W124:n kattoluukku

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

W124:n kattoluukku

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Oiskohan kellään valokuvaa tai vast. W124:n kattoluukkumekanismistä
jotka on siellä katon sisällä? Pääseekö siihen mekanismiin käsiks
ainoastaan kattoverhoilu purkamalla ja koko paketti irrottamalla ?
Kaverilta hajos jotain sieltä katon sisältä kun luukku ei liiku mutta
katon sisältä rapina kuuluu kun napista painaa. Joku irrallinen putken pää
näkyy liikkuvan kun kun luukun verhoilun takaosaa raottaa.
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

kattoluukku

Viesti Kirjoittaja henkkah »

Luukun mekanismiin pääsee käsiksi kun ottaa sen katto verhoilun pois,mutta kannattaa ehkä koittaa saako sen auki vielä räikällä.Kattoluukun sähkömoottori on perälooras muistaakseni vasemmalla,sieltä pystyy aukasemaan luukun kiintoavaimella tai räikällä,jos sen saa tuolla konstilla aukeemaan ei välttämättä tarvi purkaa kattoverhoilua.Vika on todennäköisesti kattoluukun vaijerissa,vaijerin päällä on "helmet" joiden varassa se kulkee putken sisällä,helmet oli ainakin omassani niin kuluneet että sen takia ei oikeen luukku pelannu.
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Kyllä moottori ja vaijeri on ehjä mutta lunkku ei liiku enää kuin
käsin. Selvästikkin mekanismi on hajonnut katonsisästä. Kuvia pliis.
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

Kuva

tuommoset siellä liikuttaa sitä luukkua ja ne murtuu aika helposti. luultavasti toinen tai molemmat paskana.ei pysty hitsaamaan on jotain kevytvalua.kl-varaosissa uus maksaa joku 100e kieppeillä.sitä luukkua ei kannata kauheesti koittaa minnekkään suuntaan ko voi vetää se vaijeriputken solmuun ja sit tarvii seki uusia.

ton mekanismin saa näkyviin kun ajaa luukun taka-asentoon(jos menee), ja vetää kattoverhoilun etu reunasta alaspäin, se on vaan 4 tai 5 nepparilla kiinni sitten vetää kattoverhoilua eteen päin kattoluukun reiän kohdalle ja nostaa sen yläpuolelta pois.

kun kattoverhoilu on pois niin mekanismin näkee mutta ei kunnolla ja jos vaihtaa haluaa niin kattoluukku pitää ottaa pois siis se pelkkä luukku.se lähtee ko ajaa luukun kiinni asentoon ja avaat molemmilta puolilta 2 ruuvia millä luukku kiinnittyy mekanismiin, sitte nostaa luukun takareunasta ja vetää samalla taakepäin luukkua niin se lähtee.sitten näkee ne mekanismit kunnolla ja pystyy kattomaan mikä on homma nimi.
W124 E250D
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Joo jospa tuolla ohjeella pääsis näkemään katon sisään. Ihmetyttää
se alumiiniputken pää joka siellä töröttää orpona ja liikkuu sivuttain
kun napista painaa ja luukkua kun käsin työntää sisäänpäin niin
luukku tökkää siihen putken päähän.
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

siinä "orvossa" putkenpätkässä pitäsi sisällä mennä se kattoluukun vaijeri, jos ei mene niin luultavasti mennyt poikki. se putki on ylä puolelta avonainen sieltä näkee sen vaijerin, tai kädellä koittaa.
W124 E250D
Vastaa Viestiin