Eli minulla on alla nykyään SLK 320 R170 -01. Olen ajanut itse pirssillä nyt n. 15 tkm ilman pienintäkään vikaa tai ongelmaa. Kattomekanismi on näihin päiviin saakka toiminut myös kuin junan vessa, kymmeniä ja taas kymmeniä avaamisia/sulkemisia takana.
Eilen olin Iisalmessa työmatkalla ja aioin avata katon kun lämpöä oli ulkona jo yli 20 astetta.

Mutta sitten tuli kylmää vettä silmille: auton takaluukku aukesi normaalisti pystyasentoon kuten kuuluukin mutta itse katto-osa ei suostunut irtoamaan tuulilasista, sähkömoottori vain surisi mutta katto ei liikkunut mihinkään. Toiseen suuntaan kytkintä työntäessä ohjelma ei antanut laittaa enää takaluukkua kiinni, kytkin vilkutti vain punaista valoa.
Soitin Iisalmen mersuhuoltoon josta tuli asentaja paikan päälle muttei mahtanut asialle mitään. Mitään vikakoodia testeri ei näyttänyt eli vika on kaiketi puhtaasti mekaaninen? Piti ajaa auto takaluukku pystyssä

korjaamolle jossa mekaanikko sai katon aukemaan siten että veti avauskytkintä taaksepäin ja löi samalla kämmenellä voimakkaasti katon vasempaan reunaan.
Kysyn siis että mistä moinen vika johtuu ja toimiko mekaanikko oikein? Tänään olen kotona kokeillut kattoa ja se toimii taas moitteettomasti!

Uskaltaako kattoa käyttää työmatkoilla ja mitä OIKEASTI PITÄÄ TEHDÄ jos käy kuten tuossa edellä kerroin?

Missä mahtaa olla vika ja pitäisikö kattomekanismi viedä tutkittavaksi johonkin osaavampaan huoltoon vai mitä arvon avoautomiehet suosittelevat tehtäväksi ??!
Kiitos paljon jo etukäteen asiantuntevista vastauksista!