Sähköantennin kiinnitysmutterin kierreholkki rikki
Sähköantennin kiinnitysmutterin kierreholkki rikki
Vaihdoin tuossa pääsiäisenä coupeen uuden originaaliantennin piiskan. Entinen ei tykännyt toimia kunnolla - ei painunut alas eikä viimeinen pätkä noussut ylös.
Itse piiskan (antenni + häntä) vaihto oli niin yksinkertainen juttu etten meinannut uskoakaan. Eli
-lukitusmutteri antennin juuresta auki
-radio päälle (antenni työntyy itsestään ulos häntineen kun mutteri on auki)
-uusi piiska huulille
-radio kiinni (moottori vetää uuden piiskan autom. sisään)
-lukitusmutteri kiinni. Valmis.
Kaikki toimi pari päivää hyvin kunnes rouva sanoi että mutteri nousee antennin mukana. Niinpä teki, mutta siten, että kierreholkki millä antenni kiinnitetään antenniputkeen on jäänyt antenniputken sisään ja pelkkä mutteri on irronnut kierreholkista! Materiaali taitaa muuten olla muovia tms. Merkkiliikkeestä sain uuden piiskan takuuseen.
Mutta miten saan vanhan piiskan ja eritoten sitä kiinnittävän kierreholkin irti antennisysteemin rungosta? Pikaliima ei auta.
Otin antennikombinaation irti autosta. Näyttäisi siltä, että itse moottori ja antenniputki olisivat erillisiä, mutta Vehon mukaan niitä ei myydä erikseen tähän 89-malliin. Uudemmassa mallissa ne saa erillään, tosin sitten tarvitaan jotain adaptereita ym. vanhaan kaapelointiin Koko systeemin hinta kipuaa tällöin pariinsataan euroon.
Ehkä vaikeasti selitetty, otan illalla kuvan aiheesta ja liitän tähän. Tietysti jos jollakin olisi edukkaasti kaupan tuollainen vanha antennipaketti...
Itse piiskan (antenni + häntä) vaihto oli niin yksinkertainen juttu etten meinannut uskoakaan. Eli
-lukitusmutteri antennin juuresta auki
-radio päälle (antenni työntyy itsestään ulos häntineen kun mutteri on auki)
-uusi piiska huulille
-radio kiinni (moottori vetää uuden piiskan autom. sisään)
-lukitusmutteri kiinni. Valmis.
Kaikki toimi pari päivää hyvin kunnes rouva sanoi että mutteri nousee antennin mukana. Niinpä teki, mutta siten, että kierreholkki millä antenni kiinnitetään antenniputkeen on jäänyt antenniputken sisään ja pelkkä mutteri on irronnut kierreholkista! Materiaali taitaa muuten olla muovia tms. Merkkiliikkeestä sain uuden piiskan takuuseen.
Mutta miten saan vanhan piiskan ja eritoten sitä kiinnittävän kierreholkin irti antennisysteemin rungosta? Pikaliima ei auta.
Otin antennikombinaation irti autosta. Näyttäisi siltä, että itse moottori ja antenniputki olisivat erillisiä, mutta Vehon mukaan niitä ei myydä erikseen tähän 89-malliin. Uudemmassa mallissa ne saa erillään, tosin sitten tarvitaan jotain adaptereita ym. vanhaan kaapelointiin Koko systeemin hinta kipuaa tällöin pariinsataan euroon.
Ehkä vaikeasti selitetty, otan illalla kuvan aiheesta ja liitän tähän. Tietysti jos jollakin olisi edukkaasti kaupan tuollainen vanha antennipaketti...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kuva aiheesta täällä.
Eli saa tarjota joko koko antennipakettia tai mieluummin pelkästään tuota metallista putkiosaa. Se pitäisi olla peräisin paketista, jonka varaosanumero on 124 820 16 75 .
Eli saa tarjota joko koko antennipakettia tai mieluummin pelkästään tuota metallista putkiosaa. Se pitäisi olla peräisin paketista, jonka varaosanumero on 124 820 16 75 .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu kyllä sen saa irti, sekin on kierteillä, kokeilin aiemmin. Ei vaan tullut mieleen rikkoa tuota hattua! Se lienee sallittua kun sain takuuseen uuden piiskanfelmit kirjoitti:Jos alumiinisen antenni putken saa irti....
Juuressa on ruuvi, mutta putki on tiukassa. Lämpö voisi auttaa.
Antennin päässä oleva hattu juotettu kiinni, irti tai poikki.
ja pujotat teleskoopin väärään suuntaan ulos.
Näin pääset käsiksi mutteriholkkiin...

