311 cdi sähkökaava vm -04

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rane_69
Sisäänajossa
Sisäänajossa

311 cdi sähkökaava vm -04

Viesti Kirjoittaja Rane_69 »

Löytyiskö kellään ecun pinni järjestystä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: 311 cdi sähkökaava vm -04

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Rane_69 kirjoitti:Löytyiskö kellään ecun pinni järjestystä
Onhan noita täällä useimmilla. VIN olisi paikallaan että tule varmaan oikea kaavio. Tarkoitatko CDI-boxin kaikkia liittimiä?

Aiheen sivusta: olisi mukava tietää myös mikä autoa vaivaa vai ihan muutenko vain pinnijärjestys on alkanut kiinnostaa?
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mulle on jotain tiettoa noista jäänyt taltten,niin kuin DBFI tossa kirjoitti laita vähän ifoa lisää ja mitä tarkaalen olis tarkoitus tehdä, vaikka yv:nä jos et halua jostain syystä tänne laitta (tarkoitatko tolla piini järjestykselä liitimen pinnejä)
Rane_69
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Lähinnä alunperin kiinnostaa nopeuden rajoittajan poisto ilman että softan vaihtaa. Lähinnä mietin jos poikkaisee eculle tulevan nopeus-signaalin josko se sillä menisi? Helpottaisi joskus kun tarvitsee ohittaa niin sais hieman
vauhtia lisää.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Eiköhän tuossa nopeussignaali tule CAN-väylältä. Mitenkähän mahtaa käydä jos CAN-väylän katkaisee auton käydessä?
Rane_69
Sisäänajossa
Sisäänajossa

ok jos nopeustieto tulee can väylää pitkin niin sitten ei onnistu.Tuleeko nopeustieto pyöränantureista mihin ekaksi ajovakautukseen vai abs:lle vai onko sama paketti.Eli jos analogiselta puolelta katkaisee niin boxithan ei tajua onko kyseessä pelkkä kaasun pumppailu ilman vaihdetta.Vai onko muita hyviä ideoita jotta pääsis nopeudenrajoittajan hetkellisesti ohittamaan?
Mitenkäs kaikki muuttuu jos leimaan asuntoautoksi? koukkupainot,mahd.verot,vakuutukset,yms.
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Kaikki tietysti tekee niin kuin haluaa mutta jos asennetta muuttaisi niin että kun se on kuorma-auto niin sillä ei saa ajaa yli 80km/h, sillä pärjää aika hyvin. Ainakin itse olen rekalla ajanut noilla eväillä ja aina olen perille päässyt ajoissa. Jos on olevinaan kiire niin lähtee varttia aikaisemmin, on nimittäin varttia aikaisemmin myös perillä.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

yari67 kirjoitti:Kaikki tietysti tekee niin kuin haluaa mutta jos asennetta muuttaisi niin että kun se on kuorma-auto niin sillä ei saa ajaa yli 80km/h, sillä pärjää aika hyvin. Ainakin itse olen rekalla ajanut noilla eväillä ja aina olen perille päässyt ajoissa. Jos on olevinaan kiire niin lähtee varttia aikaisemmin, on nimittäin varttia aikaisemmin myös perillä.
Tämä on vähän eri juttu kun ei ole kyse oikeasta isosta vaunusta mutta hiljattain toisessakin threadissa ison rekan kuski tuskaili kuinka meillä holhotaan ja hänen nopeusrajoittimensa ainakin on ohitettu katsastuksia lukuun ottamatta. Tarkoitus ei ole olla poliisina täällä mutta mikä takaa ettei kyseessä ole joku uusi paperirekan kuljettaja joka vie bussillisen nuoria rajan toiselle puolelle...

Tämä pakettiauto sikäli eri juttu että sama koppa eri rekisterissä onkin turvallinen suuremmilla nopeuksilla mutta tietenkin sillä kahdeksan kympin nopeudellakin pärjäilee, jos ei pidä kiirettä tai lähtee ajoissa.
Rane_69
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Niinpä, kiitti viisaista vastauksista.Toki se on totta kun kuorma-autolla liikkuu niin max nop. on 80 km/h.Senpä takia seuraava työreissu itään meneekin lentokoneella.Katsastan tuon romun joksikin muuksi niin on ainakin mahdollinen ohitustilanne turvallinen kun ei ole rajoitinta.Tosin voin itse aiheuttaa montakin vaaratilannetta liikenteessä ja kotona.
Ei minulla ole ongelmaa ajaa 80km/h mutta kun aikuisten isot rekat ei jaksa pitää nopeuksia mäissä.Toki sitten kun suora aukeaa vedetään rajoitinta vastaan ja toki silloin ei ole mitään mahdollisuutta ohittaa.
Mutta mutta itseppä ongelmani loin kun ostin "kuorma-auton".
Anteeksi tyhmyyteni ja ajattelemattoman pään.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Siis eikö nuo nopeusrajoittimet lähde helpoiten Starilla jos on siihen riittävät valtuudet hankittu?
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nopeus tieto kulkke väylässä ja nopeus antureita on 4
MB* systeemillä lähtee helposti noin 9 hiiren klikkausta :wink:
Tämä pakettiauto sikäli eri juttu että sama koppa eri rekisterissä onkin turvallinen suuremmilla nopeuksilla
Toi homma vaikutta vähän siltä että kunhan maksaa tarpeeksi veroa nopeuden nosto muutuu
turvaliseksi

monissa (isoissa autoilumaissa) maissa on myös oikeat kuormaa autot ilman rajoitinta
jotkut ajaa myös muissa maissa/suljetuilla alueilla

tietoa laitetu YV:nä
Vastaa Viestiin