Elikkäs tuli ostettua asuntovaunu ja eka reissu vedetty. Tuli semmoinen ongelma vastaan että vetäessä ei edes tarjoa suurinta vaihdetta ( 5 ) vaan junnaa nelosella, jonkun aikaa ajettua pudotti vaihteen kolmoselle. Hetken aikaa kun huilas niin taas mentiin nelosella ja sama uusiks.
Vaunun omapaino 1200 kg / kokonaispaino 1400 kg
Aina välillä sai vaihteen takasin neloselle kun tökkäs kepillä oikeelle kun ei painanut kaasua samalla.
Voiko olla että lootan öljyt kuumiaa liikaa vai.... Öljyt vaihdettu hiljan. Ilman vaunua loota toimii loistavasti !!!!
Onko muilla kokoemuksia vaununvedosta C mese automaatilla
W203T 220 cdi automaatti ongelmaa vaunun kanssa
Ei ole kokemusta kuin manuaali versiolla vetämisestä, mutta mielestäni on tervettä jos 1400kg köntti perässä ajetaan suurinta vaihdetta- 1 vaihde käyttäen korkeintaan. Itse käytän manuaalin nelosta ja joskus vitosta. Voisiko olla niin että älykäs vaihteisto päättelee kierrokset liian pieniksi vitosella?
W213 220d +W242 electric drive
Re: W203T 220 cdi automaatti ongelmaa vaunun kanssa
Itse olen pitänyt aina pakkonelosella ettei vaan vaihtaisi vitoselle. Säästää laatikkoa huomattavasti.makel72 kirjoitti:Onko muilla kokoemuksia vaununvedosta C mese automaatilla
Ei tosiaan välttämättä kannata vitosella vedellä...
Tuohon ekaan kysymykseen; voi kuulostaa vähän pöhköltä, mutta kokeile joskus jossain vähän liikennöidyllä tiellä irrottaa vaunun valopistoke autosta, toimiiko silloin normaalisti?
Vialliset vaunun sähköt voi sekoittaa ton ikäisen Mesen vaihteiston toiminnan, niin hullulta kun se kuulostaakin.
Perustuu tuohon iki-ihanaan CAN-väyläteknologiaan kaiketi.....
Tuohon ekaan kysymykseen; voi kuulostaa vähän pöhköltä, mutta kokeile joskus jossain vähän liikennöidyllä tiellä irrottaa vaunun valopistoke autosta, toimiiko silloin normaalisti?
Vialliset vaunun sähköt voi sekoittaa ton ikäisen Mesen vaihteiston toiminnan, niin hullulta kun se kuulostaakin.
Perustuu tuohon iki-ihanaan CAN-väyläteknologiaan kaiketi.....
JariN
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Toi tepselin reikä tai siihen liitetty jos on jollain lailla viallinen/väärin kytkettyJariN kirjoitti:Ei tosiaan välttämättä kannata vitosella vedellä...
Tuohon ekaan kysymykseen; voi kuulostaa vähän pöhköltä, mutta kokeile joskus jossain vähän liikennöidyllä tiellä irrottaa vaunun valopistoke autosta, toimiiko silloin normaalisti?
Vialliset vaunun sähköt voi sekoittaa ton ikäisen Mesen vaihteiston toiminnan, niin hullulta kun se kuulostaakin.
Perustuu tuohon iki-ihanaan CAN-väyläteknologiaan kaiketi.....
aiheutta helposti kaiken laista sotkua ton CAN väylän kautta
oletko käynnyt testeri piuhan pääsä katsomassa onko tallentunut mittän epä normaalia? esim CAN tiedon siirto vikoja?
toi sähkö automaatihan vaihtaa sen mukaan isompaa/pienempää mikä on sen mielestä sen hetkiseen kuormitukseen sopiva vaihde
ja jos kaikki on kunnossa
tohon vaivaan auttaisi lastu missä lisätty vääntöä sopivasti tolle kierros alueelle
Laitetaanpas vaikka tähän topicciin oma eilinen kokemus.
