Eri mallien harvinaiset väriversiot
Eri mallien harvinaiset väriversiot
En tiedä onko tällästä topikkia, mutta aloitetaan vaikka tästä:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-200-8- ... 0366387789
Der Wagen hatte Original eine zweifarbige Lackierung.
Unten 158 Weißgrau, Dach 576 Rot
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-200-8- ... 0366387789
Der Wagen hatte Original eine zweifarbige Lackierung.
Unten 158 Weißgrau, Dach 576 Rot
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
lisää
Minua on aina viehättänyt nämä MB -kaksivärimaalaukset.
Niitä oli saatavilla erikoistilauksesta´50- 60 luvulla. Suomessa nämä olivat varsin harvinaisia, koska lisävarusteita ei muutenkaan tilattu.
Lisäksi MB taisi olla aika usein virka-auto tms., jolta edellytettiin tiettyä
asiallisuutta, eikä mitään hohdokasta Dolce Vitaa (=ihana elämä).
Aidot kaksivärimaalaukset tunnistaa siitä, että värinumero kohtaan (alustanumero) laatassa, on stanssattu kaksi numeroa. Lisäksi tehtaan toteuttama kaksivärimaalaus sisältää aina sekä katon, että myös ovien ikkunaraamit. Eli vain harva perfektionistien (?) tuomitsema ylientisöijä, jaksaa toteuttaa tämän haluamansa erikoistilaus mahdollisuuden tässä laajuudessa.
Suomessa näkemiäni kaksivärimaalauksia, tässä tulee mieleen, mm.:
W110 Keskisininen alaosa/ valkoinen yläosa. Esiintyi Calix-mainoksessa '90-luvulla (omistaja: "Caruso").
W109 MetalliBeige "kulta" alaosa/ Metalliruskea yläosa. Liikkunut Hki-Munkkiniemi suunnalla.
W115 Keskisininen alaosa/ valkoinen yläosa. Liikkunut Hki-Munkkivuori suunnalla.
R107 Hopea alaosa/ metallisininen Hardtop. Liikkunut Hki-Punavuori suunnalla.
Berliinissä oli kerran ponttooni 220S: Norsunluu alaosa/ musta yläosa+ musta haitarikatto. Näytti hyvältä....koettakaa kuvitella.
Floridassa oli kerran W108: Norsunluu alaosa/ vihreä yläosa+ vihreät sävylasit. Hmm....
Kaksivärimaalaukseen liittyy myös se piirre, että peltikapselit on maalattu
yläosan värikoodilla.
Kaksivärimaalaus jäi historiaan '70-luvun alussa siten, että esim. w115 facelift '73-syksyllä pudotti pois tämän option. En ole myöskään tavannut W116-värikoodeja joissa olisi kaksivärimahdollisuus. Mutta aikoinaan Helsingissä liikkui metallihopea W116, jossa oli metallisininen katto, ja ainakin minun silmääni istui hyvin tämä aikakautensa tuunaus.
Niitä oli saatavilla erikoistilauksesta´50- 60 luvulla. Suomessa nämä olivat varsin harvinaisia, koska lisävarusteita ei muutenkaan tilattu.
Lisäksi MB taisi olla aika usein virka-auto tms., jolta edellytettiin tiettyä
asiallisuutta, eikä mitään hohdokasta Dolce Vitaa (=ihana elämä).
Aidot kaksivärimaalaukset tunnistaa siitä, että värinumero kohtaan (alustanumero) laatassa, on stanssattu kaksi numeroa. Lisäksi tehtaan toteuttama kaksivärimaalaus sisältää aina sekä katon, että myös ovien ikkunaraamit. Eli vain harva perfektionistien (?) tuomitsema ylientisöijä, jaksaa toteuttaa tämän haluamansa erikoistilaus mahdollisuuden tässä laajuudessa.
Suomessa näkemiäni kaksivärimaalauksia, tässä tulee mieleen, mm.:
W110 Keskisininen alaosa/ valkoinen yläosa. Esiintyi Calix-mainoksessa '90-luvulla (omistaja: "Caruso").
W109 MetalliBeige "kulta" alaosa/ Metalliruskea yläosa. Liikkunut Hki-Munkkiniemi suunnalla.
W115 Keskisininen alaosa/ valkoinen yläosa. Liikkunut Hki-Munkkivuori suunnalla.
R107 Hopea alaosa/ metallisininen Hardtop. Liikkunut Hki-Punavuori suunnalla.
Berliinissä oli kerran ponttooni 220S: Norsunluu alaosa/ musta yläosa+ musta haitarikatto. Näytti hyvältä....koettakaa kuvitella.
Floridassa oli kerran W108: Norsunluu alaosa/ vihreä yläosa+ vihreät sävylasit. Hmm....
Kaksivärimaalaukseen liittyy myös se piirre, että peltikapselit on maalattu
yläosan värikoodilla.
Kaksivärimaalaus jäi historiaan '70-luvun alussa siten, että esim. w115 facelift '73-syksyllä pudotti pois tämän option. En ole myöskään tavannut W116-värikoodeja joissa olisi kaksivärimahdollisuus. Mutta aikoinaan Helsingissä liikkui metallihopea W116, jossa oli metallisininen katto, ja ainakin minun silmääni istui hyvin tämä aikakautensa tuunaus.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Kiitos! asiallista tietoa.
http://www.languagescout.de/elem_pics/Wobith__483.jpg
Ihan veikeän näköinen.
http://www.languagescout.de/elem_pics/Wobith__483.jpg
Ihan veikeän näköinen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Omassa autotallissa on W114 tyyppinen kuupe, jossa hopea kori, ja musta katto. Tiedän, että väri ei ole alkuperäinen. Lieneeköhän tuommoinen väriyhdistelmä ollut kuitenkin saatavissa aikoinaan? Ainakin yhdistelmä sopii hyvin kyseiseen henkilökuljettimeen.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Olin ruotsissa kattomassa vm 67 250 se cabriolettiä ja samalla äijällä oli w114 250 coupe vm71 joka oli ollut alkujaan kaksivärinen. oli sittemmin maalattu kokonaan kullanväriseksi enkö huomannut kapulassa ottaa varustekilvestä kuvaa vaikka kamera oli taskussa niin ei muista alkuperäisiä värejä.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
http://www.magnoliaclassiccars.com/uplo ... 0_orig.jpg
http://www.magnoliaclassiccars.com/available-cars.html
http://www.magnoliaclassiccars.com/available-cars.html
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tämä myös
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 081206.jpg
Ei taida olla kuitenkaan tehdastilauksesta.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 081206.jpg
Ei taida olla kuitenkaan tehdastilauksesta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
w107 SLC
Eikös noita w107 SLCtä ole saannut kaksi värisenä? Ainakin olen nähnyt hopeaylä musta/tumma alaosa ja vihreä / tumma ja myöskin keltainen / tumma. Lahinna Euro versiot ja vm 76-80. Yksi SLC 450 5.0 on myynnissa jossa punainen yläosa ja tumma alaosa. http://www.thegallerybrummen.nl/en/collection/
Re: w107 SLC
Kyllä nuo on ihan kotikutosia paikkamaaluksia.ukkomersu kirjoitti:Eikös noita w107 SLCtä ole saannut kaksi värisenä? Ainakin olen nähnyt hopeaylä musta/tumma alaosa ja vihreä / tumma ja myöskin keltainen / tumma. Lahinna Euro versiot ja vm 76-80. Yksi SLC 450 5.0 on myynnissa jossa punainen yläosa ja tumma alaosa. http://www.thegallerybrummen.nl/en/collection/
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
C107 SLC:tä en ole nähnyt kaksivärisenä mutta sisarmalli SL:ää (R107) sai
siinä mielessä kaksivärisenäkin että irroitettavan hardtop-kovakaton sai
tilauksesta erivärisenä kuin muu auto (ainakin alkupään tuotannossa ja jos
hardtopin tilasi erillisenä lisävarusteena).
siinä mielessä kaksivärisenäkin että irroitettavan hardtop-kovakaton sai
tilauksesta erivärisenä kuin muu auto (ainakin alkupään tuotannossa ja jos
hardtopin tilasi erillisenä lisävarusteena).
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: w107 SLC
Kyllä vain, nimenomaan 450 SLC 5.0:n tunnisti aikoinaan siitä että alaosa kylkilistan alapuolelta on tummanharmaa ja lisäksi se kumimakkara-spoileri. Jonkun verran tuota näkyy viljellyn normi-SLC:hin. Tosin monikaan ei lisännyt 5.0:ssa ollutta etuspoileria, vaan värjäytti kyljet vain tummiksi ja makkara kontin päälle.ukkomersu kirjoitti:Eikös noita w107 SLCtä ole saannut kaksi värisenä? Ainakin olen nähnyt hopeaylä musta/tumma alaosa ja vihreä / tumma ja myöskin keltainen / tumma. Lahinna Euro versiot ja vm 76-80. Yksi SLC 450 5.0 on myynnissa jossa punainen yläosa ja tumma alaosa. http://www.thegallerybrummen.nl/en/collection/
Sanotaan, että tumman alaosan oli tarkoitus totuttaa ostavaa kansanluokkaa tulevan W126:n muovisiin kylkipaneeleihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Terve kaikille. Olen uusi heppu tällä foorumilla, koska hommasin ekan Mersuni viime viikolla ( MB 250 W114 1968 ).
Silmiini osui keskusteluketju 2-värisistä Mersuista. Omani on alaosasta yönsininen ja katto on valkoinen.
Taitaa olla alkuperäinen väri ,koska tyyppikilvestä löytyy 2 värikoodia: 904G ja 717G. Auto on museorekisterissä ja odottelen AKE:sta historiatietoja.
Tää on hyvä foorumi, viikossa olen saanut paljon vinkkejä. Nyt jo tuntuu, että muka ymmärtäisin Mersuista jotain!!
Silmiini osui keskusteluketju 2-värisistä Mersuista. Omani on alaosasta yönsininen ja katto on valkoinen.
Taitaa olla alkuperäinen väri ,koska tyyppikilvestä löytyy 2 värikoodia: 904G ja 717G. Auto on museorekisterissä ja odottelen AKE:sta historiatietoja.
Tää on hyvä foorumi, viikossa olen saanut paljon vinkkejä. Nyt jo tuntuu, että muka ymmärtäisin Mersuista jotain!!
Juhani M.
W114 MB 250-68
W163 ML350-04
W114 MB 250-68
W163 ML350-04
Tervetuloa foorumille! Autosi kuulostaa todella mielenkiintoiselle. Ilmeisesti Suomiauto jos historiaa odottelet?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Oliko tämä auto myynnissä KotkassaJuhani M. kirjoitti:Terve kaikille. Olen uusi heppu tällä foorumilla, koska hommasin ekan Mersuni viime viikolla ( MB 250 W114 1968 ).
Silmiini osui keskusteluketju 2-värisistä Mersuista. Omani on alaosasta yönsininen ja katto on valkoinen.
Taitaa olla alkuperäinen väri ,koska tyyppikilvestä löytyy 2 värikoodia: 904G ja 717G. Auto on museorekisterissä ja odottelen AKE:sta historiatietoja.
Tää on hyvä foorumi, viikossa olen saanut paljon vinkkejä. Nyt jo tuntuu, että muka ymmärtäisin Mersuista jotain!!


W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Terve vaan!
Auto on se Kotkassa myynnissä ollut. Nykyiset kuvat ovat melkein 10Mt:n kuvia, yritän pienentää resoluutiota tai ottaa uudet kuvat. Laitan kuvia tänne näytille kunhan ehdin.
Auto on vähintään yhtä hyvässä kunnossa, kuin miltä se näytti nettiauton sivuilla. Kävin näyttämässä autoa tutuille huoltokavereille Pitäjänmäen Vehossa, pohjapellit uusittu, samoin pakoputki, hyvin massattu, ei ruostetta.
Alkuperäisen Blaukkarin vahvistinosa puuttui, mutta onneksi tallista löytyi samanikäinen toinen malli tilalle (olen näitä soittimia joskus työkseni korjaillut). Orkkiskaiuttimet kun vielä jostain löytyisi.
Vilkkuviikselle pitäisi vielä tehdä jotain, on saman sulakkeen takana äänimerkin kanssa. Kun vaihtaa ehjän sulakkeen niin pyyhkijät pyyhkii itsekseen niin kauan kun akussa riittää virtaa. Sulake pois ja pyyhkijät toimii normaalisti, mutta vain yhdellä nopeudella. Sain mukaan alkuperäisen viiksen, on hieman erilainen eli nykyinen on toisesta Mersumallista. Yritänpä korjata, alkuperäisessä ei kuulemma toimineet pitkät valot.
Onhan vähän puuhaa syksyilloiksi.
Auto on se Kotkassa myynnissä ollut. Nykyiset kuvat ovat melkein 10Mt:n kuvia, yritän pienentää resoluutiota tai ottaa uudet kuvat. Laitan kuvia tänne näytille kunhan ehdin.
Auto on vähintään yhtä hyvässä kunnossa, kuin miltä se näytti nettiauton sivuilla. Kävin näyttämässä autoa tutuille huoltokavereille Pitäjänmäen Vehossa, pohjapellit uusittu, samoin pakoputki, hyvin massattu, ei ruostetta.
Alkuperäisen Blaukkarin vahvistinosa puuttui, mutta onneksi tallista löytyi samanikäinen toinen malli tilalle (olen näitä soittimia joskus työkseni korjaillut). Orkkiskaiuttimet kun vielä jostain löytyisi.
Vilkkuviikselle pitäisi vielä tehdä jotain, on saman sulakkeen takana äänimerkin kanssa. Kun vaihtaa ehjän sulakkeen niin pyyhkijät pyyhkii itsekseen niin kauan kun akussa riittää virtaa. Sulake pois ja pyyhkijät toimii normaalisti, mutta vain yhdellä nopeudella. Sain mukaan alkuperäisen viiksen, on hieman erilainen eli nykyinen on toisesta Mersumallista. Yritänpä korjata, alkuperäisessä ei kuulemma toimineet pitkät valot.
Onhan vähän puuhaa syksyilloiksi.
Juhani M.
W114 MB 250-68
W163 ML350-04
W114 MB 250-68
W163 ML350-04
lisää
Todella harvinainen versio. Tuollainen 250 liikkui '80-90 luvulla Helsingin Munkkivuoressa. Kuskina oli harmaatukkainen herrasmies. Kyseisessä yksilössä oli ruskea sisutus, ja ne vanhemmat niskatuet (kaarevilla raudoilla).
Joka tapauksessa mielenkiintoinen auto ja malli, kiva jos se on säilynyt
PS: mikä malli Blaukkari ? Olen myös ollut aikoinaan Sinipisteessä töissä.
Minulla taitaa jossakin olla tuon ikäluokan Bl. Goslar ylimääräisenä...
Joka tapauksessa mielenkiintoinen auto ja malli, kiva jos se on säilynyt

PS: mikä malli Blaukkari ? Olen myös ollut aikoinaan Sinipisteessä töissä.
Minulla taitaa jossakin olla tuon ikäluokan Bl. Goslar ylimääräisenä...
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Hmm, pystärissä on kolmeasentoinen uudemmissa ja vanhassa kaksiasentoinen viiksi, eli siis vanha ilman tihkuasentoa, vain normaali ja nopea viuhtominen. Voisiko olla että noin kuin sinulla tapahtuu, jos vanhemman pistokkseen törkkää uudemman viiksen, vai meneekö se edes ilman väkivaltaa.Juhani M. kirjoitti:Vilkkuviikselle pitäisi vielä tehdä jotain, on saman sulakkeen takana äänimerkin kanssa. Kun vaihtaa ehjän sulakkeen niin pyyhkijät pyyhkii itsekseen niin kauan kun akussa riittää virtaa. Sulake pois ja pyyhkijät toimii normaalisti, mutta vain yhdellä nopeudella. Sain mukaan alkuperäisen viiksen, on hieman erilainen eli nykyinen on toisesta Mersumallista. Yritänpä korjata, alkuperäisessä ei kuulemma toimineet pitkät valot..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Jos viiksi on muuten täysin ehjä, mutta löysä eikä pysy esim oikealle, niin kuvan mukaan viilaat/jyrsit tavaraa pois:
Tapit kulkee tuossa pykälän päälle joka ajanmittaan kuluu liian viistoksi.
Otin tavaraa pois sisänurkasta dremelin jyrsintäterällä.
Tapit kulkee tuossa pykälän päälle joka ajanmittaan kuluu liian viistoksi.
Otin tavaraa pois sisänurkasta dremelin jyrsintäterällä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vanhassa viiksessä ei pitkät valot toimineet. Kokeilin sitä tänään ja pyyhkijät toimii normaalisti, mutta äänimerkki ei. Uudessa viiksessä pyyhkijät pyyhkii koko ajan (ei saa pois päältä).
Kun ottaa sulakkeen pois, ei töötti tietenkään toimi, mutta pyyhkijät toimii???
Tosin vain yksi nopeus. Edellinen omistaja kertoi että jos pyyhkijät oli päällä ja tööttäsi niin sulake paloi tällä uudemmalla viiksellä (ei varmaankaan ole W114:n orkkis viiksi).
Purin alkuperäisen viiksen ja korjasin pitkien valojen kytkimen kontaktit. Nyt tarvii enää etsiä aukiporattujen pitkien niittien tilalle esim. pitkät kierretapit tms. että saan koko hässäkän kasaan.
Kun ottaa sulakkeen pois, ei töötti tietenkään toimi, mutta pyyhkijät toimii???
Tosin vain yksi nopeus. Edellinen omistaja kertoi että jos pyyhkijät oli päällä ja tööttäsi niin sulake paloi tällä uudemmalla viiksellä (ei varmaankaan ole W114:n orkkis viiksi).
Purin alkuperäisen viiksen ja korjasin pitkien valojen kytkimen kontaktit. Nyt tarvii enää etsiä aukiporattujen pitkien niittien tilalle esim. pitkät kierretapit tms. että saan koko hässäkän kasaan.
Juhani M.
W114 MB 250-68
W163 ML350-04
W114 MB 250-68
W163 ML350-04