MB Carsoft 7.4 Multiplexer
MB Carsoft 7.4 Multiplexer
Hommasin tuollaisen scannerin ja sain asennettua softan koneeseen (,jossa on oikea rs232-portti). Nyt on vaan ongelmana, että ohjelma herjaa, ettei kaapeli ole kytketty. Avasin 38-pinnisen liittimen ja mielestäni siinä on nuo "kriittiset" 4-ja 15-pinnit kytketty.
Niin, autot, joihin olen kokeillu ovat W208 230kompr -97 ja W210 220D -97/98.
Mistähän suunnasta tuota toimimattomuutta pitäisi ruveta tutkimaan? Antaa saman virheilmoituksen kaapelin kytkennästä, kuin kokeilisi yhteystestiä kytkemättömällä kaapelilla!
Ohjelman versio on 7.4.2.08
Löytyisikö tähän laitteeseen käyttöohje jostain? Mikä tuon kolmenapaisen banaaniliittimillä varustetun kaapelin merkitys on?
Niin, autot, joihin olen kokeillu ovat W208 230kompr -97 ja W210 220D -97/98.
Mistähän suunnasta tuota toimimattomuutta pitäisi ruveta tutkimaan? Antaa saman virheilmoituksen kaapelin kytkennästä, kuin kokeilisi yhteystestiä kytkemättömällä kaapelilla!
Ohjelman versio on 7.4.2.08
Löytyisikö tähän laitteeseen käyttöohje jostain? Mikä tuon kolmenapaisen banaaniliittimillä varustetun kaapelin merkitys on?
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Siinä 38pin liittimessä pitää olla kytkettyinä 1 ja 3 joitka ovat virtapinnit ja sitten kaikki loput on datapinnejä. (Numero 4 on moottorinohjauksen pinni ja muistaakseni 15 on mittariston pinni)
Sillä kolminapaisella saa tehtyä ihan saman kuin isollakin pistokkeella mutta vain yksi moduli kerrallaan. Esin moottoria mitatessa siis kytketään 1,3 ja 4.
Tuo pinnijärjestys löytyy siitä Carsortistakin kun vähän tutkii.
Sillä kolminapaisella saa tehtyä ihan saman kuin isollakin pistokkeella mutta vain yksi moduli kerrallaan. Esin moottoria mitatessa siis kytketään 1,3 ja 4.
Tuo pinnijärjestys löytyy siitä Carsortistakin kun vähän tutkii.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
RS232 kaapelissa/portin asetuksissa vika
Vika lienee minulla tuossa scannerin ja tietsikan välissä. Joko rs-kaapeli on viallinen tai todennäköisimmin com-portin asetuksissa on häikkää. Pitäisi vaan päästä tuon oikean com-portin asetuksiin kiinni (rs-liitin on mulla com3:ssa).
Carsoft tunnistaa, että scanneri on tuossa com3:ssa, mutta tieto ei vaan kulje, vaan herjaa yhteysviasta! Olisikohan tuon portin resurssi jonkun muun laitteen käytössä?
Carsoft tunnistaa, että scanneri on tuossa com3:ssa, mutta tieto ei vaan kulje, vaan herjaa yhteysviasta! Olisikohan tuon portin resurssi jonkun muun laitteen käytössä?
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Näinhän se oli
Tuo portti olikin infrapunalinkin käytössä. Kun sai muutettua tuon com3:en sarjaportille, rupesi skannerikin pelittämään.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke 27.08.2003 09:49
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Lainaan wanhaa aihetta, kun tuo otsikko on juuri se mitä olisin uuteenkin aiheeseen laittanna...
Eli ostin tuommoisen purnukan multiplekseri-mallia. Mikä mättää kun yhtään "moduulia" ei löydy? Eli eka läppärillä oli edellä mainittuja yhteysongelmia, mutta toisella läppärillä sain jo systeemin pelittämään, mutta kaikki moduulit ovat "build in" tai "could no connect". Autot joissa yritin testata ovan Sprinter -03 ja A-sarjalainen jostain -00... Toisessa siis oma kaapelinsa ja toiseen passasi OBD-sovitin töpseli... Virrat olivat päällä. Mikä mättää, kyselee epätietoinen...
