Moro,
Olen foorumia taustalla seurannut jo hetken. Tuli alkuvuodesta haksahdettua ja ostettua tuollainen ruosteen raiskaamakin vito paku.
Se oli viimeiset ajat ollut todella huonolla pidolla ja sen näki joka paikasta. Oli paskaa ja paskaa joka paikka täynnä.
Tein siihen aluksi pakolliset huollot, öljyt, suodattimet, nivelien suojakumit, yms pikku hommia. Sisätilat purin ja maalasin ja pesin kaatuneen pesuaineen ohjaamon ja tavaratilan puolelta.
Pikaisen fiksauksen jälkeen tuli työmatkaajoa tehtyäkin muutama kuukausi.
No toukokuussa oli sopivasti lomautusviikko töistä, innostuin aloittamaan ruostekorjaukset. Aluksi ajattelin vain vaihtaa ruostuneen kuskinoven alareunan. No onneksi intoa tuntui sen verran piisaavan että purkinkin autoa ja ajattelin, että käytetään viikko viton uudelleen maalaukseen.
Irroitin kaikki ovet ja luukut ja hiekkapuhalsin ruostuneet reunat.
Loppujen lopuksi viikko kävi hieman lyhyeksi ja meni hieman toistakin viikkoa ennenkuin oli valmis. Maalata suhautin sen ihan omassa tallissa, joten ei ihan liikeen tasoa ole pinnaltaan eikä pohjatöiltään, mutta välttää pakuun.
Kuvia projektista on osoitteessa.
http://lehtonen.biz/mb/index.html
Maalauksen jälkeen pesetin pohjan ja suojasin "ruosteet" erikoiseoksella! = )
Nyt toivottavasti saa vaan ajella muutaman vuoden, ellei kannentiiviste paukahda.
Vito 110D -97 rojekti
Ei kyllä enään pitäisi paistaa läpi, kahteen kertaanhan tuo tuli vedettyä kun ei ekalla kertaa peittänyt kunnolla. Huonossa valossa ei niitä huomannut ennenkuin veti kerroksen lakkaa!
Day7&8 kuvissa on se eka kerros näkyvissä, on oikein hurjan näköinen.
On jotenkin erilaisia nuo "vesi" ohenteiset massat, meni harjottelun piikkiin. Ekalla kertaa oli sateinen päivä eikä meinannut kuivaa sitten millään. Toisella kertaa nostin tallin lämmöt aamulla 25 asteeseen ja vedin illalla, johan kuivui.

Day7&8 kuvissa on se eka kerros näkyvissä, on oikein hurjan näköinen.
On jotenkin erilaisia nuo "vesi" ohenteiset massat, meni harjottelun piikkiin. Ekalla kertaa oli sateinen päivä eikä meinannut kuivaa sitten millään. Toisella kertaa nostin tallin lämmöt aamulla 25 asteeseen ja vedin illalla, johan kuivui.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Fiksausten jälkeen oikeen hieno vito.
Eiköhän sillä ruosteiden osalta 2-3 vuotta parjää. Sitten alkaa taas ruoste tulla läpi.
Näin ainakin omassa vitossa kävi.
Kannentiivisteen uusiminen ei ole kovin paha homma, jos se rikki menee.
Tekee vaikka yhdessä illassa jos oikeen pistää töpinäksi. Mutta yleensä ottaa pari iltaa.
Vakio vitosta ei tarvii pakosarjaa/turboa irrottaa, niin on vähän nopeampi vaihtaa.
Eiköhän sillä ruosteiden osalta 2-3 vuotta parjää. Sitten alkaa taas ruoste tulla läpi.
Näin ainakin omassa vitossa kävi.
Kannentiivisteen uusiminen ei ole kovin paha homma, jos se rikki menee.
Tekee vaikka yhdessä illassa jos oikeen pistää töpinäksi. Mutta yleensä ottaa pari iltaa.
Vakio vitosta ei tarvii pakosarjaa/turboa irrottaa, niin on vähän nopeampi vaihtaa.
Kyllähän ne ruosteet on paha ongelma.
Tein niin, että uitin oikein ovet koteloöljy/öljy seoksella ja teippasin valumareijät tukkoon. Antaa oikein imeytyä saumoihin, voi olla ettei auta sen enempää kyllä.
Ovien saumat kyllä sai aika hyvin puhtaaksi hiekkapuhaltamalla, ettei niiden ihan heti pitäisi läpi tulla.
Pohjaan laitoin litkun perään, massa/vaijerivaseliiniseoksen. Se ei kuivu ja kovetu kokonaan vaan sellaiseksi pehmeäksi öljyiseksi.
Kannentiiviisteestä ei ole mitään tietoa, ei tullut mitään dokumentteja mukana aikaisemmasta mahdollisesta vaihdosta. Ostaessa autolla oli ajettu 239tkm, nyt olen noin 10tkm ajellut ilman suurempia ongelmia.
Tein niin, että uitin oikein ovet koteloöljy/öljy seoksella ja teippasin valumareijät tukkoon. Antaa oikein imeytyä saumoihin, voi olla ettei auta sen enempää kyllä.
Ovien saumat kyllä sai aika hyvin puhtaaksi hiekkapuhaltamalla, ettei niiden ihan heti pitäisi läpi tulla.
Pohjaan laitoin litkun perään, massa/vaijerivaseliiniseoksen. Se ei kuivu ja kovetu kokonaan vaan sellaiseksi pehmeäksi öljyiseksi.
Kannentiiviisteestä ei ole mitään tietoa, ei tullut mitään dokumentteja mukana aikaisemmasta mahdollisesta vaihdosta. Ostaessa autolla oli ajettu 239tkm, nyt olen noin 10tkm ajellut ilman suurempia ongelmia.