Lähdin rautakaupasta hakemaan "kaikkea tarpeellista" oikein kärryn kanssa, ja ekassa liikenneympyräsäs meinasi meno tyssätä kokonaan. Laatikko heitteli vuoroin kakkosta ja kolmosta sisään, tai sitten vain muutoin otti "vedon" pois. Lätkä pohjaan ja kickdown toimi, samoin alkoi latomaan isompaa normisti. Kokeilin tiptronicia, vaihdot ihan ok. Ajellessani hissuksiin pakotetulla kakkosella, tuli kuitenkin sama ilmiö, hetkittäin vetoa pois/päälle. Onnkesi matka ei ollut pitkä, ja takaisin kotona huomasin että kärryn "etuparkkivalo" oli lentänyt huitsin kuikkaan. Valolle ei tule kuin plussapiuha, ja se tietenkin oli katkennut jonnekin kärryn runkopalkin sisään. Nyt piuhan pää nähtävästi syti välillä oikkaria ja tämä sekoittii laatikon. Ilman kärryä kokeilemaan, ja ei mitään onhgelmia.
Eli vahvistetaan: kärryn (vialliset) sähköt vaikuttavat varmasti laatikon toimintaan.
Lähdin rautakaupasta hakemaan "kaikkea tarpeellista" oikein kärryn kanssa, ja ekassa liikenneympyräsäs meinasi meno tyssätä kokonaan. Laatikko heitteli vuoroin kakkosta ja kolmosta sisään, tai sitten vain muutoin otti "vedon" pois. Lätkä pohjaan ja kickdown toimi, samoin alkoi latomaan isompaa normisti. Kokeilin tiptronicia, vaihdot ihan ok. Ajellessani hissuksiin pakotetulla kakkosella, tuli kuitenkin sama ilmiö, hetkittäin vetoa pois/päälle. Onnkesi matka ei ollut pitkä, ja takaisin kotona huomasin että kärryn "etuparkkivalo" oli lentänyt huitsin kuikkaan. Valolle ei tule kuin plussapiuha, ja se tietenkin oli katkennut jonnekin kärryn runkopalkin sisään. Nyt piuhan pää nähtävästi syti välillä oikkaria ja tämä sekoittii laatikon. Ilman kärryä kokeilemaan, ja ei mitään onhgelmia.
Eli vahvistetaan: kärryn (vialliset) sähköt vaikuttavat varmasti laatikon toimintaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
No niin. Kiitoksia kaikille jotka on vastannut.
Nyt on toinen reissu käyty ja ongelmat samat. Kokeilin vetää myös ilman töpseliä eikä ollut vaikutusta. Autoa käytettiin myös töpselissä ja ei mitään vikakoodeja paitsi pissapoika joka on sitten ihan oma juttunsa.
Nyt seuraava temppu on että vaihdan koukun omaan autooni kun itsellä sattuu olemaan pykälää isompi kone kuin emännän mobiilissa.
Vastaukseksi kaikille jotka nyt ihmettelevät miksi ylipäätään vedin pienemmällä on että ei tullut haettua pikku e:tä kun sen olisi saanut.
Autojen kokonaismassat 2095 ja omassa 270:sessä 2175 eli menee 75 kiloa pitkäksi, mutta niinkuin mottoni on, no risk no fun.
Nyt on toinen reissu käyty ja ongelmat samat. Kokeilin vetää myös ilman töpseliä eikä ollut vaikutusta. Autoa käytettiin myös töpselissä ja ei mitään vikakoodeja paitsi pissapoika joka on sitten ihan oma juttunsa.
Nyt seuraava temppu on että vaihdan koukun omaan autooni kun itsellä sattuu olemaan pykälää isompi kone kuin emännän mobiilissa.
Vastaukseksi kaikille jotka nyt ihmettelevät miksi ylipäätään vedin pienemmällä on että ei tullut haettua pikku e:tä kun sen olisi saanut.
Autojen kokonaismassat 2095 ja omassa 270:sessä 2175 eli menee 75 kiloa pitkäksi, mutta niinkuin mottoni on, no risk no fun.