Mersu w124 coupe 300 3.0l öljynpaine+ pakokaasut?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
cfk325
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 08.06.2009 22:52

Mersu w124 coupe 300 3.0l öljynpaine+ pakokaasut?

Viesti Kirjoittaja cfk325 »

Niin autossa on kylmänä öljynpaine reilu 2 ja lämmänä noin 1 tyhjäkäynnillä, onko entinen kone vai onko jotain tehtävissä ja onko mahdollisesti muualla vika kuin öljypumpussa? ja sitten onko ideoita kun on yhtäkkiä ruvennut mielestäni käymään rikkaalla ja pakokaasut ovat ihan männikössä! esim.sammutat ja käynnistät heti uudestaan niin saattaa lähteä huonosti käyntiin ja välillä ei ollenkaan pitää antaa olla muutaman minuutin ennen kuin lähtee????? olisin kiitollinen jos jolu viisaampi tietää????
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

öljynpaine tyhjäkäynnillä on ihan normaalilukemissa noilla lukemilla. Kaasua painaessa nousee kuitenkin kolmosen tappiin? Jos niin käy, ei ole hätää ja kone toimii täysin normaalisti öljypuolelta.

Käytä ruisku asiantuntevassa liikkeessä säädätettävänä, ei ole kallis keikaus.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Mulla aikanaan 300E:ssä ö-paine ei ollut kuin 0,5 luokkaa kuumana ja hyvin puksutti 8)
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep, mulla kans viimekesänä kun oli 30c lämmintä oli tyhjäkäynnillä paineet tuolla 0,5 paikkeilla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
ALauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 24.05.2009 22:30
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja ALauri »

Onkos "epänormaalia" kun paineet aina kaikissa lämpötiloissa ja kaikilla kierrosluvuilla 3? Autolla mittarissa 766tkm, joten voin varmasti uskoa ettei ole alkuperäinen 250D kone... :P
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

ALauri kirjoitti:Onkos "epänormaalia" kun paineet aina kaikissa lämpötiloissa ja kaikilla kierrosluvuilla 3? Autolla mittarissa 766tkm, joten voin varmasti uskoa ettei ole alkuperäinen 250D kone... :P
Jos paine on kierosluvulla 0 myös 3 baria, on mittari sökö. Muutenkin tuntuu oudolta, jos kuumalla moottorilla tyhjäkäynnillä on paine 3 baria. Nouseeko painemittarin osoitin käynnistymisen jälkeen nollasta kolmeen vai heti, kun laitat virran päälle?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mittari sökö tai johto irti anturilta, aina 3bar kun laittaa virrat päälle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Sergey kirjoitti:mittari sökö tai johto irti anturilta, aina 3bar kun laittaa virrat päälle.
Tai anturi hajalla.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
ALauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 24.05.2009 22:30
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja ALauri »

Joopa joo, enpä ollut kiinnittänyt tuohon(kaan) huomiota. Tappiin pomppaa kun laittaa virrat päälle.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

ALauri kirjoitti:Onkos "epänormaalia" kun paineet aina kaikissa lämpötiloissa ja kaikilla kierrosluvuilla 3? Autolla mittarissa 766tkm, joten voin varmasti uskoa ettei ole alkuperäinen 250D kone... :P
Lyöt sinne mittarin päälle vaan reilusti kädellä, elä kuitenkaa liian lujaa :P Itellä sama "vika", et välillä jumii se öljynpaineen viisari kolmoselle.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
ALauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 24.05.2009 22:30
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja ALauri »

Kaivoin anturin esiin. Jäi piuha käteen... Eli liitin jäi anturiin mutta johto irtosi liittimestä.
Kokeilin kytkeä väliaikaisesti jotta toiminta selviää. Eipä auttanut, eli anturi on rikki.
cfk325
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 08.06.2009 22:52

Missä se vika mahdollisesti on?

Viesti Kirjoittaja cfk325 »

niin missä se vika mahdollisesti on öljynpaineessa? onko joku korjaillut et onko se öljypumpussa vai voiko olla rajoitinventtiilissä? tai muualla? ja mitä korjaus tulis maksamaan? kun pitäs jotain tehdä kun mun mielestä paine huononee koko ajan? nyt lämpinä tyhjäkäynnillä melkein 0bar ja kierroksilla pikkasen päälle 2barin..... kiitos jos joku tietää/kokemuksia?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin siis aloitusviestissäsi ei ole vikaa öljypuolella! Mutta nyt uusilla tiedoilla voisi väittää että jopa vain suodatin tukossa ja huonot öljyt tai pahimmoillaan öljypumppu on rikki.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jallujiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Missä se vika mahdollisesti on?

Viesti Kirjoittaja jallujiipee »

cfk325 kirjoitti:niin missä se vika mahdollisesti on öljynpaineessa? onko joku korjaillut et onko se öljypumpussa vai voiko olla rajoitinventtiilissä? tai muualla? ja mitä korjaus tulis maksamaan? kun pitäs jotain tehdä kun mun mielestä paine huononee koko ajan? nyt lämpinä tyhjäkäynnillä melkein 0bar ja kierroksilla pikkasen päälle 2barin..... kiitos jos joku tietää/kokemuksia?
Mulla on ihan sama vika, 300ce -91. Aluntein vika ilmeni muutaman kilsan matkalla, paineet tuli kuiteski takasin, kierroksilla 3 tyhjäkäynnillä 1,5. Parin kuukauden päästä vika tuli jäädäkseen. Kylmänä 3, lämpimäna kierroksilla 2 tyhjäkäynnillä 1 tai hiukka alle. Välillä kylmänänäkään mittari ei näytä ku 2, eli lukemat heittelee. Syytä moiseen kai voi vain arvuutella. Mittari, anturi, öljypumppu. tiivistevuoto koneen sisällä jne....??. Auto on kuiteski toiminu ok ja yläkertaan tulee oljyä.
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
jallujiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja jallujiipee »

Joo, ja sitte viäl, et paineet laskee puolisen kiloa, kun kierrokset on siellä viiden viiva seittemän tonnin kohillla. Eli n. 1,5 lukemaa näyttää mittari
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
Vastaa Viestiin