Mersu w124 coupe 300 3.0l öljynpaine+ pakokaasut?
Mersu w124 coupe 300 3.0l öljynpaine+ pakokaasut?
Niin autossa on kylmänä öljynpaine reilu 2 ja lämmänä noin 1 tyhjäkäynnillä, onko entinen kone vai onko jotain tehtävissä ja onko mahdollisesti muualla vika kuin öljypumpussa? ja sitten onko ideoita kun on yhtäkkiä ruvennut mielestäni käymään rikkaalla ja pakokaasut ovat ihan männikössä! esim.sammutat ja käynnistät heti uudestaan niin saattaa lähteä huonosti käyntiin ja välillä ei ollenkaan pitää antaa olla muutaman minuutin ennen kuin lähtee????? olisin kiitollinen jos jolu viisaampi tietää????
öljynpaine tyhjäkäynnillä on ihan normaalilukemissa noilla lukemilla. Kaasua painaessa nousee kuitenkin kolmosen tappiin? Jos niin käy, ei ole hätää ja kone toimii täysin normaalisti öljypuolelta.
Käytä ruisku asiantuntevassa liikkeessä säädätettävänä, ei ole kallis keikaus.
Käytä ruisku asiantuntevassa liikkeessä säädätettävänä, ei ole kallis keikaus.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jos paine on kierosluvulla 0 myös 3 baria, on mittari sökö. Muutenkin tuntuu oudolta, jos kuumalla moottorilla tyhjäkäynnillä on paine 3 baria. Nouseeko painemittarin osoitin käynnistymisen jälkeen nollasta kolmeen vai heti, kun laitat virran päälle?ALauri kirjoitti:Onkos "epänormaalia" kun paineet aina kaikissa lämpötiloissa ja kaikilla kierrosluvuilla 3? Autolla mittarissa 766tkm, joten voin varmasti uskoa ettei ole alkuperäinen 250D kone... :P
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Lyöt sinne mittarin päälle vaan reilusti kädellä, elä kuitenkaa liian lujaaALauri kirjoitti:Onkos "epänormaalia" kun paineet aina kaikissa lämpötiloissa ja kaikilla kierrosluvuilla 3? Autolla mittarissa 766tkm, joten voin varmasti uskoa ettei ole alkuperäinen 250D kone...

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Missä se vika mahdollisesti on?
niin missä se vika mahdollisesti on öljynpaineessa? onko joku korjaillut et onko se öljypumpussa vai voiko olla rajoitinventtiilissä? tai muualla? ja mitä korjaus tulis maksamaan? kun pitäs jotain tehdä kun mun mielestä paine huononee koko ajan? nyt lämpinä tyhjäkäynnillä melkein 0bar ja kierroksilla pikkasen päälle 2barin..... kiitos jos joku tietää/kokemuksia?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Missä se vika mahdollisesti on?
Mulla on ihan sama vika, 300ce -91. Aluntein vika ilmeni muutaman kilsan matkalla, paineet tuli kuiteski takasin, kierroksilla 3 tyhjäkäynnillä 1,5. Parin kuukauden päästä vika tuli jäädäkseen. Kylmänä 3, lämpimäna kierroksilla 2 tyhjäkäynnillä 1 tai hiukka alle. Välillä kylmänänäkään mittari ei näytä ku 2, eli lukemat heittelee. Syytä moiseen kai voi vain arvuutella. Mittari, anturi, öljypumppu. tiivistevuoto koneen sisällä jne....??. Auto on kuiteski toiminu ok ja yläkertaan tulee oljyä.cfk325 kirjoitti:niin missä se vika mahdollisesti on öljynpaineessa? onko joku korjaillut et onko se öljypumpussa vai voiko olla rajoitinventtiilissä? tai muualla? ja mitä korjaus tulis maksamaan? kun pitäs jotain tehdä kun mun mielestä paine huononee koko ajan? nyt lämpinä tyhjäkäynnillä melkein 0bar ja kierroksilla pikkasen päälle 2barin..... kiitos jos joku tietää/kokemuksia?
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
- Paikkakunta: Kuusankoski