
kompressorin öljy?
kompressorin öljy?
elikkäs vein tossa clk pajalle ja kysyin muun rempan yhdeydessä että katsois kompuran öljyt..mutta tämä vastasi että on moottorin öljyn kierrossa niin ei ole mitään katsomista...jotenkin olen saanu tommosen mielikuvan että tossa kompuraahtimessa olisi oma litkunsa mutta olen kait väärässä??sanokaa viisaammat!!ettei tekohengitin korahda.... 

- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Huoltovapaahan tuo ahdin tuossa on, mutta kyllä siihen kikkailemalla kai saa ne öljyt vaihdettuakin vaikka ei sen öljynvaihdon siis pitäisi olla tarpeen. Itsekin joskus kysyin asiaa huollossa ollessa (itse asiassa silloin hieman ironisesti vaihdettiin alunperin "huoltovapaaseen" automaattivaihteistoon öljyjä, vaihteiston osalta tuli kuitenkin uusi suositus öljyt ainakin kerran vaihtaa) ja huoltomies sanoi että ei siihen ahtimeen tarvitse koskaan vaihtaa öljyjä. Eipä tuo ahdin kovin vikaherkkä taida olla vaikka siihen ei öljynvaihtoja suoritetakaan.
Öljyn vaihtaminen saattaa muistaakseni vaatia jopa reiän porailua ahtimeen.
Öljyn vaihtaminen saattaa muistaakseni vaatia jopa reiän porailua ahtimeen.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
En tiedä miten meni vuosimallien mukaan mutta eikö mersulla ole eatonin ja lysholmin ahtimia. Vanhoissa Eatoneissa ei ole proppua, uudemmissa on. Valtaosassa Lysholmeista on öljynkierto moottoriöljyllä kuten turboissa, ks kuva:
Lysholm:

Eatonin sisällä on alkuperäisenä GM Supercharger oil ja sitä saa nettikaupoista ainakin 6-9$/pullo (menee 1,5).

Lysholm:

Eatonin sisällä on alkuperäisenä GM Supercharger oil ja sitä saa nettikaupoista ainakin 6-9$/pullo (menee 1,5).

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Tässä M112K -moottorissa on japanilaisen IHI:n valmistama "Lysholm-tyyppinen" kaksoisruuviahdin, onkohan tässä ahtimessa tuo voitelu miten, moottorioöljyllä vai muuten?
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Omat rasvat ja proppua ei ole. Kenenkään en tiedä vaihtaneen öljyjä, enkä tiedä yhdenkään ahtimen hajonneen muuten kuin että ahtimen läpi on mennyt muutakin kuin ilmaa.Simo M. A. kirjoitti:Tässä M112K -moottorissa on japanilaisen IHI:n valmistama "Lysholm-tyyppinen" kaksoisruuviahdin, onkohan tässä ahtimessa tuo voitelu miten, moottorioöljyllä vai muuten?
Omassani on jo 220tkm taulussa eikä mitään ongelmaa ole ollut. Itse suhtaudun asiaan siten että kun ahdin hajoaa niin on hyvä syy päivittää isompaan, joten ei ole öljynvaihtoa tulossakaan

S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]