Käsiä syyhyttää päästä harrastamaan ja kohteena olisi/voisi olla tuo käyttöauto. Siihen voisi OEM henkeen tehdä pientä parantelua vähän joka osa-alueelle.
Auto on W124 mallin 200E vuodelta 1990. Tuotu vajaa vuosi sitten Saksasta. Kilometrit tällä hetkellä 186tkm ja pitäisi pitää paikkansa. Hyväkuntoinen, säännöllisesti huollettu, lähes ruosteeton ja kaikki toimii. Nurjana puolena on täydellinen varusteettomuus ja vain 4v manuaali.
Se mitä haluaisin tehdä, on pienten ruosteiden poisto, sportline-jousituksen asennus, sisustan äänieristys ja lisäkaijuttimien asennus, ja jos kaikki haaveet luetellaan, vähän isompi kone, automaattiloota, vakkari ja se puoliautomaattinen ilmastointi.
Ruosteet ovat max puolukan kokoisia palleroita kahdessa kaaren reunassa, takalasin tiivisteen yläreunassa ja kuskin oven tiivisteen alla. Miten tuollaisten poisto suhtautuu sitten maalaukseen? Voiko ns. paikkamaalata ilman että näyttää karsean karulta? Ja miten? Kiillotusvehkeet hommataan sitten, jos ruosteet päädytään poistamaan.
Kaikkein isoin ongelma tässä on tilat. Toisaalta noin ison varustelun tekeminen ei kai ole "järkevää", mutta tarkoitus olisikin harrastaa. Ja mitään hirmu kannattamatonta en myöskään ala tekemään.
Vapaata keskustelua, vinkkejä ja kaikkea asiaan liittyvää otetaan vastaan!
Käyttölankun projektihaaveet/-suunnitelmat.
harrastaminen on aina hauskaa mutta järkevyys on toinen asia.
Itselläni oli samanlainen tilanne parivuotta sitten, paitsi aihiona 200d v.93
ja homman laajus oli aavistuksen isompi mitä luulin, meni kyllä peltiosia uusiksi ruosteen takia ja auto piti ylimaalata, joka oli kyllä tarkoitus alusta asti.
Halusin myös samalla pistää alustan kuntoon ja irrotin koko taka-akselin ja vaihdoin kaikki nivelet ja tangot, alustan ruoste vauriot oli vähän yllätys, melkein puol kesää niitäkin hitsailtiin.
No tällä hetkellä auto on ollut kaksi vuotta pois ajosta eikä vieläkään ole nipussa, kaikki muovit irti, pitäis tälle kesälle kasata.
Autoa halusin aluksi rakennella autoäänetoisto kilpailuja silmällä pitäen, tuli muun muassa kojelauta rakennettua kokonaan uusiksi sekä etusubia, mutta kiinnostus muutamien vuosien jälkeen hävinnyt koska auto ei ole semmoinen jota itse jaksaisin enään laitella, mm. onneton kone karvalakki varustus. näiden mukavuus varusteiden ostohan tulee uskomattoman kalliksi jälkikäteen, esim nahkasisusta n. 700€-> eikä täydellistä ilmastointiakaa taida ihan pikku kolikoilla saada.
Yhteenvetona ajtellen ei mitään järkeä, tätä on myös ihmetellet kaverit, tutut, sukulaiset, tuttavat, olen vaan tokaissut että harrastus on mukavaa.
Perheessä on myös pari avoautoa ja vähän harmittaa että tämän tarmon olisi voinut myös kulutta oikeisiin kesäautoihin eikä mersun rönttään, jolla ei tällä hetkellä ole moneenkaan satasen arvoa.
Sinun nyt kannattaa miettiä teetkö väin pikku sipistelyä vai onko homman lapasesta karkaamiseen vaaraa jos on, niin kannattaisi miettiä jotain enemmän kesäautoa, koska ainakun autoja laitellaan niin ei niitä huvita ryvettä enään suolassa.
Tässä oli vähän omaa näkemystä aiheesta, näkemyksiä on monen laisia.
Itselläni oli samanlainen tilanne parivuotta sitten, paitsi aihiona 200d v.93
ja homman laajus oli aavistuksen isompi mitä luulin, meni kyllä peltiosia uusiksi ruosteen takia ja auto piti ylimaalata, joka oli kyllä tarkoitus alusta asti.
Halusin myös samalla pistää alustan kuntoon ja irrotin koko taka-akselin ja vaihdoin kaikki nivelet ja tangot, alustan ruoste vauriot oli vähän yllätys, melkein puol kesää niitäkin hitsailtiin.
No tällä hetkellä auto on ollut kaksi vuotta pois ajosta eikä vieläkään ole nipussa, kaikki muovit irti, pitäis tälle kesälle kasata.
Autoa halusin aluksi rakennella autoäänetoisto kilpailuja silmällä pitäen, tuli muun muassa kojelauta rakennettua kokonaan uusiksi sekä etusubia, mutta kiinnostus muutamien vuosien jälkeen hävinnyt koska auto ei ole semmoinen jota itse jaksaisin enään laitella, mm. onneton kone karvalakki varustus. näiden mukavuus varusteiden ostohan tulee uskomattoman kalliksi jälkikäteen, esim nahkasisusta n. 700€-> eikä täydellistä ilmastointiakaa taida ihan pikku kolikoilla saada.
Yhteenvetona ajtellen ei mitään järkeä, tätä on myös ihmetellet kaverit, tutut, sukulaiset, tuttavat, olen vaan tokaissut että harrastus on mukavaa.
Perheessä on myös pari avoautoa ja vähän harmittaa että tämän tarmon olisi voinut myös kulutta oikeisiin kesäautoihin eikä mersun rönttään, jolla ei tällä hetkellä ole moneenkaan satasen arvoa.
Sinun nyt kannattaa miettiä teetkö väin pikku sipistelyä vai onko homman lapasesta karkaamiseen vaaraa jos on, niin kannattaisi miettiä jotain enemmän kesäautoa, koska ainakun autoja laitellaan niin ei niitä huvita ryvettä enään suolassa.
Tässä oli vähän omaa näkemystä aiheesta, näkemyksiä on monen laisia.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--