cdi -kone sammuu kun painaa kaasun pohjaan!?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AMV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 26.05.2009 14:18

cdi -kone sammuu kun painaa kaasun pohjaan!?

Viesti Kirjoittaja AMV »

Eli auto on 200cdi, katit on poistettu, imusarja putsattu, suodattimet uusittu. Vakio ohjelmalla pelaa moitteetta, mutta kun laittaa teho-ohjelman ja autolla painasee kaasun pohjaan niin auto sammuu melkein heti ja syttyy tuo EPC-valo. Starttaa heti uudestaan ja toimii normaalisti. Testeri ilmoittaa "Jakoputken painevahti säätöpoikkeama." Mikähän voisi enää olla vikana??
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Mulla oli vähän samanlaista ongelma, aina kovemman kiihdytyksen jälkeen vikatilaan.
Ratkaisin vian kanssa vaihtamalla ohjelman jonka jälkeen pelasi normaalisti.

Tuli korkeapainepumppu huollettua, railpaineen säädin ja kaikki polttoaineputket konetilassa vaihdettua turhaan.

Kannattaisi kysyä ohjelman tekijältä mitä on ohjelmassa muutettu? Vai onko ebay dvd kokoelmasta ohjelma..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
AMV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 26.05.2009 14:18

Viesti Kirjoittaja AMV »

joskami kirjoitti:Mulla oli vähän samanlaista ongelma, aina kovemman kiihdytyksen jälkeen vikatilaan.
Ratkaisin vian kanssa vaihtamalla ohjelman jonka jälkeen pelasi normaalisti.

Tuli korkeapainepumppu huollettua, railpaineen säädin ja kaikki polttoaineputket konetilassa vaihdettua turhaan.

Kannattaisi kysyä ohjelman tekijältä mitä on ohjelmassa muutettu? Vai onko ebay dvd kokoelmasta ohjelma..
mhmm... mulla on kanssa vaihdettu tai kokeiltu toisesta autosta jakotukin päässä olevia antureita, ei mitään vaikutusta. Voisikohan tuossa pakokaasun kierrätys häsmäkässä olla jokin vialla,EGR-venttiili jumissa? Tai sitten jos automaatin kytkin luiskahtaa niin tekeekö se tuon EPC herjan.?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Helppiä

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Anteeks kun lainaan topiccia mut tarvitaan pikasta apua!!!

Luin ohjelman omasta c200 cdi mersustani (w203) ja ajattelin et jos koittais ebayn levylla tulleita ohjelmia ja sopivan löytäessäni päätin koittaa sitä. ohjelman sisään laittaminen pysähyi jostain syystä ja nyt autoon ei saa uutta eikä vanhaa... mitä tehdä? :shock:
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Kannattaisi huomenna ruveta soittelemaan softa pajoja lävitse, jos joku haluaisi auttaa :roll:.

Taitaa olla toinen boxi minkä tiedän menneen jumiin parin viikon sisällä.. Ne ebay ohjelmat voi olla ihan mitä vaan, jos ei pysty tarkastamaan mitä pitää sisällään niin en kyllä lataisi sitä autoonikaan..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Okei, arvasin vähän et remonttia tulee... Miten softapajat saa ohjelman sisään kun minä en saa? :shock:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Vai pitääkö mennä veholle käymään? :shock:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mikropiiri juotetaan irti ja prommerilla kirjoitetaan uusi ohjelma sisään, sitten piiri juotetaan piirikorttiin takaisin.

Karalan Mika esimerkiksi voi tuon tehdä, jos haluaa.
Kaikki ei tosin halua koskea pitkällä tikullakaan koskea noihin halpisjutuilla jumitettuihin ecuihin.

