om602 missä hevoset?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

om602 missä hevoset?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

aikasemmin kysyin siitä syötön säädöstä. nyt muutin saman topicin uudelle ropleemalle.

eli ei syötön säädöstä oo kiinni kun tehoa puuttuu. kone on 2,5dt alakerta on alkuperäisen turbon. kannesta en tiedä. onko niissä edes eroa?
ahdin holset hx40 ja mynän pumppu 7mm elementeillä.

mistähän kiikastaa kun ei oo voimaa. penkissä vain 260hv pyöräteho.

ahdot 1,7 ja mustaa tulee reilusti. eikö koneesta nyt enempi pitäis kumminki saada? pitäiskö kansi kairata vai mitä pitäs tehdä? voiko olla vain jostain säädöstä kiinni?

nyt viikonlopun ajoin kaverin 3 litrasel 450hv ni eihä toi oma mee yhtää mihkää :D
Viimeksi muokannut oltzi, Su 14.06.2009 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

mitä ylempänä sammutus vipu sitä enemmän syöttöä.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos nyt en ihan väärin oo ymmärtäny, niin noissa vähemmän venttiilisissä koneissa saa ahtopainesatakin olla 2 ja 3 baarin välissä, että tulee se 400 heppaa.

ja pakosarja ja pakari ja imusarja ja painekotelokin taitaa tehdä oman osansa niissä hepoissa..
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

pera8x kirjoitti:jos nyt en ihan väärin oo ymmärtäny, niin noissa vähemmän venttiilisissä koneissa saa ahtopainesatakin olla 2 ja 3 baarin välissä, että tulee se 400 heppaa.

ja pakosarja ja pakari ja imusarja ja painekotelokin taitaa tehdä oman osansa niissä hepoissa..
joku stoneheadin? pakosarja on tossa. mimmosias parannuksia tolle vakio imusarjalle pitäs tehdä? isompi cooleri pitäs laittaa varmaan seki jonku verta vaikuttaa?

mites muute öljyn lämpötila. oisko oltava lauhditin superi käytös? vähä enempi ku käskee ni öljylämmöt on 100 hujakoilla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mites ajoitukset? Pumpun ja nokan?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Millon tehty pumppu. Toisin sanoen minkä verran sieltä tulee ruokaa?

Jos voimaa halajat ni nosta ny ens hätiin ahtopainetta, mutta jos sielä on se surullisen kuuluisa kapiakantisen "laattasulake" nii ei varmaa päälle 2bar oo asiaa.

Toki dieseliä voi parantaa samalla lailla ku pensaaki. Eli kansi hommiin.
Uutta nokka akselia, isompaa venttiiliä ja kanavien kairaus.

Ppd:n pumpulla penkkasivat 1.8bar ahoilla 280hv 10v moottorista.
Kai sitä tontilla ollaan :roll:

Oma 20v 2.5ltr anto 1.8bar ahoilla 380hv 150:llä pumpulla?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ei tuos pitäis mitään ongelmaa olla... 1,7 bar ahdoilla nyt vain ei sitä tehoa ole paremmin tarjolla... ei se dieselikään paka hapettomassa tilassa, kuten olette itsekkin huomanneet, eli mustaa lykkää...
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jeemu kirjoitti:Millon tehty pumppu. Toisin sanoen minkä verran sieltä tulee ruokaa?

Jos voimaa halajat ni nosta ny ens hätiin ahtopainetta, mutta jos sielä on se surullisen kuuluisa kapiakantisen "laattasulake" nii ei varmaa päälle 2bar oo asiaa.
no mistäs tämän tunnistaa?
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

oltzi kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Millon tehty pumppu. Toisin sanoen minkä verran sieltä tulee ruokaa?

Jos voimaa halajat ni nosta ny ens hätiin ahtopainetta, mutta jos sielä on se surullisen kuuluisa kapiakantisen "laattasulake" nii ei varmaa päälle 2bar oo asiaa.
no mistäs tämän tunnistaa?
Pumppu on ajoitettu siihen mynädieselin paperi lapussa olevaan kohtaan.
Kansi pahvi orkkis,mutta liimattu vht:n kupari sprayllä.
Mutta mittaa nyt eka ne puristus paineet,sillä se 2 vai 3 pytty oli vähän enemmän kulunu ku muut.Tietäs meinaan heti,ettei sielä oo männän renkaita poikki tms.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

kokeile pudottaa syöttöä ja tutki miten tehon käy . ei se jos kone saa ruokaa mutta ilmaa vain ei tule niin muutahan siitä ei seuraa kuin kova pakolämpö ja teho hukassa
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

no nyt ahtoja 2,4 ja syöttö ruuvia kolme kierrosta auki. ~100hp tuli lisää :D
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

eikö sulaka antaudu kiristä porttia himpun vielä :D :D
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

jmo2204 kirjoitti:eikö sulaka antaudu kiristä porttia himpun vielä :D :D
Kai sielä teräs tiiviste o? Vanahanaikasta jättää jotain sulakkeita mitä saa olla vaihtelemasa :roll:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

tai jos on kapeakantisen kanget niin kohta taittuu

noilla paineilla se pitäis alkaa 4:sella tehomäärä koneesta 8)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

jeemu kirjoitti:
jmo2204 kirjoitti:eikö sulaka antaudu kiristä porttia himpun vielä :D :D
Kai sielä teräs tiiviste o? Vanahanaikasta jättää jotain sulakkeita mitä saa olla vaihtelemasa :roll:
Ai on vai kyllä se vakio hyvin liimattuna ja kiristettynä just 2bar kestää..mut 324hp tuuppasi silloin viimesyksynä toi kapiakantinen...

missä väännöissä noi kapiakantisen orkkis kanget menee mutkalle?
Itse tein ja säästin
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

petska kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
jmo2204 kirjoitti:eikö sulaka antaudu kiristä porttia himpun vielä :D :D
Kai sielä teräs tiiviste o? Vanahanaikasta jättää jotain sulakkeita mitä saa olla vaihtelemasa :roll:
Ai on vai kyllä se vakio hyvin liimattuna ja kiristettynä just 2bar kestää
Täsä oliki 2.4bar :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

petska kirjoitti:
missä väännöissä noi kapiakantisen orkkis kanget menee mutkalle?
Väännöistä tiedä mutta 2.2kilon ahdoilla on kirjoteltu...
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

1.8-2.2 bar ahdoilla minä olen rankaissut tuota oman mesen kapiakantista ja 324hp/556nm ompi pänninkiä ja vanha mynäpumppu missä on 120kuutioo syöttöä... ja eväät siitä loppuu ja aavistuksen turbokin ahdistaa...mut venttili remonttia on tarkoitu tehä jossain välissä...
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin