Moi,
Onko se jakoketju vai kiristin vai ei kumpikaan, kun kylmänä käynnistettäessä "koputtaa", rämpättää moottorista niin paljon. Siis sellaista räminää joka vaimenee kunnes öljynpaineet nousee. Ja jatkuu sen jälkeen epäsäännöllisenä kalkatuksena epäsäännöllisen tahtiin (hiljaisempana). "Säksäksäsäkäk---räkräk---räk--säksäksäk
Alipainepumppu tällä kertaa ehjänä. Onko tuo oire venynyt ketju vai huono kiristin? Joltain sieltä seudulta se tulee.
Ja ääni on taajudeltaan melko yhteydessä kierrosnopeuteen (=välittyy jostain pyörivästä osasta, ei pelkkää resonanssia), kun painaa kaasua sitä ei kuulu, helpoiten kuuluu tyhjäkäynnillä tai osakierroksilla.Miltä sen pitäisi sitten kuulostaa jos on ketju venähtänyt??
Osaisiko joku edes varovaisesti arvioida mitä maksaisi jakoketjun ja kiristimen vaihto w123 dieseliin ja missä niin kannattaisi tehdä Turun seudulla? Itse en uskalla lähteä tekemään vaikka olisi tosi hyvät ohjeet dieselgiant.comissa, puuttuu apuri, puristustyökalu ja uskoa.