Sprintshift näytti F:ää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Sprintshift näytti F:ää

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Mulla on Sprintterissä tuollainen Sprintshift (vai mikä sen nimi nyt oli)
Siis semmonen laatikko mikä on manuaali mutta vaihtaa silti automaattisesti.

Tuossa kun joutui sahaamaan eteen ja pakkia, niin yhtäkkiä mittaristossa oli vaihteen kohdalla F kirjain ja auto ei liikkunut mihinkään. ikään kuin laatikko olisi mennyt lukkoon. Sammutin auton ja annoin olla vähän aikaa. F oli edelleen mittaristossa, mutta kun aikani tökin vaihdekeppiä A:lle N:lle ja R:lle niin F poistui ja pääsin liikkeelle.
Nyt on muutama päivä mennyt eikä ole F:ää näkynyt.

Mitä tuo F tarkoittaa?
Mitä minä tai laatikko tehtiin väärin?
Täytyykö tälle taas tehdä jotain?

(en omista käyttöohjekirjaa) :(
Niin ja autohan on M-B Sprintter 313CDI 2001 Maxi
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Meillä oli töissä kanssa aikaisemmin nuita spritsiftejä, jossai vehkeessä kanssa tuli se f tauluun.., en oo varma mutta tarkoittaisko failure.. Uudelleen käynnistyksen jälkeen sitä ei enää näkynyt...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

holisti72 kirjoitti:Meillä oli töissä kanssa aikaisemmin nuita spritsiftejä, jossai vehkeessä kanssa tuli se f tauluun.., en oo varma mutta tarkoittaisko failure.. Uudelleen käynnistyksen jälkeen sitä ei enää näkynyt...
Juu failurea minäkin veikkaan, mutta mitä siellä siis käytännössä tapahtui?
jokin virhe, mutta mikä?
eihän mekaaninen/hydraulinen laite voi erehtyä? laittoiko se pakin ja ykkösen yhtä aikaa vai mitä se teki?
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

En tiiä mikä lie ollu mutta mikään pykälä ei menny vaan päälle ja f paloi mittaristossa... Mutta tosiaan kun sammutti auton ja antoi seistä vähän aikaa, niin sen jälkeen toimi normaalisti.. Veikkaisin jotain ohjelma vikaa kun sama auto teki muutama viikko sen jälkeen että vaihteisto meni ns hätätilaan, eli ei ottanut kolmosta isompaa vaihdetta päälle. Käytettiin Raskoneella se härveli ja siellä vaan ajoivat jonkun uuden ohjelman sisään niin sen jälkeen se toimi niormaalisti. Nykyistä tilannetta en tiedä kun ko. kapine on vaihtunut pari vuotta sitten uudempaan sprintteriin..
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
seppos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 09.11.2005 22:48
Paikkakunta: vantaa

Vilkuttelee N-F

Viesti Kirjoittaja seppos »

Sprintterissäni (vm.-05) alkoi temppuilla vaihteensiirto 26 tuh. km:n kohdalla (keskellä Narvaa liikennevaloissa). Välillä ei saanut mitään vaihdetta päälle ja joskus jopa pari alinta vaihdetta toimi. Vein pelin Veholle ja diagnoosipistokkeesta tuli tieto että vika oli kuvitteellisen kytkinpolkimen asennon tunnistimessa. Olihan se kestänyt jo pari vuotta ja 26 tuh. Keskustelun jälkeen Veho tuli vastaan 50% ja minulle tuli laskua vähän yli 500€. Tämän jälkeen toiminut nyt noin 40tuh. moitteetta. Pikkaisen aina arveluttaa kun tämä on matkailuauto jolla resutaan tuolla maailmalla (tultiin juuri keski Turkista).
Yleensä ottaen muuten olen shiftiin tyytyväinen, kunhan se automaattina vaan vaihtaisi aikaisemmin 6-5. 60 nopeus 6-vaihteella ei tunnu hyvältä. Parempaa ohjelmaa ei Veho saanut ajettua sisään vaikka niin väittivätkin.
Vastaa Viestiin