Maalipinta - myllytys kotikonstein ? (pieni alue)
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viesti:
Maalipinta - myllytys kotikonstein ? (pieni alue)
Hello, Tytär 2 v. hionut käsin pienet läikät maalipintaan hiekkasilla käsillä. Miten voi häivyttää parhaiten pois? Ei heti viittis viedä autoa ammattilaiselle. Onko kokemuksia?
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Hiovalla vahalla lähtee jos on vain pintanaarmut, muista aina vahata hiovan vahan jälkeen norm. vahalla.
Jos sulla on huonossa hapessa maali, buleerauksen kyllä huomaa heti, ei sitä niin vain häivytellä, helpommaksi tulee kun vahaa koko auton samantein.
Tuntuuko skraaput kynnellä? Jos tuntuu, niitä ei saa kuin hieman piiloon kiillottamalla.
Jos sulla on huonossa hapessa maali, buleerauksen kyllä huomaa heti, ei sitä niin vain häivytellä, helpommaksi tulee kun vahaa koko auton samantein.
Tuntuuko skraaput kynnellä? Jos tuntuu, niitä ei saa kuin hieman piiloon kiillottamalla.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viesti:
käsin jos tahkoo jotain hiomatahnaa niin ei kauheen karkeella kannata jynssätä ko jää helposti näkyviin, tietenki sitten hienomalla tahnalla viimiseks.kyllä sen naarmu kohdan kun on jynssännyt, niin pystyy vähän häivyttämään kun tahkoo ympäriltäkin suurenmmalta alueelta varovasti, hienommalla tahnalla sama juttu ja perus vaha lopuksi. mut niin ko eepi sano jos on huono mattaantunu maalipinta ni jää kyllä näkyviin.
W124 E250D
Zainolla saa ainaki pois kaikki naarmut, jotka eivät oo maalipinnan läpi eli kuhan vaan ei pohjamaali näy. Meikäläisen auton katon yli oravat paljon pihassa juoksivat ja oli katon kulmat täynnä kynnenjälkiä (kun tykkäsivät liukua kulman yli ja ponnistaa siitä puuhun). Ihan vaivatta lähti nuo jäljet pois Z-PC:llä ja siihen päälle useempi kerros vahaa sitten. Melkeen vaivalloisempaa oli saada konepellistä ja kontin kannesta pesupyörteet pois kun nuo lähinnä lakkapinnassa olevat naarmut.eepi kirjoitti:Tuntuuko skraaput kynnellä? Jos tuntuu, niitä ei saa kuin hieman piiloon kiillottamalla.
Suosittelen taas, mutta kuitenkin: Ostakaa halpa laikkakone ja Zainon Start Pack, jossa on Claybar, naarmunpoistoaineet ja pari vahaa + kiillonlisääjä. Ei tarvi sen jälkeen kysellä enää vinkkejä ku pari autoa työstää ja oppii.
Eli ilmeisesti tuosta Zainosta on hyviä kokemuksia?
Itse olen tähän asti vannonut Auto Glymin nimeen, mutta näillä foorumeilla moni tuntuu Zainoa kehuvan. Muut ei olekkaan sitten kuulleet yleensä tuosta yhtään mitään.
Miten tuon kestävyys, onko glymiin verrattavissa? Kiilto on ilmeiseti parempi.
Ei vain oikein herätä luottamusta, kun tuota ei juuri kukaan jakele. Lisäksi sivuilla oleva ohje pestä auto Fairyllä ihmetyttää kovasti, yleensä tuota kehotetaan välttämään kuin ruttoa. Lisäksi tilasin maahantuojalta muoville tarkoitetun vahan ja nahanpesuaineen, mutta vieläkään parin päivän jälkeen tuosta ei ole tullut laskua, mikä luvattiin s-postiin saman tien.
Itse olen tähän asti vannonut Auto Glymin nimeen, mutta näillä foorumeilla moni tuntuu Zainoa kehuvan. Muut ei olekkaan sitten kuulleet yleensä tuosta yhtään mitään.
Ei vain oikein herätä luottamusta, kun tuota ei juuri kukaan jakele. Lisäksi sivuilla oleva ohje pestä auto Fairyllä ihmetyttää kovasti, yleensä tuota kehotetaan välttämään kuin ruttoa. Lisäksi tilasin maahantuojalta muoville tarkoitetun vahan ja nahanpesuaineen, mutta vieläkään parin päivän jälkeen tuosta ei ole tullut laskua, mikä luvattiin s-postiin saman tien.
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Oon jo aika moneen otteeseen kehunut, mutta vastataan nyt vielä:asunan kirjoitti:Eli ilmeisesti tuosta Zainosta on hyviä kokemuksia?
-kesto on paljon parempi ku Glymissä, tosin käsittelemiini autoihin oon vetäny monta kerrosta ja polymeerisuojan päälle, mutta ainakin vielä näin vuoden jälkeen jokainen yksilö kiiltää hyvin, eikä lähe edes miedolla Pinelinellä pois, jos suolapaskoja pesee talvella
-Zainoa maahantuova Jyrki sanoikin mulle livenä, että ei tartte markkinoida yhtään kun tuotteet puhuu puolestaan. Kyllähän tota ylistetään ulkomaalaisilla foorumeilla maasta taivaaseen. Missään en oo nähny haukuttavan (paitsi suoli24:ssa essonbaarin pojat haukkuu kalliiksi - mitä ei kyllä ole, kun start packilla vahaa helposti 20 autoa)
-Fairylla saa ne Autoglymin skeidat pois (sen takia sitä pitää välttää käyttämästä normaalipesuaineena koska kaikki vahat lähtee), mikä on erityisen tärkeää, jos haluaa ettei jää läikkiä pintaan. Eli pariinki kertaan oon käsittelemissäni autoissa pessy Fairyllä. Sen jälkeen Claybaria ja sit pesu Zainon shamppoolla ja eiku myllytys- ja vahuuhommin...
-PS. mulla on -99 Micra, jota on pesty aina vaan Fairyllä ja maalipinta on kyllä ihan hyvä ja ruosteeton kautta linjan (Mersuja ny en viitti Fairyllä pestä ku ne on vahattu kunnolla)
-Ei oo mikään maailman nopein toimittamaan postitse tuotteita. Menee pari viikkoa kun saa kotiin asti. Itse asun lähellä niin oon käyny hakemassa, yhden kerran tilannu shampoota ja kiillonlisääjää (vahoja yms. ny ei tarvi tilatakaan monesti, jos ihan omaan käyttöös hommaat, ellet omista pirun monta autoa)
-Kärsivällisyyttä ja oikeeta tekniikkaa noi vaatii paljo enemmän ku Glymmit, mutta harjoittelu palkitaan kyllä. Itse vahat on todella helppo työstää, naarmunpoiston joutuu opetteleen ajan kanssa. Yleensä kaikki tutut on käyttäny noita ihan väärin, ennen ku ovat kantapään kautta tai meikäläiseltä oppineet oikeat metodit. Maahantuojalta saa myös yksityiskohtaiset ohjeet, missä selostetaan kohta kohdalta toimenpiteet. Niitä kun noudattaa ja lukee erityisen tarkkaan sen kohdan, missä aina sanotaan "käytä todella vähän ainetta" ja laittaa vielä vähemmän ku luulee olevan todella vähä, niin hyvää tulee...
Tuosta toimituksesta sen verran että kysyntähän on ilmeisesti ollut melko hurjaa ja siksi toimituksissa kestää. Minäkin odottelin monta viikkoa tuotteita ja aina toimitus vaan venyi ja meni siinä monet suunnitelmat ja aikataulut pilalle. Tuo tilanne piti vielä itse kysyä kun laskua ei kuulunut. Olisin odottanut että ystävällisesti ilmoitetaan jos tavaraa ei ole.
Tilasin sitten odottelun jälkeen Zainoeuropelta kun heillä tavaraa oli varastossa. Pientä pelaamista sekin oli, nimittäin paketista puuttui Z-PC eli se mitä oli tarkoitus käyttää lähes ensimmäisenä. Olivat huomanneet virheen ja laittaneet seuraavana päivänä puuttuvan purkin perään mutta eri toimitusmuodolla joten muutaman päivän sijaan toimituksessa meni puolitoista viikkoa. Noh, eilen sain vihdoin tämän viimeisenkin putelin käteen.
Onneksi olivat laittaneet ilmeisesti täysin vahingossa Z8-pullon ensimmäiseen pakettiin, lohduttaa kummasti vaikka ei tuo kovin tarpeellinen taida arkikäytössä olla.
Eikä kannattanut yhtä tuotetta palauttaa ihan jo kulujen takia.
Sellaisia kokemuksia tässä vaiheessa. Saa nähdä jos viikonloppuna pääsisi jo kokeilemaan.
Tilasin sitten odottelun jälkeen Zainoeuropelta kun heillä tavaraa oli varastossa. Pientä pelaamista sekin oli, nimittäin paketista puuttui Z-PC eli se mitä oli tarkoitus käyttää lähes ensimmäisenä. Olivat huomanneet virheen ja laittaneet seuraavana päivänä puuttuvan purkin perään mutta eri toimitusmuodolla joten muutaman päivän sijaan toimituksessa meni puolitoista viikkoa. Noh, eilen sain vihdoin tämän viimeisenkin putelin käteen.
Onneksi olivat laittaneet ilmeisesti täysin vahingossa Z8-pullon ensimmäiseen pakettiin, lohduttaa kummasti vaikka ei tuo kovin tarpeellinen taida arkikäytössä olla.

Sellaisia kokemuksia tässä vaiheessa. Saa nähdä jos viikonloppuna pääsisi jo kokeilemaan.
w208 CLK 320