W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

veskola kirjoitti:OT
Kattotuoleista vielä.............

Nuo tiilet meinaan kyllä nostaa takaisin jollain nosturilla.

Perkeles, meinasin itte rakentaa juuri tuollaiset tuolit mitä nyt juoduit korjaamaan, olis saanu kattokorkeutta lisää, tosin ei olis tarvis. Eli täytyy muuttaa suunnitelmia.

Nosturi ja apumies on hyvä tiilikaton nostelussa. Nimimerkki: 18 tonnia ormaxsia.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JP74 kirjoitti:Oisko peltikatto kuitenkin tuolaiseen rakennukseen käytännöllisempi?
Peltikatto tuohon on rakennusluvassakin laitettu, mutta kun mietin, että pitäisi ostaa se 150 m2 peltiä ja tosiaan tiilet on jo tuossa niin päädyin tekemään sen tiilille kestäväksi. Tiilikate on kyllä se mitä arvostan, mutta ehkä tuossa tyylikäs pelitkin olisi ollut jonkin sortin kompromissi.

Kirjoitellaan sitten taas elämän kurjuudesta kun pitää lumimassoja lykkiä tuolta alas :lol: (Tosin ei täällä lounaassa mitään lunta koskaan ole, ehkä kerran vuodessa).
keef kirjoitti:Perkeles, meinasin itte rakentaa juuri tuollaiset tuolit mitä nyt juoduit korjaamaan, olis saanu kattokorkeutta lisää, tosin ei olis tarvis. Eli täytyy muuttaa suunnitelmia.
No hyvä, ei mennyt hukkaan tämäkään. Saa sen tuollakin rakenteella toimimaan mutta silloin ne yläparrut pitää tehdä ristikkorakenteella, jotta eivät pääse yhtään vääntymään. Seiniin kohdistuva sivuttainen jännitys kun tosiaan repii sitä palkkia mutkalle. Mulla oli tosiaan 2 kpl 2*4 tuumaa ja ne vääntyivät kuin mehupillit. 10 tuuman liimapalkki voisi kestää mutta tulee hintaa aivan törkeästi...ja toisaalta koko homma lepää parin liitoksen varassa.

Pienessä tallissa luonnollisesti tuommonenkin toimii kun palkit on suhteessa jämäkämmät, mutta tuommosessa 8 metriä ulkomitoin leveässä ei toimi.

Oliskohan sen oltava silloin jotain tälläistä, jos haluaisi sen huiman 4 metrin kattokorkeuden:
Kuva

mutta säilytystilan ja tuoliin menevän puutavaran kulutuksen kannalta erittäin tehokas on tuo tavallinen kattotuoli, jossa säilytystila muodostuu sinne tuolin sisälle...eli tuonne minulla on tarkoitus tehdä kulkusilta, josta pääsee tallin päästä päähän (=11 metriä).

Tuonne vihreällä merkittyyn voi siis varastoida aarteita, näyttää kuvassa pieneltä mutta on todellisuudessa ihan hyvä tila. Sitäkään tilaa ei kannata sivusuunnassa ahnehtia liikaa ettei käy taas huonosti.
Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Iltaa.
Piti oikeen katsoa että mitäs elämää täällä on...

Onko se Veskola sun torppas ihan siinä isossa tiessä kiinni ja aika lähellä tepparia? Eilen aamulla ajelin vaan ohi sellasesta paikasta, oli joku Vito pihalla... En ihan kunnolla ehtinyt näkemään...

jukis
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

On se.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Asiallista korjaus jälkeä kyllä, mutta ihmetyttää myös minua miksi tuollaisessa rakennuksessa on tiilikatto???? :shock:


Onko tiilikatossa muuta etua peltikattoon verrattuna kuin se ettei se "ropise" sateella???? :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Petehri kirjoitti:Onko tiilikatossa muuta etua peltikattoon verrattuna kuin se ettei se "ropise" sateella???? :roll:
Se on tyylikäs ja elegantti, arvokas :shock:

Tällä tilalla rakennukset tehdään ja korjataan perinteisesti käyttäen mm. punamultaa maalina, perinteisiä rakennusmenetelmiä ja materiaaleja soveltaen. Näin ollen ja kun 1928 ei ollut käytössä muovilla pinnoitettuja teräskatteita ainoa alkuperäinen materiaali on nykyaikainen tiilikate.

Tosin torpan ovat jo menneet pilaamaan käyttämällä lasivillaa ja lastulevyä :evil:

Ai niin, tiilikaton yksi paras etu, johon olen törmännyt korjatessani 50-luvun rintamiestaloa. Vaikka kate on 50 vuotta vanha ja kun sieltä löytyy vuoto aluskatteesta, se on erittäin helppo korjata ottamalla kyseinen kohta auki ja tekemällä paikkaus. Varatiiliä pyörii aina nurkissa, jollei omalla tontilla niin sitten naapurin. Saadaan lisää elinkaarta katteelle, reilusti yli 50 vuotta. En usko että nämä muovipintateräskatteet kestävät aivan niin kauan, mutta onhan ne halvempi aina vaihtaa.

Itse meinaan vaihtaa tuon saunarakennuksenkin ruman peltikatteen tiilikatteeksi, mutta siellä kanssa pitää vahvistaa tai oikeastaan muuttaa noita rakenteita. Ne tosin ovat jykevämmät jo luonnostaan, kun ne on tehty aikana, jolloin miehet vielä osasivat rakennuksia tehdä, ilmeisesti ennen sotia. Ennen tiilikate oli kevyempi kuin nykyään, tiilet olivat ohkasia, vain noin parikiloisia. Navettarakennuksessa, joka on samaa kokoluokkaa kuin autotalli, on myös tiilikate ja sellainen siihen kuuluukin.

:oops: Täytynee vaihtaa otsikoksi: "Turboauton korjaustilan remontti"
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aletaan olemaan rakennushommien loppusuoralla, tai ainakin tekijä on finaalissa :lol:

Kuvista voi jokainen päätellä mitä tapahtuu :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavat vaiheet ovat punamultaaminen, ripojen naulaaminen, loppujen kattotiilien latominen, jonka jälkeen päästään sisähommiin, eristämään ja vetämään sähköjä ja muuta kivaa.

Nyt otettiin w124 välillä huoltoon tuonne toiselle puolelle...toivottavasti saadaan leimaamiskuntoon, ja sitten voisi jatka vaikka Viton merkeissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Alkaa olemaan talli kohtapuoliin valmis, joten kohta voisi laittaa Viton sinne sulamaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Sähköt (ja lämmöt) saatiin kytkettyä juuri sopivasti ennen routaantumista tuossa joulukuussa

takaiskuja ja työtä on ollut tallissa ihan tarpeeksi, ja on vielä ensi keväänäkin. Pitää vielä katemateriaali vaihtaa, jos ei tule yhtä sateinen kesä kuin oli viime vuonna.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Asialliset harraste tilathan siitä näyttää syntyvän. Tee sitten kaikki pieneltäkin tuntuvat hommat kerralla valmiiksi ennenkuin levität tonne yhtään autoprojektia.

Niitä kun ei tule jälkeenpäin tehtyä. :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No nyt se on niin kuin loppukatselmoitu.

Kuva

ja sitten piti kaivaa Vito jääkuution sisältä, lähti omin avoin käyntiin vaikka on seisonut noin kuukauden pakkasessa. Pakopainemittari oli hetken aikaa jumissa mutta lämpeni sekin sitten.

No sitten möhkäle sisälle sulamaan, ja sen jälkeen tuonne kylmälle puolelle purettavaksi.

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Hienot tilat tekasit!

Onko ajatus vielä sama? 200D keulille, vai?
Itse tuossa tilanteessa laittaisin sen viton koneen kuntoon.
200 kansi siihen viton koneeseen ja menoksi.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
OHHOH :shock:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Upeen tallin oot tehnyt ja näkee, et oot joskus taistellut jatkoroikkienkin kanssa :wink: :wink: . Mites onko tuo lattia ihan normalia laattaa, ajattelin vaan sen kestoa tallikäytössä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eiköhän nuo Viton koneet jo ole nähty eli seuraava testi on tosiaankin 2 litrainen mylly. Siinähän ei menetä kuin maineen, jollei se toimi, ja ehkä vähän rahaa.

Tuo on lasittamatonta lattialaattaa, joka on samaa väriä läpi laatan ja tarkoitettu tuollaiseen käyttöön. Pukkilan italialaista laattaa ja näkyy kyllä hinnassakin se. Kiinnitetty elastisella laastilla. Ainakaan se ei vielä ole hajonnut, mutta kyllä se varmaankin lohkaisee palan irti jos ruuvinväännin putoaa korkealta kärki edellä. Tuo pöydän kannakerauta siihen rojahti eikä mitään jälkeä. Kaljapullo hajoaa satavarmasti kun tipahtaa lattialle. Ehkä tulee mattoja lisää...

No ei nyt hallitunkilla, jossa on metallirenkaat tule mieleen nostaa tuolta. :roll: Tarkoitus olisi koittaa pitää nuo rajummat hommat tuolla betonialattiapuolella (rälläköinti, hitsaus, moottorinnostamiset, korin nostot etc.)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

veskola kirjoitti:No nyt se on niin kuin loppukatselmoitu.
[ http://www.nic.fi/~danes/tallilla/pic/pic668.jpg ]
Mikä tuo katosta ruikkuva "tötsä" tuossa ikkunan edessä on? :)
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Skraba kirjoitti:Mikä tuo katosta ruikkuva "tötsä" tuossa ikkunan edessä on? :)
Huippuimurin putki.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Kompurasta kun pölyt pyyhkii, niin voi toivottaa tervetuloa sairaalaan :lol: Siistiä on.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ei näy jääkaappia :shock:
no näin kylmänä aikana saa anteeksi lämpimän kaljan juonnin :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

xr5t kirjoitti:ei näy jääkaappia :shock:
Ei vielä, viinikaappi on jo valkattuna :twisted: Varustelu on pahasti kesken, pitää rakentaa hyllyjä, pöytiä, hankkia stereoita ja vaikka mitä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

tee pari röntän kone remonttia niin paikat mustuu... :D ei ole enää noin siistiä
Itse tein ja säästin
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

No.....miten koneprojekti edistyy???
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Laitoin kannen portattavaksi, joten tulee melkoinen viive tähän nyt. Männät lähtevät pinnoitettavaksi sitten kun kansi tulee takaisin. Päätin siis sittenkin, että sitä voisi vähän parantaa. Venttiilit, jouset sekä seetit vaihtuvat todennäköisesti.

Vähän väärässä järjestyksessä tätä tulee tehtyä :lol: Tosin saattaapa se olla, että alakertaa koostetaan vähän jo ennen mäntien pinoittamistakin. Aika ei vain tahdo riittää kun nytkin pitää olla lapsenvahtinna aamupäivä. Huomenna taitaa olla täysi tallipäivä.

Tuli muuten ostettua TIG ja nyt pitää opetella hitsaamaan :roll:

Niin ja tietysti lohkon voisi puunata siistimmäksi tässä välissä.

....jaa pistetäänpäs tallikuva. Tein seinälle tuollaiset hyllyt ja sisustin viherkasvilla :roll:

Kuva

Kannen purkamista varten tuli tehtyä tuollainen pöytä.

Kuva

ja tuossa jo kaunan sitten kävin hakemassa Ikeasta :roll: lehtitelineitä seinälle. Tuossa se on kiikkutuolissa hyvä istuskella ja ihmetellä maailman menoa.

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kaikenmaailman lippaa läppää lehtiä näkyis olevan :lol: . Missä on kaikki tähti lehdet esim: M-B scene..... :)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No jos tuohon jotain englanninkielisiä lehtiä tulee niin penthouse ja hustler ehkä :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

mikäs kennosto siellä pöydän alla piileksii...?
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

suti kirjoitti:mikäs kennosto siellä pöydän alla piileksii...?
No toi on PetriK:n vanha kenno. :wink: En ole saanut sille sopivaa runkoa vielä kasaan. ... ja ei ole Vitoon tulossa :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

meni männänhelmojen rouhimiseksi..?(kolot öljyputkille)
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei mennyt :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

jep, taisi olla jo wisecolla valmiiksi kevennetyt...;)
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Vastaa Viestiin