Elkää hyvät ihmiset ladatko sinne ecuun mitään huvikseen, ...jotta kokeillaan - menttaliteetilla.
Vaikka kaikki, ohjelmat ja laitteet olisi viimeisen päälle, niin siinä acuun kirjoittamisessa on aina riski.
Auton ecu ei ole sama juttu, kun wintoosa, auton ecussa on tavattoman vähän mitään suojauksia taitamatonta muuttelua vastaan.
Se ladattava ohjelma on samalla sen auton ecun käyttöjärjestelmä, se kirjoittaminen täytyy siis onnistua joka kerta ihan takitilleen oikein, tai ei toimi ollenkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tosta ebay ym netistä tilaamalla saatavist softista tullu varoituksia kirjoitettun moneenkin paikkan suurin osa niistä näytää olevan Silkaa paskaa
osa näytää olevan jopa Ikään kuin tahallan tehty huonoiksi/auton rikkoviksi

mikropiirin iroituksen(sopiva kuumailma puhallin)kanssa PITTÄ OLLA VAROVAINEN yli päätään kun niihin piirehin koskkee kannataa maadottaa itsensä(aina kun ecn avaa)

oletko yritänyt otta yhteytä kytkemällä lastun vaihtimen johdot suoraan ecun liitimiin(ecu irti autosta)

hyvällä tuurilla voi onnistua myös bdm laiteela

prommeri=vehje mikä kirjoitta(poltta) uudelle tyhjälle pirille ohjelman(sillä voi myös ottaa ohjelman piiriltä talteen, jonnekin tänne kirjotelin siitäkin)
esim Williem at-3

JA TOSIAAN NIIN KUIN MONEEN PAIKKAN ON KIRJOITELTU SISÄÄN KIRJOITAMISSESSA ON AINA RISKI
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Täällä kans ilmenee samaa ongelmaa silloin tällöin kovassa kiihdytyksessä..
Mielestäni ongelma on ollut useammin esillä nyt kuin viime kesänä. Mikäli laittaa "miedomman" ohjelman niin ongelma poistui ainakin aikaisemmin.

Koitan saada tänään vikakoodit luettua niin josko sieltä jotain selviäis. Onko se sitten sitä rail paineen ylitystä tai alitusta? Jollakin oli ainakin jossain välissä sitä vikaa muistaakseni..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Alitusta
Tiivisteiden kimppuun...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

tuikku kirjoitti:.
Alitusta
Tiivisteiden kimppuun...
Oon tuon korkeapainepumpun tiivisteiden vaihdon tehnyt alkukutalvesta :shock:

Ei saa tuolla ELMScanilla luetua vikakoodeja prkle!!!!! Yhteyden saa ja jotaintietoja luettua, mutta suurin osa on että ei tuettu.

Onko kellään Oulun seudula Carsoft vehkeitä että sais kokeilla saako ne pelittämään? ketuttaa tää saikkaamien näiden OBD vehkeiden kans niin että pitää vissiin vaihtaa koko auto että saa koodit ulos ja livedatat luettua..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
PekkaCdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 19.12.2007 22:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PekkaCdi »

Hyvä aihe, joten tässä lisää:

Oma auto(Vito 110 cdi -02) toimi ensimmäisen lastutuksen jälkeen moitteetta n.puoli vuotta, kunnes alkoi sammuttamaan itseään täyskaasukiihdytyksen yläkierroksilla(n.3500 rpm ja yli). Muokattiin hieman lastua viime syksynä ja toimi taas moitteetta talven yli, kunnes nyt taas kuukausi sitten alkoi sammuttelemaan itseään. Taas "yläkierroksilla" ja täyskaasulla, kuten ennenkin. Lopputalvesta myös kylmäkäynnistys lähellä 0 astetta alkoi olemaan erittäin vaikeaa, mutta laulatin sitten laiskana eberiä aina aamuisin, niin ei niin haitannut ja lähti kuin palmun alta.

Tosiaan päätellyt tässä itsekin, että vika varmaan on toteutuneen ja ohjelman haluavan railipaineen erossa. Vaihtelin tuossa nuo diesel"putket" o-renkaineen suodattimelta siirtopumpulle ja siitä korkeapainepumpulle ja vielä korkeapainepumpulta lähtevän putken o-renkaankin. Tämä ei kuitenkaan ole vaikuttanut mihinkään ongelmiin ollenkaan.

