W140 vakionopeussäädin temppuilee
W140 vakionopeussäädin temppuilee
Eli tuollaisen -95 vuoden 320 S:n vakionopeussäädin heittää ajossa pois päältä. Ongelma ei esiinny pienillä nopeuksilla ajaessa vaan se alkaa noin 100:n jälkeen siten että se heittää harvakseltaan pois päältä. 120 nopeudessa ei tahdo pysyä kovinkaan pitkään päällä ja vielä kun nostaa nopeutta niin heittää heti pois päältä. Ongelma esiintyy myös kun vakionopeussäätimen laittaa päälle ja se alkaa kiihdyttämään vanhaan nopeuteen. Myös vilkun käyttäminen ja välillä ratin kääntäminenkin tuntuisi vaikuttavan.
Tutkin tänään hiukan mahdollisia perusvikakohteita, kuten jarrukatkaisijaa ja katsoin samalla pyörän laakerien välykset ABS antureita ajatellen. Nuo ei ainakaan ratkaisseet ongelmaa.
Minkälainen tuo S:n vakionopeussäädin oikein on? Onko sille oma piirikorttinsa vai integroituuko moottorinohjaukseen? Mistä ottaa nopeustiedon ja mitä muita tietoja se tarvii?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Tutkin tänään hiukan mahdollisia perusvikakohteita, kuten jarrukatkaisijaa ja katsoin samalla pyörän laakerien välykset ABS antureita ajatellen. Nuo ei ainakaan ratkaisseet ongelmaa.
Minkälainen tuo S:n vakionopeussäädin oikein on? Onko sille oma piirikorttinsa vai integroituuko moottorinohjaukseen? Mistä ottaa nopeustiedon ja mitä muita tietoja se tarvii?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Cruise control moduli (CC) ja idle speed control (ISC) on samalla kortilla (samassa modulissa kuka nyt mitenkin haluaa sanoa)
Ja siitä on myös kytkentä moottorin ohjaus moduliin. Vikakoodit kannattais lukea ihan ekana ennen kuin rupee muuta häsläämään.
Ja siitä on myös kytkentä moottorin ohjaus moduliin. Vikakoodit kannattais lukea ihan ekana ennen kuin rupee muuta häsläämään.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Mistäs sie ledillä luet vikakoodeja 

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Nytpä tuli tuosta ledi hommasta mieleen, että mitenhän se mahtaa olla kytkentä alkuperäisessä jenkkimallin 500E:ssä ja suurimmassa osassa W140 malleja, kun niissä on tuo ledi vikaluku jo valmiina. Meinaan että saisko sen helposti jälkikäteenkin asennettua....jopa alkuperäisillä osilla, tuskin paljoa maksaa se kuvissa näkyvä pienen releen kokoinen mokkula jossa yksi nappi ja ledivalo?
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Ottaa nopeustiedon vasemman pyörän abs- anturista(jos rakennettu samalla tavalla kun w140 1992). Katso samalla, kun ongelmat alkavat nopeusmittarin viisaria. Syttyykö abs- valo? Itsellä oli ongelmana anturin johdon sisäpuolinen hapettuma joka pätki nopeustietoa. Oli meinaan aika mielenkiintoista, kun satasen vauhdissa (vakionopeussäädin päällä) se käsitti yhtäkkiä, että nopeus on 0km/h ja löi lämän tiskiin... 

Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Vika koodit on luettuna siitä diagnostiikka liittimeltä ledillä ja kytkimellä. En tehnyt toimenpidettä itse joten en ihan tarkkoja ohjeita siihen pysty antamaan.
Akku laitteeseen on vaihdettu viime talvena, mutta tarkistamisen arvoinen kohde kuitenkin.
Tuo absin anturi vika saattaa olla hyvinkin mahdollinen sille vika esiintyy usein kun vaihtaa kaistaa vasemmalle. Valo ei tosin kyllä ole syttynyt eikä nopeusmittarikaan heittele.
Renkaat eivät ole ihan täsmällisen samankokoisilla vierintäkehillä, mutta vakionopeussäädin on aikaisemmin toiminut moitteetta kyseiselläkin rengastuksella.
Akku laitteeseen on vaihdettu viime talvena, mutta tarkistamisen arvoinen kohde kuitenkin.
Tuo absin anturi vika saattaa olla hyvinkin mahdollinen sille vika esiintyy usein kun vaihtaa kaistaa vasemmalle. Valo ei tosin kyllä ole syttynyt eikä nopeusmittarikaan heittele.
Renkaat eivät ole ihan täsmällisen samankokoisilla vierintäkehillä, mutta vakionopeussäädin on aikaisemmin toiminut moitteetta kyseiselläkin rengastuksella.