Nyt on W124 E320T automaatti-Mersusta löytynyt varsin vaarallinen vika, joka on jo toistunut pari kertaa.
Eli kun lähden kiihdyttämään ohituskaistalla (yleensä ylämäkeen) esim. rekan ohi, ja painan kaasua vähänkin rajummin, auto kiihtyy ensin nopeasti, mutta sitten yhtäkkiä auto sammuu ja veto loppuu. Siinä sitten yleensä kieli keskellä suuta yritetään joko ohjata saavutetulla vauhdilla rekan ohi ja kiilata sitten heti hätävilkut päällä rekan eteen ja tien sivuun, tai sitten toivoa, että takana ei tule ketään, ja antaa vauhdin hiipua ja pysähtyä tien pientareelle.
Auto lähtee sammumisen jälkeen normaalisti virta-avaimesta käyntiin ja käy moitteetta. Sen verran olen tuossa kiihdytysvaiheen sammumisessa kuitenkin mennyt paniikkiin, että en ole yrittänyt käynnistää autoa sen vielä rullatessa, kun kaikki tarkkaavaisuus on mennyt sammuneen auton tien sivuun ohjaamisessa ruuhkaliikenteessä.
Mikä ihme voisi olla vikana? Toistaiseksi ei ole vielä onneksi mitään sattunut, mutta pelkäänpä, että vaaratilanne on melkoinen, jos kesken kiireisimmän ruuhkan pääsee rekka-auton rinnalle ja kauhea jono kaasuttaa takana ohituskaistalla, ja auto taas sammuu.
W124 sammuu kovassa kiihdytyksessä
W124 sammuu kovassa kiihdytyksessä
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
sähköpumppu ei pumppaa yhtään mitään yleensä n. 2 sekunnin jälkeen, jos kone ei ole käynnissä/pyöri...Teppo L kirjoitti:Onhan suodattimet vaihdettu?
kuulostaisi siltä että polttoaine loppuu kesken kiihdytyksen!
voisiko olla kun aina sammuu ja rullailet virrat päällä tienposkeen on sähköpumppu kerennyt pumpata polttoainelinjoihin soppaa ja auto käynnistyy normaalisti?
taitaa tehdä vain normaalin fuelcutin kiihdytyksessä

Ei ole konetta viritelty mitenkään, ja tuo ilmiö on ihan uusi. Ei ole ollut tarvetta viritellä tuota 320 konetta...napa kirjoitti:sähköpumppu ei pumppaa yhtään mitään yleensä n. 2 sekunnin jälkeen, jos kone ei ole käynnissä/pyöri...Teppo L kirjoitti:Onhan suodattimet vaihdettu?
kuulostaisi siltä että polttoaine loppuu kesken kiihdytyksen!
voisiko olla kun aina sammuu ja rullailet virrat päällä tienposkeen on sähköpumppu kerennyt pumpata polttoainelinjoihin soppaa ja auto käynnistyy normaalisti?
taitaa tehdä vain normaalin fuelcutin kiihdytyksessäonko konetta viritelty jollakin omatekoisella lastulla jne.
Olen ennenkin testaillut kiihdytyksiä ja kick-downia, mutta mitään ongelmaa ei ole ollut.
Suodattimet on vaihdettu vähän aikaa sitten.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)