w203 Herja: Coolant Visit workshop - Selvisi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 15:17
- Paikkakunta: Lempäälä
w203 Herja: Coolant Visit workshop - Selvisi
Terve.
Olin sunnuntaina Suomen kuumimmassa paikassa, Hämeenlinnassa (+29 C). Auto (MB C 200 CDI -01/02) seisoi auringossa tunnin-pari, minkä jälkeen lähdin ajamaan. Korkeintaan pari kilsaa ehdin ajaa, kun tuli seuraava vika, joka on jatkunut tähän asti. Oireet:
1) Ajotietokone herjaa: "Coolant Visit workshop". Lämmöt pysyvät kuitenkin normaalina (alle 80).
2) Flekti pyörii aina kun on virta päällä. Koko ajan.
3) Koneessa on jokin varaohjelma päällä. Kierrokset eivät nouse yli 3000:n.
4) Sulake no 54 palaa. 7,5 A:n sulake, ja se palaa vaihdettunakin heti kun hehkutusasentoon kääntää avaimen. Sulake on "Engine electronics".
5) Kaveri löi piuhan kiinni (ei mikään firma) ja luki koodia. Yksi virheilmoitus viittasi "B1003 Heating water circulation pump", toinen oli muistaakseni jokin pakokaasun kierrätykseen viittaava ongelma, kolmas viittasi ohjauskulmiin (ei liittyne asiaan). En nyt muista noita testerin antamia vikoja tarkemmin kun ne eivät ole käsillä.
Mistähän voisi olla kysymys?
Olin sunnuntaina Suomen kuumimmassa paikassa, Hämeenlinnassa (+29 C). Auto (MB C 200 CDI -01/02) seisoi auringossa tunnin-pari, minkä jälkeen lähdin ajamaan. Korkeintaan pari kilsaa ehdin ajaa, kun tuli seuraava vika, joka on jatkunut tähän asti. Oireet:
1) Ajotietokone herjaa: "Coolant Visit workshop". Lämmöt pysyvät kuitenkin normaalina (alle 80).
2) Flekti pyörii aina kun on virta päällä. Koko ajan.
3) Koneessa on jokin varaohjelma päällä. Kierrokset eivät nouse yli 3000:n.
4) Sulake no 54 palaa. 7,5 A:n sulake, ja se palaa vaihdettunakin heti kun hehkutusasentoon kääntää avaimen. Sulake on "Engine electronics".
5) Kaveri löi piuhan kiinni (ei mikään firma) ja luki koodia. Yksi virheilmoitus viittasi "B1003 Heating water circulation pump", toinen oli muistaakseni jokin pakokaasun kierrätykseen viittaava ongelma, kolmas viittasi ohjauskulmiin (ei liittyne asiaan). En nyt muista noita testerin antamia vikoja tarkemmin kun ne eivät ole käsillä.
Mistähän voisi olla kysymys?
Viimeksi muokannut jpitkaniemi, Ti 30.06.2009 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 200 CDI -02
W110 190 -64
W110 190 -64
Re: w203 Herja: Coolant Visit workshop
Viittaa jäähdytyspuolelle. Antaa samanilmoituksen näyttöön jos esim. nykäisee Flektin piuhan irti kokonaan.jpitkaniemi kirjoitti:Terve.
Olin sunnuntaina Suomen kuumimmassa paikassa, Hämeenlinnassa (+29 C). Auto (MB C 200 CDI -01/02) seisoi auringossa tunnin-pari, minkä jälkeen lähdin ajamaan. Korkeintaan pari kilsaa ehdin ajaa, kun tuli seuraava vika, joka on jatkunut tähän asti. Oireet:
1) Ajotietokone herjaa: "Coolant Visit workshop". Lämmöt pysyvät kuitenkin normaalina (alle 80).
2) Flekti pyörii aina kun on virta päällä. Koko ajan.
3) Koneessa on jokin varaohjelma päällä. Kierrokset eivät nouse yli 3000:n.
4) Sulake no 54 palaa. 7,5 A:n sulake, ja se palaa vaihdettunakin heti kun hehkutusasentoon kääntää avaimen. Sulake on "Engine electronics".
5) Kaveri löi piuhan kiinni (ei mikään firma) ja luki koodia. Yksi virheilmoitus viittasi "B1003 Heating water circulation pump", toinen oli muistaakseni jokin pakokaasun kierrätykseen viittaava ongelma, kolmas viittasi ohjauskulmiin (ei liittyne asiaan). En nyt muista noita testerin antamia vikoja tarkemmin kun ne eivät ole käsillä.
Mistähän voisi olla kysymys?
Vähän sivuaa aihetta, mutta saako kysyä minkälaiseisella ohjelmalla/piuhalla kaveri luki koodit? Mulla saman ikänen auto ja en ole saanut siinä Carsoftia toimimaan..

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: w203 Herja: Coolant Visit workshop
Kiitos tiedosta.
Viimeksi muokannut staminen, Pe 05.06.2009 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 15:17
- Paikkakunta: Lempäälä
Kyllä se coolant viittaa jäähdytykseen! Brake on sitten jarrru ja nuo jarru jutut sekottaa tätä topicin alkuperäistä kysymystä..jpitkaniemi kirjoitti:Olikohan se juuri Carsoft jolla kaveri mittaili. Kannettavallaan se noita katteli.
Nyt kyllä putosin kärryiltä ihan. Siis että "Coolant"-herja viittaisi jarruihin? Ei kai...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 15:17
- Paikkakunta: Lempäälä
Niin. Sokkotestiä olen tehnyt, koittanut selvittää vähän, mikä polttaa sen 7,5 A:n sulakkeen. Olen irrottanut flektille menevän piuhan -> ei auttanut, poltti sulakkeen. Sitten yhtä sun toista samaan tapaan olen kokeillut, mutta aina se sulake palaa.
Kohta täytyy viedä firmaan vehje, mutta pari vikaa viittasi kai pakokaasun takaisinkierrätyksen (anturiin?) ja ilmeisesti ahtopaineanturiin. Pitäisi kai vielä katsoa näkiskö silmällä jotain vikaa siellä, tai tehdä tuota samaa sokkotestiä...kun nyt sattuis löytään ne osat. Pitänee ottaa hanskat käteen ja irrotella suojia vaan siitä päältä...
Kohta täytyy viedä firmaan vehje, mutta pari vikaa viittasi kai pakokaasun takaisinkierrätyksen (anturiin?) ja ilmeisesti ahtopaineanturiin. Pitäisi kai vielä katsoa näkiskö silmällä jotain vikaa siellä, tai tehdä tuota samaa sokkotestiä...kun nyt sattuis löytään ne osat. Pitänee ottaa hanskat käteen ja irrotella suojia vaan siitä päältä...
W203 200 CDI -02
W110 190 -64
W110 190 -64
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 Herja: Coolant Visit workshop
Joo suoja muovit pois näkyys paraneejpitkaniemi kirjoitti:Terve.
Olin sunnuntaina Suomen kuumimmassa paikassa, Hämeenlinnassa (+29 C). Auto (MB C 200 CDI -01/02) seisoi auringossa tunnin-pari, minkä jälkeen lähdin ajamaan. Korkeintaan pari kilsaa ehdin ajaa, kun tuli seuraava vika, joka on jatkunut tähän asti. Oireet:
1) Ajotietokone herjaa: "Coolant Visit workshop". Lämmöt pysyvät kuitenkin normaalina (alle 80).
2) Flekti pyörii aina kun on virta päällä. Koko ajan.
3) Koneessa on jokin varaohjelma päällä. Kierrokset eivät nouse yli 3000:n.
4) Sulake no 54 palaa. 7,5 A:n sulake, ja se palaa vaihdettunakin heti kun hehkutusasentoon kääntää avaimen. Sulake on "Engine electronics".
5) Kaveri löi piuhan kiinni (ei mikään firma) ja luki koodia. Yksi virheilmoitus viittasi "B1003 Heating water circulation pump", toinen oli muistaakseni jokin pakokaasun kierrätykseen viittaava ongelma, kolmas viittasi ohjauskulmiin (ei liittyne asiaan). En nyt muista noita testerin antamia vikoja tarkemmin kun ne eivät ole käsillä.
Mistähän voisi olla kysymys?
Toi pumppu (M13) löytyy siitä paisunta säilön kyljestä(aika usein jumissa joskus naputeelu autta) jos pahasti jumissa/oikarissa vois polttaa sulakken
jäähdytys herja vois tulla nesteen määrä vahtivasta anturista (niitä mennyt joskus)
myös jäähdytyksen puhaltimimen ohjaimia mennyt(alumiini laatikko puhaltimen lähellä)
näistä satta johtu toi vikatila, luulee käyvänsä liian kuumana
toden näköisempää on että vikatila johtuu tosta pakokaasun kierätys herjasta
sille on monia mahdolisia aiheutajia
jumitunut kierrätimen venttiili
alipaine vuoto jossain letkussa
toimintaa ohjaava alipaine/sähkömötikkä
ilmamassa mittari
ahtopaine herja kallistaa vaaka jumituneesen pakokaasun kirätimeen(EGR)
jos täälä päin pyörit kurvaa pihaan katotaan mitä toi MB* antaa sieltä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 15:17
- Paikkakunta: Lempäälä
w203 Herja: Coolant Visit workshop - SELVISI
Lopulta maltoin viedä auton pajalle. Syynä oireiluun oli viallinen imusarjan katkaisumoottori. Sen vaihtaminen onnistui alakautta, mutta piti irrottaa myös lisälämmitin jotta homma hoitui. Aikaa meni liikkeessä about 2-3 tuntia tohon selvitykseen (nopee homma) ja vaihtoon (hitaampi homma).
Kiitokset kommenteista.
Kiitokset kommenteista.
W203 200 CDI -02
W110 190 -64
W110 190 -64