Vetoakseli poikki, ostetaan käytetty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

Vetoakseli poikki, ostetaan käytetty

Viesti Kirjoittaja ekamese »

Vanhassa dieselissä liikaa tehoa??? Taitaa olla kuitenkin kyse vanhoista osista. Vasen vetoakseli napsahti poikki. Onko vaihtotyö vaikea? Tarvitseeko mitään erikoistyökaluja? Löytyykö keneltäkään Pirkanmaan aleelta käytettyä vetoakselia 200 Diesel vm. -92.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kemijärveltä löytyy...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ekamese »

Jube kirjoitti:Kemijärveltä löytyy...
On vähän pitkässä matkassa, mutta kiitos tarjouksesta
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Älä heitä rikkinäistä hukkaan, kokeilen mieluusti hitsata kuntoon. Missä päin pirkanmaata vaikutat? Ikaalissa ja parkanossa vaikuttelen silloin tällöin...
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ekamese »

miksei kirjoitti:Älä heitä rikkinäistä hukkaan, kokeilen mieluusti hitsata kuntoon. Missä päin pirkanmaata vaikutat? Ikaalissa ja parkanossa vaikuttelen silloin tällöin...
Jaa kuinkahan nuo voimansiirto osien hitsaukset kestää?? Tietenkin hitsaus on hyvä vaihtoehto uuden sijaan jos hitsaukset onnistuu. En ole vielä irroittanut entistä kun ei ole sopivia työkaluja joten en tiedä vielä akselin ruosteisuutta. Pitäisi löytää jostain kunnollinen raskaankaluston hylsy millä yrittäis aukaista sitä keski mutteria ja eikös se ole jokin 12-kulmainen 30 mm hylsy? Tarkoitus olisi suorittaa purku ensiviikolla ehkä keskiviikkona. Jos vetari on siinä kunnossa että sitä voi hitsata laitan viestiä palstalle.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sopiva putki(sisähalkaisia vähän vetarin ulko halkaisia pienempi) halki sitten puolikaat vetarin molemin puolin katkenutta vetaria ja hitsaa puolikaiten välistä kiinni

kesti ainakin 38000km minkä verran korjauksen jälkeen tuli ajettun
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Kyllä kestää hitsaamalla. On hitsattu ralliautojen vetareita ja hyviin on pelittänyt.
Jos pätkät saa sorviin kiinni, niin hiukan siistimistä ja sen jälkeen reikä (6-8mm) keskelle. Reikään tiukka tappi, jolloin puoliskot saadaan keskitettyä. Sitten vaan hitsaamaan.
Näköjään tuo holkkihommakin toimii.
Ei siihen vetariin niin maailman valtavia voimia kohdistu, etteikö korjattunakin kestä.
PS: Vaihto on helppo homma, kun vain saat keskimutterin auki. On muuten tiukassa. Nimim. kahden metrin jatkovarsi ja kuorma-autohylsä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
ML65
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1646
Liittynyt: Ti 14.12.2004 20:25
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Vetoakseli poikki, ostetaan käytetty

Viesti Kirjoittaja ML65 »

ekamese kirjoitti:Vanhassa dieselissä liikaa tehoa??? Taitaa olla kuitenkin kyse vanhoista osista. Vasen vetoakseli napsahti poikki. Onko vaihtotyö vaikea? Tarvitseeko mitään erikoistyökaluja? Löytyykö keneltäkään Pirkanmaan aleelta käytettyä vetoakselia 200 Diesel vm. -92.
Valkeakoskelta löytyy soittele 0400777656.
ekamese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 04.06.2009 21:25
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ekamese »

Kiitos kaikille neuvoista. Löysin vetarin ystävälliseltä mersu-mieheltä Akaan suunnalta. Vaihto ei ollutkaan niin iso juttu kun ajattelin. Se vanha vetari oli niin ruosteinen ja huono että heitin romuihin. Muistelin tuossa 90-luvun alkua ja silloin oli muutamia yrityksiä hitsailla voimansiirto-osia huonolla menestyksellä. Tietysti silloin oli kyse autoista joissa oli ihan eri teholukemat kuin 200 diesel mersussa. Ja tietysti liitostyötä helpottaa jos on oikeanlaiset vehkeet millä työskentelee.
Vastaa Viestiin