PekkaCdi kirjoitti:Mä olen ymmärtänyt, että jos cdi-kone stumppaa kokonaan olisi vika polttoaineen syöttöpuolella(rail-paine poikkeaa pyydetystä) ja jos menee vaan "safe-modeen" eli käy, mutta kiertää sen 3000rpm, niin vika olisi siellä ahtojen puolella?
Korjatkaa toki viisaammat, jos mulla on väärä käsitys...
Noinhan se menee...
Näyttäisi se hukkaportin kartta rakennellun niin, että riittävän suuri pakopaine saa sen pukattua auki.
Mutta teillä on kamalasti liikaa ahtoja, ei niitä tarvi noin paljoa.
Kun vähän uudemmasta ottaa "kovemmalla" lastulla 195-200hp, niin silloin tarvitaan 4400rpm kohdalla enää 1,3bar.
Ahtojen nosto ei pikkuahtimella nosta sitä oikeata ilmamäärää yhtään tuosta paineesta.
Sitä pelkkää painetietoa seurattaessa tulee aivan väärä kuva moottoriin menevän ilman määrästä.
Suurimman väännön kohdalla sitä painetta voi olla enemmänkin, silloin suurempi ilmamäärä toteutuukin, muttei enää kierroksilla.
Noissa vanhimmissakin cdi,ssä on jo ihan hyvät suuttimet.
Tehoakin luulisin saavan mukavasti, kun ahdinta päivittäisi pikkuisen suuremmaksi.
Ehken joku +170 voisi jopa toteutuakkin.
Suuttimet kun näyttäisi olevan suuremmat, kun seuraavan sukupolven ensimmäisissä malleissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5