systeemissä tai ESP:ssä olisi kuitenkin jotain korjattavaa? Jos etuakku on tyhjä niin sitä kytkevä rele voisi myös olla syyllinen.
Täytyyhän siinä sitten olla jotain latausongelmia. Se latauksen ohjainlaite pitäisi jo 2004:ssa olla sen verran kunnossa ettei akku ihan tyhjäksi pääse mutta ei haittaa jos siihen uudempi softa löytyy. Seuraava tietenkin laturi/säädin.
Oletko mitannut akkujen jännitteet ajon jälkeen? Eikö auto ilmoita mitään "convenience features switched off" tms. viestiä?
Olikos niin että ESP-vikatilassa auto ei mene kokonaan virransäästötilaan, jos siinä SBC-systeemissä tai ESP:ssä olisi kuitenkin jotain korjattavaa? Jos etuakku on tyhjä niin sitä kytkevä rele voisi myös olla syyllinen.
Ajon aikanahan se pikkuakku on ison rinnalla, jos rele on kunnossa niin tuskin siitä tulee ajon aikana alijänniteilmoitusta.perros kirjoitti:Joo laturi on testattu, ok. Vikailmoitukset tulee ajon aikana. Istuinlämmitinpaneli vaihdettu Vehossa, ei vaikutusta. Airmaticia ei ole. Sitä pikkuakkua ei tietääkseni ole testattu, voisiko sen kunto olla syyllinen?
Toisaalta siis myös SBC:stä tuli vikailmoitus? Kyllä se pikkuakku joka tapauksessa kannattaa tarkistaa. Jos jompikumpi akku on vajaa niin kyllä sen latauksen puutteen nyt aika pieneltä alueelta pitäisi löytyä.