Mb 300ce 24v -90 kuskinpuolen sähköikkuna ongelma!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Mb 300ce 24v -90 kuskinpuolen sähköikkuna ongelma!!

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Eli kuskin puolen ikkuna meni alas, mutta ei tule enään ylös mistä vikaa hakemaan?? :shock:

Moottorille tulee molemmille navoille virta koko ajan ja katkasijalle tullee kahdelle viidestä virta koko ajan.... missä vika, mitä osia joutuu ostamaan... :?: :?:

Toivottavasti tulee pian vastauksia, sillä on kylmää ajella ikkuna auki :D :D
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: Mb 300ce 24v -90 kuskinpuolen sähköikkuna ongelma!!

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Juusomt kirjoitti:Eli kuskin puolen ikkuna meni alas, mutta ei tule enään ylös mistä vikaa hakemaan?? :shock:

Moottorille tulee molemmille navoille virta koko ajan ja katkasijalle tullee kahdelle viidestä virta koko ajan.... missä vika, mitä osia joutuu ostamaan... :?: :?:

Toivottavasti tulee pian vastauksia, sillä on kylmää ajella ikkuna auki :D :D
Omassa kanssa vittuilee ikkuna. Kokeile vaihtaa vänkärin puolen katkaisia kuskin puolelle jos vaikka katkasiassa olis vika?
(takaikkunan katkasijat eivät käy etuikkunoiden tilalle).
Joskus jouduin turvautuu samaan hommaan.
Pitäis purkaa omasta autosta ikkunan systeemit ja kattoo mikä siellä jumii.
Epäilen moottoria? :roll:
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

No moottori tuli eilen yöllä kaivettua pihalla pakkasessa irti ja ovi purettua... no pitää nyt kokeilla tuota katkaisija juttua...
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Juusomt kirjoitti:No moottori tuli eilen yöllä kaivettua pihalla pakkasessa irti ja ovi purettua... no pitää nyt kokeilla tuota katkaisija juttua...
Toivottavasti katkasijan vaihdosta olis apua.
Ne pystyy myös purkamaan (katkasijat).
Useinmiten käret niissä "palaa" ja sitten ei kulje virta läpi.
Niitä kun pikkasen putsaa ni taas pelaa.
Ei kai ne taitas paljoo maksaa jos vaikka uudet ostais?
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Joo eikai maksais paljoa, mutta kansi remontin jälkeen kaikki on liikaa...

Toi vain ihmetyttää että molemmille navoille tulee samaan aikaan virta...

Kun vain olisi tietoa että onko normaalia että tulee molemmille navoille virta samaan aikaan...
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Juusomt kirjoitti:Joo eikai maksais paljoa, mutta kansi remontin jälkeen kaikki on liikaa...

Toi vain ihmetyttää että molemmille navoille tulee samaan aikaan virta...

Kun vain olisi tietoa että onko normaalia että tulee molemmille navoille virta samaan aikaan...
En tiiä siitä virran kulusta miten sinne se virta tulee?
Voisko olla että se on ihan normaalia molemmilla navoilla jännite?
Koska mites se muuten voi suuntaa vaihtaa se moottori (ylös ja alas)?
Luulis että se suunnan vaihto on tehty silleen että se maadottaa toisen navan toiseen suuntaan ja päin vastoi? En tiiä?
Mitäs sulla oli kannesta menny?
Ja paljo tuli rojekti maksaa?
Ajattelin joskus tossa tehdä kannelle jotain ja olis hyvä saada suuntaa.
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Joo no pitää alkaa selvittää kun sais vaan lämpimän tallin.... pihalla huono tehdä...

Kannesta oli menny pako puolen seetit, eli ei pysyny puristukset siellä missä piti... Tehtiin seetit uudelleen, kairattiin kanavat ja laskettiin kantta 3mm, saatiin vähän lisää potkua ja hintaa tuli noin 1200 ekee kaikkine tiivisteineen ja tarvikkeineen (kaveri sanoin että kannen työstö 820ekee oli puoleen hintaan tehty työ....)... jakoketju jäi vaihtamatta, kun tultiin siihen tulokseen että se on vielä niin hyvässä kunnossa ettei tarvii vaihtaa...

Ottaa päähän kun auto olisi kasassa sitten sen jälkeen kun kaks kuukautta sitten aloitettiin kansiremontti ja nyt on ikkuna alhaalla ja ei voi ajella....

Tästäkin voin vain syyttää talonmiestä joka ei osaa aurata pihaa niin ettei vähän normaalia matalampi autoa hajoaisi siihen pihalle :twisted: :twisted: !!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Juusomt kirjoitti:Joo no pitää alkaa selvittää kun sais vaan lämpimän tallin.... pihalla huono tehdä...

Kannesta oli menny pako puolen seetit, eli ei pysyny puristukset siellä missä piti... Tehtiin seetit uudelleen, kairattiin kanavat ja laskettiin kantta 3mm, saatiin vähän lisää potkua ja hintaa tuli noin 1200 ekee kaikkine tiivisteineen ja tarvikkeineen (kaveri sanoin että kannen työstö 820ekee oli puoleen hintaan tehty työ....)... jakoketju jäi vaihtamatta, kun tultiin siihen tulokseen että se on vielä niin hyvässä kunnossa ettei tarvii vaihtaa...

