S124 Kiihdytyksessä kabiiniin paha haju - paljon sähkövikoja
Päivitystä tilanteeseen.
-pakkivalot toimii
-ilmastointi/lämmityslaite toimii
-mittarivalotkin taitavat jo toimia (yötön yö...)
-kierroslukumittari ei toimi
-istuinlämmityksen 1-asento ei mene päälle painamalla, mutta kun kakkosasento on päällä se automaattisesti menee ykkösasennolle. Varmaan joku kontaktihämminki, pitää purkaa kytkin.
Sain varaosamittariston. Saako sen polttimolta valoa johtavan "prisman" vaihdettua, joka on sen valkean muovin alla? Muovi on ilmeisesti painettu tappeihin kiinni ja tappien päät sitten sulatettu ikäänkuin umpeen. Taitaa mennä rikkohommiksi.
Mistä tuota kierroslukumittarin mykkyyttä lähtisi selvittämään?
-pakkivalot toimii
-ilmastointi/lämmityslaite toimii
-mittarivalotkin taitavat jo toimia (yötön yö...)
-kierroslukumittari ei toimi
-istuinlämmityksen 1-asento ei mene päälle painamalla, mutta kun kakkosasento on päällä se automaattisesti menee ykkösasennolle. Varmaan joku kontaktihämminki, pitää purkaa kytkin.
Sain varaosamittariston. Saako sen polttimolta valoa johtavan "prisman" vaihdettua, joka on sen valkean muovin alla? Muovi on ilmeisesti painettu tappeihin kiinni ja tappien päät sitten sulatettu ikäänkuin umpeen. Taitaa mennä rikkohommiksi.
Mistä tuota kierroslukumittarin mykkyyttä lähtisi selvittämään?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Öö... joko mie en ymmärrä sähköhommista yhtään mitään tai sitten moukan tuuri on uskomaton.
Taannoinhan lyhensin kiekkamittarin toista johtoa kun näytti että oli kärähtänyt. No, liitin paikoilleen eikä toiminut. Äsken sitten tuli ahaa-elämys että vaihdanpa johtojen paikat liittimessä. Kylläpä nousi mittarinneula virkeästi...
Samoin vaihdoin purkuosasta uuden "prisman" mittarivalolle joten sain toisenkin uuden polttimon paikalleen. Toimii... pisteet AM:lle vaihtovinkistä. Vaatikohan nuo muuten molemmat irtokannat paikalleen että molemmat toimii?
Näin ollen ainoastaan takakaiutin-/radiohomma on vielä tutkimatta.
Taannoinhan lyhensin kiekkamittarin toista johtoa kun näytti että oli kärähtänyt. No, liitin paikoilleen eikä toiminut. Äsken sitten tuli ahaa-elämys että vaihdanpa johtojen paikat liittimessä. Kylläpä nousi mittarinneula virkeästi...
Samoin vaihdoin purkuosasta uuden "prisman" mittarivalolle joten sain toisenkin uuden polttimon paikalleen. Toimii... pisteet AM:lle vaihtovinkistä. Vaatikohan nuo muuten molemmat irtokannat paikalleen että molemmat toimii?
Näin ollen ainoastaan takakaiutin-/radiohomma on vielä tutkimatta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Miten kävi sisävalojen aavesyttymisen kanssa silloin aiemmin?
Ehdotin viaksi tuolloin liittimen runkokosketusta takimmaisessa sisävalossa.
Noh, tänään töistä lähtiessä valot paloivat minunkin autossani ihan omia aikojaan. Irroitin meisselillä toisen sisävalon, ei vaikutusta. Sitten toinen irti ja siellähän se runkokosketus oli paljaan maaliittimen ja pellin välillä. Valaisinhan menee alareunastaan todella lähelle peltiä, ja juuri tuossa kohtaa n. millin päässä on tämä kyseinen ruskean johdon eristämätön liitin.
Teippiä kierros,pari, siihen sammui valot.
Ehdotin viaksi tuolloin liittimen runkokosketusta takimmaisessa sisävalossa.
Noh, tänään töistä lähtiessä valot paloivat minunkin autossani ihan omia aikojaan. Irroitin meisselillä toisen sisävalon, ei vaikutusta. Sitten toinen irti ja siellähän se runkokosketus oli paljaan maaliittimen ja pellin välillä. Valaisinhan menee alareunastaan todella lähelle peltiä, ja juuri tuossa kohtaa n. millin päässä on tämä kyseinen ruskean johdon eristämätön liitin.
Teippiä kierros,pari, siihen sammui valot.
250TD -86, 260E LANG -90
Siis oliko kyseessä D-pilarin valo?romu kirjoitti:Miten kävi sisävalojen aavesyttymisen kanssa silloin aiemmin?
Ehdotin viaksi tuolloin liittimen runkokosketusta takimmaisessa sisävalossa.
Noh, tänään töistä lähtiessä valot paloivat minunkin autossani ihan omia aikojaan. Irroitin meisselillä toisen sisävalon, ei vaikutusta. Sitten toinen irti ja siellähän se runkokosketus oli paljaan maaliittimen ja pellin välillä. Valaisinhan menee alareunastaan todella lähelle peltiä, ja juuri tuossa kohtaa n. millin päässä on tämä kyseinen ruskean johdon eristämätön liitin.
Teippiä kierros,pari, siihen sammui valot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei ei, ei passaa hukata farkkua koskaan. Ei ole ennen sattunut kohdalle autoa joka korjaa itsekseen viat. Varmaan viimekesäinen koneremonttikin olisi jäänyt Petehriltä korjaamatta jos olisin malttanut ajella vielä jonkun aikaa .
Ei vaan, eilen mittailin vielä kerran takakaiuttimien johtoja ja kappas, yleismittari piippasi! Eikun mankkaa kiinni ja Esa Pakarinen soimaan. Takakaiuttimet toimivat. Liekö siellä sitten piuha melkein poikki ja nyt virta menee läpi, mutta miten huomenna? Mystistä. Jatkamme seurantaa.
Ei vaan, eilen mittailin vielä kerran takakaiuttimien johtoja ja kappas, yleismittari piippasi! Eikun mankkaa kiinni ja Esa Pakarinen soimaan. Takakaiuttimet toimivat. Liekö siellä sitten piuha melkein poikki ja nyt virta menee läpi, mutta miten huomenna? Mystistä. Jatkamme seurantaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eiköhän siun auto nytten nimetä "Lentäväksi kalakukoksi" .Timo L. kirjoitti: Eikun mankkaa kiinni ja Esa Pakarinen soimaan. Takakaiuttimet toimivat.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Kiinnitin huomiota myös siihen, että ne paloivat ainakin silloin kun sekä takakontti ja kuskinovi ja takaovi olivat auki. Muistelen, että jotain hämärää niissä ainakin talvella oli. Kun takakontin avasi, ne eivät syttyneet mutta saattoivat syttyä sivuovea avatessa. Tsekataanpa tuo vielä.romu kirjoitti:Niinpä joo. Korjaantuiko ne d-pilarin valot myös itsekseen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi