Mersun lämmöt soutaa ja huopaa.?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja araC280 »

kardaani kirjoitti:
araC280 kirjoitti:Mulla matka ajossa lämmöt ovat siinä 65-75astetta.Kyläbildeä ajaessa lämmöt nousee siinä 80-90 asteeseen.Eli mulla ilmeisesti kohallaan??
Jos mittari näyttää oikein, niin mielestäni autosi käy liian kylmänä ja vaatii termostaatin vaihdon. Kyllä se siinä 80 viivan tuntumassa ja hieman päälle saisi matka-ajossa olla.
Kyllä mittari toimii.Tämä on saksantuonti niin oisko siinä pienenpi termari.En ole vielä huolissani ollut tosta matkalämmöstä,enkä vielä kehtaa asialle tehdä mitään kun toimii.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Noname »

Eikös tuo matkaajossa putoava lämpö viittaa jatkuvasti auki olevaan termostaattiin mikä on pitkällä tähtäimellä epäterveellistä koneelle ?

Mulla lämmöt nousee melko nopeasti 83 asteen paikkeille ja pysyy siinä paitsi sitten helteillä tyhjäkäynnillä alkaa nousta ja pysähtyy taas viisarin paksuuden verran alle satasen viivan.

Joissain Mersuissa olen nähnyt mitarin huitelevan aina melkein satasessa. Vastenmielinen ajatus sammuttaa kone niistä lämmöistä kun tietää muutenkin, että kansi tiivisteineen on kohtuullisen herkkä kapistus ottamaan siipeen kyseisessä moottorimallissa. Ei millään haluaisi auttaa kansipahvin surahtamista omalla toiminnalla.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
pepechevy
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja pepechevy »

mulla vaikuttaa lämpömittarin lukemaan esim. jos käyttää sähkölaseja. sama vaikutus eli nostaa lämpöjä tulee myös kun laittaa valot päälle :shock:
Chevy bel-air 55'
IC-350 61'
MB W124 250TD 86'
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

JarkkoN kirjoitti:Visko tarttuu vähitellen 90-95 asteessa ainakin OM 603:ssa.

Se on aika herkkä hajoamaan, irrallaan se pitäisi olla pystyasennossa
eikä lainkaan ainakaan etupuoli alaspäin.
JarkkoN puhuu asiaa. Juuri näin näyttytti tekevän 603:ssa. Kokeilin kun lisäsin öljyä viskoon. Tarkistin vielä lämpötila-anturin paikkansapitävyyden erillisellä mittarilla.
JarkkoN
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Yleensä kaivelen näitä lukemia korjaamo-CD:lta eli niihin voi melko hyvin luottaa. Joskus mainitsen lähteen, aina en. Jos luotan
muistiini, niin pyrin mainitsemaan että kyseessä on muistinvarainen tieto.
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Palataan vanhaan aiheeseen.Eli ostin alkuperäisen termarin.Se on 87asteinen.Onko teillä muilla tässä c280 alkuperäinen toi 87 asteinen.Et voi huolella laittaa että ei lämmöt nouse liikaa????Ku kl-varaosat myy 79 asteista.
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Jamppu_83
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Jamppu_83 »

Niinku joku aiemmin mainitsi, jos lämmöt seilaa tyhjäkäynnillä (nousee huomattavasti) on syytä epäillä kansivikaa.
Vastaa Viestiin