Öljynkulutus ja W211 (diesel)
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Öljynkulutus ja W211 (diesel)
En löytänyt haulla mitään. Kysymys kuuluu miten teillä kulkineet pärjää ilman öljyn lisäystä 20 Tkm välillä. Tietokoneesta katsoin, että 1 L lisäys tarpeen. Seuraavan kerran annoin auton seistä muutaman minuutin lisää ja level olikin OK! 300 Tkm mittarissa ja seuraavaan (mulla ekaan) huoltoon 18 Tkm.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: Öljynkulutus ja W211 (diesel)
Siis FSS näyttää 18 tkm seuraavaan huoltoon mutta ei kai sillä tähän mennessä ole ajettu 20 tkm:ä edellisestä öljyhuollosta? Parissa I6 320CDI:ssä lisäilin luokkaa litran 15 - 20 tkm:n kohdilla ja se riitti huoltovälin ajan (25-28 tkm). Nykyisellä CDI:llä (ei 211 eikä I6) ensimmäinen huoltoväli 30 150 km ja litran luokkaa siihenkin lisäsin jossain vaiheessa.Pekka Kaleva kirjoitti:En löytänyt haulla mitään. Kysymys kuuluu miten teillä kulkineet pärjää ilman öljyn lisäystä 20 Tkm välillä. Tietokoneesta katsoin, että 1 L lisäys tarpeen. Seuraavan kerran annoin auton seistä muutaman minuutin lisää ja level olikin OK! 300 Tkm mittarissa ja seuraavaan (mulla ekaan) huoltoon 18 Tkm.
Mulla oli 270Cdi ja en ikinä lisännyt 20 tkm vaihtovälillä. Ajettu oli pois vaihtaessa 370 tkm. Nyt on 220Cdi, mutta en ole ajanut sillä vielä edes 5 tkm niin ei ole kokemusta.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Noin uudesta ei ole kokemusta, mutta mitä nyt neljän vähän vanhemman dieselimesen perusteella vois sanoa, niin ikinä ei ole tarvinut vaihtovälillä yhteenkään lisätä öljyä. En ole huomannut, että yksikään yksilöistäni ois syönyt tippaakaan öljyä.
Eikai noiden pitäis syödä öljyä kunnossa olevana. Olet todennäköisesti vaan liian pian ajon jälkeen tsekannut...
Eikai noiden pitäis syödä öljyä kunnossa olevana. Olet todennäköisesti vaan liian pian ajon jälkeen tsekannut...
Ei ole tarvinnut lisäillä öljynvaihdon välillä vielä auto on 220cdi ja yli 300000km ajettu.kerran on joutunut vähentään kun olivat laittaneet liikaa.Silloin alkoi ajotietokone herjaan liika öljystä.Mutta kun nuo öljynvaihtovälit on nykysin nuin pitkiä sanoisin että autossa on jotain vikaa jos sitä ei kulu yhtään 

Olisi hyvä tarkentaa kommentteja vähän. Hyvä tietää paljonko autolla on ajettu mutta jos öljynvaihtovälinä pitää 5000 km niin lisäystarve on ihan eri kuin 30 000 km:n vaihtovälillä. Oletan että nämä pari kommenttia tarkoittivat FSS:n ohjaamaa vaihtoväliä mutta sekin riippuu öljytyypistä (usein) eli olisi hyvä mainita että 20 000 km:n tai 30 000 km:n vaihtovälillä ei ole tarvinnut lisätä öljyjä mutta tikusta mitaten öljypinta on laskenut litran tai puolitoista tuolla välillä. Kuten lainauksessakin sanottiin, autossa on jotain vikaa jos öljyä ei kulu yhtään, tai sitten se kuluva öljy tulee korvattua bensalla/dieselillä mikä ei sekään ole ihan hyvä.Hanomakki kirjoitti:Ei ole tarvinnut lisäillä öljynvaihdon välillä vielä auto on 220cdi ja yli 300000km ajettu.kerran on joutunut vähentään kun olivat laittaneet liikaa.Silloin alkoi ajotietokone herjaan liika öljystä.Mutta kun nuo öljynvaihtovälit on nykysin nuin pitkiä sanoisin että autossa on jotain vikaa jos sitä ei kulu yhtään
Eli aiemmasta postauksesta piti selvitä että ainakin kaikki ne omat autot jotka muistan (perheen muut kuin MB mukaan lukien), ovat kuluttaneet öljyä uutena ja sen ajan kun niitä on pidetty, sen luokkaa litran 20 000 - 25 000 km:n aikana. Silloin litran lisääminen riittää vaikka yli 30 000 km:n vaihtoväliin.
Kiitos korjauksesta.Tosiaan kyse on varmaan tuosta FSS:tä joka ilmoittaa noi öljynvaidot ei ole kuitenkaan tarvinut vaihtaa 5000km välein ei niin rajulla käytöllä ollu.DBFI kirjoitti:Olisi hyvä tarkentaa kommentteja vähän. Hyvä tietää paljonko autolla on ajettu mutta jos öljynvaihtovälinä pitää 5000 km niin lisäystarve on ihan eri kuin 30 000 km:n vaihtovälillä. Oletan että nämä pari kommenttia tarkoittivat FSS:n ohjaamaa vaihtoväliä mutta sekin riippuu öljytyypistä (usein) eli olisi hyvä mainita että 20 000 km:n tai 30 000 km:n vaihtovälillä ei ole tarvinnut lisätä öljyjä mutta tikusta mitaten öljypinta on laskenut litran tai puolitoista tuolla välillä. Kuten lainauksessakin sanottiin, autossa on jotain vikaa jos öljyä ei kulu yhtään, tai sitten se kuluva öljy tulee korvattua bensalla/dieselillä mikä ei sekään ole ihan hyvä.Hanomakki kirjoitti:Ei ole tarvinnut lisäillä öljynvaihdon välillä vielä auto on 220cdi ja yli 300000km ajettu.kerran on joutunut vähentään kun olivat laittaneet liikaa.Silloin alkoi ajotietokone herjaan liika öljystä.Mutta kun nuo öljynvaihtovälit on nykysin nuin pitkiä sanoisin että autossa on jotain vikaa jos sitä ei kulu yhtään
Eli aiemmasta postauksesta piti selvitä että ainakin kaikki ne omat autot jotka muistan (perheen muut kuin MB mukaan lukien), ovat kuluttaneet öljyä uutena ja sen ajan kun niitä on pidetty, sen luokkaa litran 20 000 - 25 000 km:n aikana. Silloin litran lisääminen riittää vaikka yli 30 000 km:n vaihtoväliin.
Tässä jos vielä lisätään vettä myllyyn niin mitä sanotte tästä.
Öljyä vaihtaessa jos öljy ei ole pikeentyny ja paskasta(dieselissä)silloin kannattaa vaihtaa öljy merkkiä tai laatua käsittääkseni öljyn tehtävä on samalla puhdistaa noki ja paska koneesta voitelun ohessa
