124 automaatti oikkuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

124 automaatti oikkuilee

Viesti Kirjoittaja ahola »

tiedän että näitä topiceja on monia mutta en oo´oikeen löytänyt sopivaa vastausta...
autona siis 250d -93 eli 722.4?korjatkaa jos olen väärässä.
auto vaihtaa kylmänä niin lujaa että pakko höllätä kaasua tai kolahtaa niin perk,,,,,,eesti,ensimmäinen vaihto kaikkein pahin eli 1-2.mutta kummin juttu on että loput vaihteet tuntuis luistavan jos tosissaan kiihyttää.
lämpimänä vaihtaa aika ok mutta tuntuu olevan vaikea ajaa sitä normaalia ajoa siis jos vähä kaaua niin melkeen heti 4 silmässä ja sitte kun lisäät vähän kaasua niin huudattaa kaikki pykälät loppuun ja vaihtoja pitää avitella kaasua päästämälä,vaihtaa jossakin 3400 paikkeilla minun ajoon turhan korkealla?vai
risteykseen tultaessa "normi" laatikko vaihtaa pienempää eikös...tämäpä ei vaan jurnutaa 4 vielä kääntymisen jälkeen jos ei linttaa kaasua pohjaan ja tässä taas ollaan vaikea ajaa normaalist joko on tai ei?mikä vika kertokaa viisaammat!

kiitokset kaikille vastanneille jo etukäteen.

täydennykseksi lootassa uudet öljyt ja suodatin!

innolla odottelen gurujen neuvoja?olisiko pitäny laatikkoon vaihta ne jouset samalla?auto 300tkm ajettu?

entinen omistaja höpötti että oli jossaki käynyt lisäämässä paineita ku 1-2 luisti,mikä sieltä lootasta kuluu jos paineita pitää lisätä? :shock:
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

en ole mikään guru enkä koskaan tule olemaan. joissai määrin laatikkosi toimii oikein.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

katoppa TARKASTI että syöttöpumpun kyljesä olevaan alipaine säätimeen tulee 3 letkua päälle 2 ja mutikan kylkeen 1 ja muutenki että ne letkut on kiinni puolelta ja toiselta.joutuu ilmanputsarin kotelon irrottaan että näkee kunnolla.sitte toinen vois olla että kylmänä on liian vähä öljyä jotku jenkit tekee tota jos liian vähä öljyä.kuumanahan öljymäärä lisääntyy että ei saa olla kylmänä ylämerkisä!
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

no niin alko vika löytyy.Avasin tänään kyseisen mokkulan "modulaattori" täynnä hiekkaa ja muuta ei toivottoa ainetta putsauksen jälkeen takas paikoilleen ja ahtopaine mittari t-haaralla kiinni letkuun joka menee laatikolle.
kyvät alipaineet 0.5 tyhjäkäynti MUTTAS kaasuttaessa kiipeää 0.9 ja siellä pysyy vaikka miten päin ajaisit.
No ei muutaku mokkula taas irti ja tarkempi tutkimus,
selvisi että koneiston katossa oleva neula joka puhkaisee imut kun kaasu on pohjassa oli jostakin kumman syystä liian lyhyt eli alipainetta jäi laatikkoon koko aja se 0.9 seurauksena luistavat vaihdot,
otin piheillä kyseistä neulaa noin 1mm ulos ja romut kasaan ja koe ajolle mittarin kanssa.

AVOT toimii kun ajatus tyhjäkäynnillä noin 0,4-0,5 ja kun lintta läpän mattoon niin alipaineet häviää.

onko kyseisen mokkulan tarkoitus vähentää laatikosta paineita kun ajaa normaalisti eetä olis vähän nätimmät vaihdot ja esim ohituksissa laatikolle täydet paineet ettei luistoa tapahdu?

entinen omistaja oli vienyt auton jollekki kyläpajalle korjattavaksi kun laatikko luistaa niin ne oli siellä lisännyt laattikosta paineita eikä korjannut kysestä modulaattoria :evil:

eli nyt haluaisin tietää miten saan laattikkoon vakio paineet?haluaisin niinku nollata tilanteen ja sit kun kaikki on normaalisti jos ei toimi niin tehdä omat hieno säädöt :?:

KAIKKI JOLLA JONKINLAISTA TIETOA KYSEISESTÄ T-VIVUSTA VASTAUKSIA KIITOS
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ahola kirjoitti:
AVOT toimii kun ajatus tyhjäkäynnillä noin 0,4-0,5 ja kun lintta läpän mattoon niin alipaineet häviää.

onko kyseisen mokkulan tarkoitus vähentää laatikosta paineita kun ajaa normaalisti eetä olis vähän nätimmät vaihdot ja esim ohituksissa laatikolle täydet paineet ettei luistoa tapahdu?

Juuri näin sen kuuluu toimia.

"nollakohtaa" ei käytetyn laatikon paineille ei oikein voi määrittää... Säätele niin että toimii mielestäsi hyvin eikä luista täyskaasulla.

Laatikon kyljestä säädetään juuri ne laatikon "paineet" joilla saa muutettua vaihtojen terävyyttä.

Laatikon vaijerin pituutta säätämällä saadaan osakaasulla vaihtokohdat säädettyä mieleiseksi.
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

melkeen pakko ottaa nyt yks kalja ku toi laatikkokin tuli edes vähän paremmaks pitäs vielä niitä paineita sieltä laatikosta näpertää :shock:
kysyn samalla niistä laatikon jousista mitä jotku vaihdellu miihin vaikuttaa ja onko vaikee vaihtaa?
Vastaa Viestiin