Seuraavaksi lueskellaan taas vikakoodit muistista ja lähdetään arvailemaan sen perusteella, että mitä seuraavaksi vaihdellaan... En tässä nyt mainosta kenen foorumilaisen kanssa asiaa ollaan pähkäilty, voi itse tulla esiin, jos haluaa tarjota apuaan muillekin. :)

Jos vikakoodi jälleen herjaa railipaineesta, niin mennään varmaan seuraavassa järjestyksessä: loput o-renkaat, railipaine säädin/anturi, pumpujen korjaussarjat, suuttimet. Näin ainakin omassa pienessä päässä jahkaillut...

On kyllä herännyt ajatus, että ostaisi loppukesäksi kaksipyöräisen, niin pääsisi liikkumaan, vaikka purkaisi Vitoa vähän enemmänkin. Hankalaa, kun pitää yrittää pitää auto liikkeellä ja samaan aikaan etsiä vikoja.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Ootko kysyny mitä ohjelmaan on muutettu? Siitähän on helppo lähtee etsimään mikä tekee nuo vikatilat.

Omasta ohjelmasta oli muutama asia ristiriidassa keskenään, niin teki vastaavat temput kiihdyttäessä, täyskaasu ajossa.

Nyt kun on kone ja ohjelma kunnossa niin rupee muut paikat antautuu..
(ikuinnen kärrynpyörä)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
PekkaCdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 19.12.2007 22:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PekkaCdi »

Noin, nyt on taas ohjelmaa muokattu, eikä vikatiloista tietoakaan.

Niin ja edellistä versiota tehtäessä olin paikan päällä selän takana tiirailemassa ja kyllähän siellä muuteltiin vaikka mitä.(=turhaakin?) Nyt sitten ei ihan niin paljoa muuteltukkaan tämän version kanssa. Olipa toki eri henkilö kyseessäkin.

Erona nyt se, että kulkua ei yhtä paljon, mutta auto toimii eikä stumppaile. Tämä sopii nyt mulle oikein hyvin. Samalla otettiin suutintestiä ja vikakoodia ulos. Veikkailenpa, että tässä pääsee vielä sitä oikeaa vikaakin(=mekaanista) tuolta etsimään, mutta mennään nyt näin taas kun matka jatkuu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

PekkaCdi kirjoitti:Noin, nyt on taas ohjelmaa muokattu, eikä vikatiloista tietoakaan.

Niin ja edellistä versiota tehtäessä olin paikan päällä selän takana tiirailemassa ja kyllähän siellä muuteltiin vaikka mitä.(=turhaakin?) Nyt sitten ei ihan niin paljoa muuteltukkaan tämän version kanssa. Olipa toki eri henkilö kyseessäkin.

Erona nyt se, että kulkua ei yhtä paljon, mutta auto toimii eikä stumppaile. Tämä sopii nyt mulle oikein hyvin. Samalla otettiin suutintestiä ja vikakoodia ulos. Veikkailenpa, että tässä pääsee vielä sitä oikeaa vikaakin(=mekaanista) tuolta etsimään, mutta mennään nyt näin taas kun matka jatkuu.
Hyvä homma että tuntu toimivan, Toivotaan että jospa se vika piili vaan siinä ohjelmassa :wink:

edellä kerrotun perusteella tosin saataa se olla että joku osa(suurpaine pumppu,railipaine anturi, railipaineen säädin,suutin) on antautumassa/ehkä saatanut ohjelmasta johtuen ottanut nokkinssa ristiriitaisia, liialisia pyynntejä yritäessän totettutta tai vaan vanhuutaan,
kaikenlaisa osiahan mennee ihan vakioistakin uusista ja vanhoista

se rajajan veto siihen kulku puoleen on oma juttunsa sinällän(vettä se siihen että ei tule onkelmia)
kulkuhan menne myös aika hitaaksi jos vikatilaa jatkuvasti pukka vaikka vetoja olis sillon tällön paljonkin käytössä
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

kuvia ja hintoja bdm ym vehkeistä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jolle kirjoitti:Okei, arvasin vähän et remonttia tulee... Miten softapajat saa ohjelman sisään kun minä en saa? :shock:
kuvia ja hintoja bdm ym vehkeistä
http://www.tuningtools.be/index.php?mai ... ucts_id=76
Vastaa Viestiin