siis hä? Kilometrimäärä seuraavaan huoltoon kyllä säilyi samana, mutta huollon laatu hyppäsikin seuraavaan kastiin. Onko tämä normaalia vai tekikö tämä kellon resetointi nyt huoltoohjelmaan jonkun resetin??
w211 Kellon ja päiväyksen resetointi Service D=Service F+
w211 Kellon ja päiväyksen resetointi Service D=Service F+
Onkos tämä normaalia, kun vaihdoin päivämäärän ja ajan ja lopuksi auto pyysi painamaan R (=reset) painiketta. Painettuani resettiä kello ja päivämäärä meni oikein, mutta huoltovalikossa vaihtuikin seuraava huolto F+ huolloksi Service E:n sijaan
siis hä? Kilometrimäärä seuraavaan huoltoon kyllä säilyi samana, mutta huollon laatu hyppäsikin seuraavaan kastiin. Onko tämä normaalia vai tekikö tämä kellon resetointi nyt huoltoohjelmaan jonkun resetin??
siis hä? Kilometrimäärä seuraavaan huoltoon kyllä säilyi samana, mutta huollon laatu hyppäsikin seuraavaan kastiin. Onko tämä normaalia vai tekikö tämä kellon resetointi nyt huoltoohjelmaan jonkun resetin??
Oisko auto laskeskellut, että seuraava huolto on E, mutta kun siirsit kelloa, niin auto on järkeillyt, että nyt huoltokohteet X ja Y ovat olleet huoltamatta niin ja niin kauan, joten F+ -huolto on seuraavaksi.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Tästä tietenkin on kyse mutta kukahan sen edellisen huollon on tehnyt jos silloin autoon on jätetty väärä päivämäärä? Vai onko joku myyjä huijannut määräaikaishuollon seuraavalle asiakkaalle päivämäärää siirtämällä? Tuntuisi siltä että joku muu kuin omistaja saisi vastata lisähuolloista.Arno kirjoitti:Oisko auto laskeskellut, että seuraava huolto on E, mutta kun siirsit kelloa, niin auto on järkeillyt, että nyt huoltokohteet X ja Y ovat olleet huoltamatta niin ja niin kauan, joten F+ -huolto on seuraavaksi.
Tässä tapauksessa ei, koska tämä päivämäärä nollautui kun autoon vaihdettiin akku omasta toimestani. Aiemmat huollot täsmäävät kyllä.DBFI kirjoitti:Tästä tietenkin on kyse mutta kukahan sen edellisen huollon on tehnyt jos silloin autoon on jätetty väärä päivämäärä? Vai onko joku myyjä huijannut määräaikaishuollon seuraavalle asiakkaalle päivämäärää siirtämällä? Tuntuisi siltä että joku muu kuin omistaja saisi vastata lisähuolloista.Arno kirjoitti:Oisko auto laskeskellut, että seuraava huolto on E, mutta kun siirsit kelloa, niin auto on järkeillyt, että nyt huoltokohteet X ja Y ovat olleet huoltamatta niin ja niin kauan, joten F+ -huolto on seuraavaksi.
No en kyllä huomannut aiemmasta kertomuksestasi tuota akun irrotusta, sehän ei ole kovin erikoista että ennen akun irrotusta ja sen jälkeen huoltomittari näyttäisi kovasti eri tietoja ja sitten päiväyksen asetuksen jälkeen taas samaa kuin ennenkin. Ehkä sinulle oli outoa se että aika on ollut iso tekijä jo pitkään huollon laajuuden määrittelyssä.mikablo kirjoitti: Tässä tapauksessa ei, koska tämä päivämäärä nollautui kun autoon vaihdettiin akku omasta toimestani. Aiemmat huollot täsmäävät kyllä.
Tosiaan unohdin mainita tuon akun vaihdon. Kilometrit seuraavaan huoltoon ovat kuintekin samat. Voihan olla, että auto osaa itse tunnistaa että nyt tehdään enemmän hommia seuraavassa huollossa. Onhan näissä kuintekin jonkinlainen Flash-muisti, vaikka akkuloppuisikin. Muutoihan voisi kilometritkin nollata akun vaihdolla.DBFI kirjoitti:No en kyllä huomannut aiemmasta kertomuksestasi tuota akun irrotusta, sehän ei ole kovin erikoista että ennen akun irrotusta ja sen jälkeen huoltomittari näyttäisi kovasti eri tietoja ja sitten päiväyksen asetuksen jälkeen taas samaa kuin ennenkin. Ehkä sinulle oli outoa se että aika on ollut iso tekijä jo pitkään huollon laajuuden määrittelyssä.mikablo kirjoitti: Tässä tapauksessa ei, koska tämä päivämäärä nollautui kun autoon vaihdettiin akku omasta toimestani. Aiemmat huollot täsmäävät kyllä.
offtopic - vaimon Micrasta taannoin loppui akku ja vaihdon jälkeen avaimet jouduttiin viemään Nissanille uudelleen koodattavaksi, joten siinä mielessä mersussa on ajateltu asiat vähän fiksummin.
Siis tottakai se auto laskee huoltotarpeensa kilometrien ja ajan kanssa. On monia huolto- ja tarkistuskohteita, joita suositellaan pääsääntöisesti tekemään tietyin aikavälein, eikä vain tiettyjen kilometrimäärien täyttyessä.mikablo kirjoitti:Voihan olla, että auto osaa itse tunnistaa että nyt tehdään enemmän hommia seuraavassa huollossa. Onhan näissä kuintekin jonkinlainen Flash-muisti, vaikka akkuloppuisikin. Muutoihan voisi kilometritkin nollata akun vaihdolla.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Tuo onkin outo juttu, kai noissa on transponder tyyppinen avain. Huonolla tuurilla akun vaihdon yhteydessä joku sähköboksi olisi voinut hajota mutta jos tuli kuntoon pelkällä avaimen koodauksella niin kai se tosiaan sitten on noin "huonomuistinen".mikablo kirjoitti: offtopic - vaimon Micrasta taannoin loppui akku ja vaihdon jälkeen avaimet jouduttiin viemään Nissanille uudelleen koodattavaksi, joten siinä mielessä mersussa on ajateltu asiat vähän fiksummin.
No sanoivat toki, että ei ole normaalia että joudutaan koodaamaan, mutta ei ihan tuntematontakaan.DBFI kirjoitti:Tuo onkin outo juttu, kai noissa on transponder tyyppinen avain. Huonolla tuurilla akun vaihdon yhteydessä joku sähköboksi olisi voinut hajota mutta jos tuli kuntoon pelkällä avaimen koodauksella niin kai se tosiaan sitten on noin "huonomuistinen".mikablo kirjoitti: offtopic - vaimon Micrasta taannoin loppui akku ja vaihdon jälkeen avaimet jouduttiin viemään Nissanille uudelleen koodattavaksi, joten siinä mielessä mersussa on ajateltu asiat vähän fiksummin.