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Merkkiliike haluaa vanhan piiskan takaisin, joten siitä ei ole myytäväksi. Pidetään mielessä tarjouksesi, kiitos.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No niin nyt on uusi piiska paikoillaan, kiitoksia vinkeistä! Se on helppoa kun sen osaa! Eikä maksa paljoo 

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Sähköantennin kiinnitysmutterin kierreholkki rikki
Pitäisiköhän mun selvitä ihan tuolla noin? Mikäli ymmärsin oikein niin tuo muu mitä tapahtui, ei olisi pitäny tapahtua.Timo L. kirjoitti: -lukitusmutteri antennin juuresta auki
-radio päälle (antenni työntyy itsestään ulos häntineen kun mutteri on auki)
-uusi piiska huulille
-radio kiinni (moottori vetää uuden piiskan autom. sisään)
-lukitusmutteri kiinni. Valmis.

Re: Sähköantennin kiinnitysmutterin kierreholkki rikki
Juuri noin, ei tarvitse sisältä. Kai se nyt sormin tuntuu jos nostat että onko irti? Sitten eikun radio auki. Voithan toki kammeta tavaratilan verhoilua katsoaksesi että onko siellä jotain vakavampaa.Vald0 kirjoitti: Pitäisiköhän mun selvitä ihan tuolla noin? Mikäli ymmärsin oikein niin tuo muu mitä tapahtui, ei olisi pitäny tapahtua.Kokeilin irrottaa siitä juuresta olevaa mutteria mut se tuntu vaan pyörivän, eli pitääkö sisältä päin lähestyä myös?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Sähköantennin kiinnitysmutterin kierreholkki rikki
Juuri noin, ei tarvitse sisältä. Kai se nyt sormin tuntuu jos nostat että onko irti? Sitten eikun radio auki. Voithan toki kammeta tavaratilan verhoilua katsoaksesi että onko siellä jotain vakavampaa.[/quote]
Noniin, tuli irrotettua antenni mutta näyttäisi olevan täysin jumissa 2 nivelestä tuo piiska, uutta kai sitten pitää tilata...
Mistäs kannattaa tilata ja mitä kustantaa? Entäs se johto, joka tulee antenniin, lähteekö ihan vetämällä vai onko joku jippo? Sori, kun vaivaan epäpätevyydelläni 
Noniin, tuli irrotettua antenni mutta näyttäisi olevan täysin jumissa 2 nivelestä tuo piiska, uutta kai sitten pitää tilata...


Re: Sähköantennin kiinnitysmutterin kierreholkki rikki
Noniin, tuli irrotettua antenni mutta näyttäisi olevan täysin jumissa 2 nivelestä tuo piiska, uutta kai sitten pitää tilata...Vald0 kirjoitti:Juuri noin, ei tarvitse sisältä. Kai se nyt sormin tuntuu jos nostat että onko irti? Sitten eikun radio auki. Voithan toki kammeta tavaratilan verhoilua katsoaksesi että onko siellä jotain vakavampaa.


Noin 35 euroa merkkiliikkeestä, jos ei hyvää tarvikeliikettä ole lähellä niin eipä kannaa postikuluja KL:stä tms. maksella.
Johto, eihän siinä mitään piuhoja tarvitse irrottaa? Se "hammasnauha" antennin perästä lähtee kyllä vetämällä. Kunhan huolehdit että se on yläasennossa.
Viimeksi muokannut Timo L., Ma 25.05.2009 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Sähköantennin kiinnitysmutterin kierreholkki rikki
Timo L. kirjoitti: Johto, eihän siinä mitään piuhoja tarvitse irrottaa? Se "hammasnauha" antennin perästä lähtee kyllä vetämällä.
Niin sitä hammasnauhaa nimenomaan tarkotin. Kiitoksia avusta!

Vehosta, KL:stä... kannattanee kysyä myös Venetmäen purkaamolta.
Täällä aiheesta jotakin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... i&start=30
Täällä aiheesta jotakin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... i&start=30
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi