w210 outo lasinpyyhkimien sähkövika
w210 outo lasinpyyhkimien sähkövika
Kertapyyhkäsyä kun painaa pyyhkijät alkavat pyyhkiä eivätkä sammu, sammuu vaan ottamalla virran pois. Tihkuasento(autom) pyyhkii kokoajan n. 15sek ja pysähtyy mihin sattuu, satoi tai paistoi(toimi 2viikkoa sitten hyvin). Muut asennot toimii mutta eivät sammu pysähdyttäessä eivätkä muuten kuin tihkun kautta tai virta pois.
Mistäköhän lähtis ettimään, vikaa viiksi vai? Haulla ei löytynyt vastaavaa kellään. Auto on -00 320 cdi farkku, 270tkm.
Mistäköhän lähtis ettimään, vikaa viiksi vai? Haulla ei löytynyt vastaavaa kellään. Auto on -00 320 cdi farkku, 270tkm.
Ihan heittona, että
Ei jaksa uskoa, että montoimiviiksessä olisi vikaa nuin uudessa autossa.
Herää kysymys, että minkälainen tunnistin siinä itse pyyhkijässä (siis varressa tai rattaissa) on, mikä lukee sen pyyhkijän asennon (että rele tietää toimia)...


Ei jaksa uskoa, että montoimiviiksessä olisi vikaa nuin uudessa autossa.
Herää kysymys, että minkälainen tunnistin siinä itse pyyhkijässä (siis varressa tai rattaissa) on, mikä lukee sen pyyhkijän asennon (että rele tietää toimia)...

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Etsi liitin, josta menee virrat pyyhinkoneistolle.
Onko siinä näkyvissä jotain lämpenemisvikaa tai näkyykö johtonipussa kohtia, joista vois johtoja mennä yhteen.
Enne oli helppoa kun oli siellä koneistossa ne kaksi kontaktipintaa, jatkuva ja heräte... mutta nyt kun metalli on kallista niin sinne ängetään kaikkia keleen kytkimiä...
Jos tuossa on ihan perinteinen koneisto niin vika on todennäköisesti ohjauksessa (rele+ ajastin+sälää)
Onko tuossa jotenkin yhdistetty lampun kastelimet (onko semmosia?) ja pyyhkimet? Eli toimii samasta vivusta...?
Onko siinä näkyvissä jotain lämpenemisvikaa tai näkyykö johtonipussa kohtia, joista vois johtoja mennä yhteen.
Enne oli helppoa kun oli siellä koneistossa ne kaksi kontaktipintaa, jatkuva ja heräte... mutta nyt kun metalli on kallista niin sinne ängetään kaikkia keleen kytkimiä...
Jos tuossa on ihan perinteinen koneisto niin vika on todennäköisesti ohjauksessa (rele+ ajastin+sälää)
Onko tuossa jotenkin yhdistetty lampun kastelimet (onko semmosia?) ja pyyhkimet? Eli toimii samasta vivusta...?
Kyllä noissa viiksissä on uudemmissakin vikoja ollut, W211-malleissakin. Pyyhkimet voi lakata toimimasta tai pyyhkivät omijaan mutta ei niitten pitäisi jäädä mihin tahansa asentoon. Jälkimmäinen viittaa itse moottoriyksikköön, siellähän hoidetaan se että pyyhin palautuu lepoasentoon.Timo999 kirjoitti:Ihan heittona, että![]()
![]()
Ei jaksa uskoa, että montoimiviiksessä olisi vikaa nuin uudessa autossa.
Herää kysymys, että minkälainen tunnistin siinä itse pyyhkijässä (siis varressa tai rattaissa) on, mikä lukee sen pyyhkijän asennon (että rele tietää toimia)...
Joku kosteusongelma etu-SAMissa voisi myös saada ohjaukset sekaisin.
Kävin paikat pintapuolisesti läpi; moottorin kosketuspinnat, liittimet, irroitin 2 keltaista pyyhkijän relettä. Sitten testasin niin perhana toimii normaalisti virrat päällä kun motti ei käy ja auto käyntiin niin sama vika jatkuu! Kokeilin monta kertaa ja aina sama!
Mikäs muuten se vihreä pienempi rele on pyyhkijänreleiden vieressä, kuuluu helinää kun vähän heiluttaa, oisko polttoainepumpun?


Mikäs muuten se vihreä pienempi rele on pyyhkijänreleiden vieressä, kuuluu helinää kun vähän heiluttaa, oisko polttoainepumpun?
Noniin jatketaan tätä aihetta kun ei ole vika vielä selvinnyt. Sen verran olen päässyt jyvälle että oireet alkavat kun tuulilasin vasemmassa alareunassa oleva mikälie anturin pintaan menee paljon vettä. Kun kuivuu kaikki toimii taas. Siuhkepullolla kokeilin ja varmistin asian moneen kertaan. Mikäs anturi siellä oikeen on? Fikkarilla näkyy vain ruskeata. Sadetunnistin, viiksi ja moottori on siis vaihdettu.
Nyt en kyllä hahmota mistä anturista voisi olla kyse. "Tuulilasin alareunassa" ei varmaan tarkoita tuulilasin alareunassa vaan alareunasta alaspäin? Varmaan konehuoneen puolella, ei kai vettä siellä sisäpuolella ole? Saisitko siitä kuvan?Pepe kirjoitti:Noniin jatketaan tätä aihetta kun ei ole vika vielä selvinnyt. Sen verran olen päässyt jyvälle että oireet alkavat kun tuulilasin vasemmassa alareunassa oleva mikälie anturin pintaan menee paljon vettä. Kun kuivuu kaikki toimii taas. Siuhkepullolla kokeilin ja varmistin asian moneen kertaan. Mikäs anturi siellä oikeen on? Fikkarilla näkyy vain ruskeata. Sadetunnistin, viiksi ja moottori on siis vaihdettu.
Onko kellään hajua? Räjäytyskuvissa ei lasin alareunassa löydy mitään. Alkaa vipottaa ittekseen kun ruiskupullolla räkii lasin alareunaan, kuivana toimii normaalisti, kuten pikku tihkusateessa, enemmän kun sataa niin johan alkaa pkle! Paljonkos sam-moduulit kustantaa jos kokeilis vaihtaa, esim. Aki P?