Ottaa päähän kun auto olisi kasassa sitten sen jälkeen kun kaks kuukautta sitten aloitettiin kansiremontti ja nyt on ikkuna alhaalla ja ei voi ajella....

Tästäkin voin vain syyttää talonmiestä joka ei osaa aurata pihaa niin ettei vähän normaalia matalampi autoa hajoaisi siihen pihalle :twisted: :twisted: !!
Joo no onhan sille tullu hintaa.
Taitaa olla melkonen urakka nostaa kansi pöydälle mitä olen sinne kattonu.
Onnex on jotain kokemusta autojen laitosta.
(purkaahan kaikki osaa mutta pistäppä osat takasin) :lol:
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Joo olihan se kiva projekti... joo ja onneksi on noiden autojen kanssa tullu leikittyä , niin ei menny ihan sormi suuhun...

Ja kun on kavereita jotka tekee noita työkseen, niin on aina vain helpompaa... mutta kun niistäkään kukaan ei osannu auttaa tuon ikkuna ongelman kanssa... siksi täältä haetaan hyvää tietoa jos jollain muulla olisi ollu sama ongelma... :roll:
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tuli mieleen jos ei muuten saa selvyyttä siihen virran kulkuun siinä moottorissa.
Senhän saa selville vänkärin ovesta jos se pelaa ja kehtaa purkaa.
Toi pitää joskus kyllä tutkia jos ei kukaan kerkee siitä valottaa tänne foorumille.
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Lämmin talli mulle, niin mä voin valottaa asiaa muille, mutta kun ei kukaan kavereista pysty lainaa mulle tallia.... :) :)

No se kyllä selvii siltä hantin ovesta äkkiä...

Muista vain että vanhassa 240 volvossa oli rele millä vaihdettiin napaisuutta ja daihatsussa meni vissiin neljä johtoa moottorille jolla nostettiin ja laskettiin ikkuna...
Mutta miten mersussa??? että onhan noita vaihtoehtoja....
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Sinne tulee yksi plussa moottorin käytölle. Kun painat nappia, niin toinen kontakti plussan kanssa katkeaa ja yhdistyy maahan. Ja ovessa moottori surraa. Kun painat katkaisijasta toiseen suuntaan sama juttu mutta toisinpäin. Moottori pyörii toiseen suuntaan. Ja moottorin kylkeen tulee vain kaksi johtoa. Se toinen plussa on valaisinledille. Eli 1 käyttövirta, 1 maadoitus, 2 johtoa lähtee moottorille, sekä 1virta valaisinledille.

Aukaisin viime kesänä takaoven ja ikkuna lähti menemään alas. Mitä PRKL (!) ja paiskasin oven kiinni... ikkuna pysähtyi! Avasin oven ja ikkuna lähti taas menemään alas! Ovi kiinni ja ikkuna pysähtyi! Eikä ylös edes kiroilemalla. Mulla todennäköisesti on johto/johdot poikki menossa siinä takaoven saranakohdasta, alkoi vielä polttamaan sulaketta. Korjaukseksi otin keskikonsolista katkaisijan pois, niin se ei syötä takaovelle virtaa. Lasin sain ylös ottamalla takaoven katkaisijan pois ja syöttämällä sinne virtaa suoraan akulta :)
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

No niin nyt toimii ikkuna... avattiin moottori ja huollettiin se ja sama tehtiin kytkimille.... Kiitos kaikille neuvoneille...
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Avataas taas tämä vanha topic. Elikkäs Talven jälkeen kuskin sähköikkuna ei toimi. Painaa nappia alaspäin (kokonaan pohjaan) Niin kuuluu ovesta naps, sitten parin sekuntin jälkeen uudestaan naps. Ihankun moottori yrittäisi avata ikkunaa mutta ei saa koneistoa liikkumaan ja "ylisuoja" napsauttaa moottorin pois päältä. Viime kesänä lasi toimi. mutta nihkeemmin kuin muut. Eräänä päivänä loppukesästä lasi jumittui alas ( toimi alaspäin mutta ei ylöspäin). Lasin sai ylös kun avitti kädellä nostamalla. Talvella lasia ei ole käytetty ollenkaan. Eli mikä paikka on nyt jumissa? kellään kokemuksia?
Tuosta coupesta on menossa kuskin ovi vaihtoon mutta pitäisi saada tuo lasi + nostin pois tuolta. Saako lasin ja nostimen pois ilman että lasia laskee alas?
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

eikös kennelläkään ole tästä tietoa?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Itellä taitaa olla sama vika. Apua?
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ahdasta siellä on. 10mm muttereilla lasi on kiinni kiskossa. En osaa sanoa saako sitä irti ilman että ajaa nostinta puoleen väliin. Moottorista muistaakseni kyllä pystyy pyörittämään ratasta ruuvimeisselillä manuaalisesti jos ei sähköosuus toimi.

Nostin on sitten niitattu oveen kiinni 3kpl 6mm popniiteillä. Ne kun poraa pois niin lasia saa kyllä alemmas niin että mahtuu pyörittämään mutterit pois.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin