Vielä pitäis saada kirkkaat sumuvalot jostakin hommattua..

Saako näitä ihan mistä vaan vai pitääkö tilailla?gbc kirjoitti:vilkut vaihtoon ilman muuta!
Eipä ole löytynyt kun parista tarvikeliikkeestä ja hintaa 25€!!!timbeniiranen kirjoitti:ei tarvii tilailla.. niitä saattaa löytää jopa huoltsikaltaki.. ainaki tarvikeliikkeissä on varmasti...simppa80 kirjoitti:Saako näitä ihan mistä vaan vai pitääkö tilailla?gbc kirjoitti:vilkut vaihtoon ilman muuta!
Eipä satu minimania OuluunAM kirjoitti:Ainakin Minimaneissa on ollut noita kromisia halppispolttimoita. Olikohan niin että niissä vaan ne väkäset oli erilailla kuin keltaisissa...No pikku viilailulla käy, mutta valoteho ei ole aivan yhtähyvä kuin noissa merkkivehkeissä. Kai ne on joku kiinalainen vetäissyt kromisprayllä
löytyy motonet tai ad yms.. kuopiossa oli joskus jopa abc liikenneaseman myymälässäki... ite oon parit jo motonetistä hakenu...simppa80 kirjoitti:Eipä satu minimania OuluunAM kirjoitti:Ainakin Minimaneissa on ollut noita kromisia halppispolttimoita. Olikohan niin että niissä vaan ne väkäset oli erilailla kuin keltaisissa...No pikku viilailulla käy, mutta valoteho ei ole aivan yhtähyvä kuin noissa merkkivehkeissä. Kai ne on joku kiinalainen vetäissyt kromisprayllä
Kertokee vielä joku toinenkin paikka?![]()
Noh jos ei löydy niin olkoon niin kauan keltaiset että tulee halpa krominen vastaan. Ei nyt niin paljoa häiritte noi keltaset hehkut.
Tuota ja noin merkitseekö projektorivalaisin sitä että polttimona voi olla tavallinen tai xenon, haen tällä sitä että että xenonit eivät tarvitse omaa umpiotaan vaan siihen käy sama mutta eri polttimotekniikka.jameri kirjoitti:jos näette jossain Xenon hyväksyttyjä kirkkaita umpioita niin vinkatkaa omat xenonit on ns. vanhaa mallia jossa sumeat umpiot
Eihän tuo keila ilmeisesti mikään mahdottoman hyvä ole. Pitäis kääntää polttimo 180 astetta toisinpäin ja leikata siitä H7 se lirpake pois niin se kääntö onnistuu. Kattokaa tuolta jenkki foorumilta valokeiloista kuvia. Mulla ei oo nyt Xenonit paikallaan ja kun kesä aikakin on niin eipä tuu paljon huomioitua miten noilla valoilla näkee. Kyllähän ne moitti jenkki foorumilla sitä valokeilaa, mutta tuolla polttimon käännöllä se paranee.Jolle kirjoitti:Juu projektoriumpioissa toimii sekä halogeeni että xenon polttimo...
Jenkkifoorumilla puhuttiin jotain epätasaisesta valokeilasta, miten sulla simppa valokeila?
No ainakin ulkonäkö (mun mielipide).Jolle kirjoitti:Jenkkifoorumeilla kehuivat orkkis kirkasta umpiota jopa paremmaksi umpioksi kun depon projektiot, mitä hyvää projektiossa on vs normaaliin että niihin kannattaa sekaantua=?
Ei ei ei eiJolle kirjoitti:Ulkonäköhän tietenki, mutta se on ihan jokaisen oma mielipide...![]()
Entä valoteho ja valokeilan muoto?
Mun mielestä nuo projektori umpiot antaa 203:seen häijymmän ilmeen kun nuo normi lamput. Kyllä nuilla umpioilla pitäs sitä valotehoakin saada ainakin xenonien kanssa.Kovanen kirjoitti:Ei ei ei eiJolle kirjoitti:Ulkonäköhän tietenki, mutta se on ihan jokaisen oma mielipide...![]()
Entä valoteho ja valokeilan muoto?![]()
Ite en tykkän hirveesti varsinkaan noista kirkkaista projektorimollukoista, paremmat on "normi" kristalliumpiot.
Kuinkas edukkaasti sait itse umpiot? Ole varovainen kun asentelet polttimoita paikalleen, ettei säry ne automaattiset säätö härpäkkeet sieltä. Minä testaisin ennen puskurin asennusta että säätö myös toimii niinkuin pitää. Senhän näkee kun imee vaikka itse suulla siitä mihin tulee alipaineletku. Mullakin tuo näköjään sittenkin toimiikin, mutta toinen lamppu säätyy vaan paljon hitaammin..Budder kirjoitti:Tänään kantoi posteljooni ison paketin kotia ja sisältä löytyi samanlaiset projektori-valot...
Nyt kysyisin kun umpiot ovat Xenoneillekkin hyväksytty ja autossani on normaalit hehkulanka-polttimot, niin mitä tarvitsee tehdä että saa palamaan xenonit nuissa umpioissa?
(koodata jotenkin auton tietokoneelle tieto polttimotyypistä?)
Tarkoitus olisi releen kautta laittaa sähköt xenon-valoille akulta ja releelle ohjaus omista valoista.
Ei saa ratin napeilla tehtyä. Veholle vaan. En tiedä miten käy sitten kun yrität sinne paikalleen katsastukseen vakio hehkuja pitääkö taas ohjelmoida.Budder kirjoitti:Kuinkas edukkaasti sait itse umpiot? vähän vajaa 200e sis. rahdit saksasta suomeen. Tilasin 7.7 ja tänään 13.7 olivat kotona.
Ole varovainen kun asentelet polttimoita paikalleen, ettei säry ne automaattiset säätö härpäkkeet sieltä. Minä testaisin ennen puskurin asennusta että säätö myös toimii niinkuin pitää. Senhän näkee kun imee vaikka itse suulla siitä mihin tulee alipaineletku. Mullakin tuo näköjään sittenkin toimiikin, mutta toinen lamppu säätyy vaan paljon hitaammin..
Xenoneille 50W vastukset sinne väliin ja sitten ballastit tietysti xenoneille. Ei tarvi ohjelmointia kun laitat vastukset.
En laita mielellään vastuksia vaan suoraan akulta(releen kautta) ja heräte ajovaloilta.
Saako tuon ohjelmoinnin tehtyä ratin napeilla vai vaatiiko marmoritiskillä käynnin?
Muutenhan se ilmoittaa että poltin rikki tms...
Tuolta löytyy vaikka mitä ohjetta, myös valojen vaihto
linkki --> http://www.mbworld.org/forums/c-class-w ... -faqs.html
Kyllä ne voi, eivät ehkä halua kun on kyse laittomasta viritelmästä kun automaattinen korkeudensäätö puuttuu ja/tai umpio ei ole E-hyväksytty xenoneille.Budder kirjoitti:Käytin auton alkuviikosta merkkihuollossa ja sanoivat etteivät voi ohjelmoida hehkulankapolttimoita -> xenon valoiksi auton tietokoneelle.