Eli ostin tuommoisen purnukan multiplekseri-mallia. Mikä mättää kun yhtään "moduulia" ei löydy? Eli eka läppärillä oli edellä mainittuja yhteysongelmia, mutta toisella läppärillä sain jo systeemin pelittämään, mutta kaikki moduulit ovat "build in" tai "could no connect". Autot joissa yritin testata ovan Sprinter -03 ja A-sarjalainen jostain -00... Toisessa siis oma kaapelinsa ja toiseen passasi OBD-sovitin töpseli... Virrat olivat päällä. Mikä mättää, kyselee epätietoinen...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke 27.08.2003 09:49
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke 27.08.2003 09:49
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Onko siis sarjaliikenne porttia (RS232) kokeiltu? itsekkään en saanut omassani pelaamaan EI-multiplex mallia. Mutta taitaa johtua tuosta mun autosta se..AnttiSalmi kirjoitti:vähän kokeiltu joka "rööriin"...
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
saako kysyä tähän sivuun myös omaa ongelmaa car softin kanssa.
miksi en pääse käsiksi sillä ABS ja ESP moduuliin, lukemaan vika koodia tai kuittaamaan vikakoodeja?
w210 5.0 lorinser. m119.985
miksi en pääse käsiksi sillä ABS ja ESP moduuliin, lukemaan vika koodia tai kuittaamaan vikakoodeja?
w210 5.0 lorinser. m119.985
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke 27.08.2003 09:49
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kokeiltu on, ja kahdella koneella... Lisäksi kokeiltu "toimivalla" USB adapterilla, mutta ei vaan löydä yhtään moduulia. Eihän tuossa mitään taikakonsteja ole? Virrat päälle ennen testin alkua ja pitäisi pelata? Auton tyyppiä ei valita mistään?simppa80 kirjoitti:Onko siis sarjaliikenne porttia (RS232) kokeiltu? itsekkään en saanut omassani pelaamaan EI-multiplex mallia. Mutta taitaa johtua tuosta mun autosta se..AnttiSalmi kirjoitti:vähän kokeiltu joka "rööriin"...
En oo minäkään saanu väyrysestä ABS ja ESP moduleja löytämään.tovayryn kirjoitti:saako kysyä tähän sivuun myös omaa ongelmaa car softin kanssa.
miksi en pääse käsiksi sillä ABS ja ESP moduuliin, lukemaan vika koodia tai kuittaamaan vikakoodeja?
w210 5.0 lorinser. m119.985
Nimenomaan väykystä. Muissa malleissa pelittää....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ke 27.08.2003 09:49
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Itte testeri on juuri tuollainen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16919
Ja tosiaan olen kokeillut ihka oikeaa sarjaporttia kahdessa eri koneessa, mutta tulos laihanlainen..
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16919
Ja tosiaan olen kokeillut ihka oikeaa sarjaporttia kahdessa eri koneessa, mutta tulos laihanlainen..
tovayryn kirjoitti:
saako kysyä tähän sivuun myös omaa ongelmaa car softin kanssa.
miksi en pääse käsiksi sillä ABS ja ESP moduuliin, lukemaan vika koodia tai kuittaamaan vikakoodeja?
w210 5.0 lorinser. m119.985
En oo minäkään saanu väyrysestä ABS ja ESP moduleja löytämään.
Nimenomaan väykystä. Muissa malleissa pelittää....

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Mulla samaa onkelmaa. Tuossa E420 ei pääse ABS/ESP bokseihin käsiksi. Kaveri E220 CDi lukee ihan OK samoin tuossa pikkuväykyssä E230 lukee myös nuo boksit.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Yleismittarilla en menisi sorkkimaan lainkaan mittauksia pistokepinneistä.jas80 kirjoitti:onko joku saanu toimimaan kunnolla sprintterissä? pääseekö lukee kaikki tiedot, cdi yms.? näkeekö live dataa? tai suutin testiä?
kattelin tuossa sellasta sprintterin johtoa niin ei siinä ollu läheskään kaikki pinnit edes kytketty kun yleismittarilla mittasin johdon päät...
Car soft 7.4 Multiplexerillä löytyy kaikki datat, kunhan on oikea asetus (" softa ja kräkki " ), ja com-väylä tietokoneessa. Ainut mitä sillä ei voi tehdä on moottorinohjausboksin muutoksia, myös huoltohistorian muutokset eivät ole mahdollista. Ainakin itselläni pelittää kaikki Mersun vuosimallit 2004 saakka. Sen uudempia en ole testannut, mutta kyllä nekin onnistuu toisen ohjelman avulla. Ei nuo vikadiagnostiikkalaitteet niin kummosia ole, kunhan tietää mitä tekee

Saisitkohan toimimaan W203 -02 CDI:tä? Itselläni oli ei-multiplex malli niin ei alkanut millään toimimaan. Kokeiltiin com-portilla ja kaikilla mahdollisilla nopeus yms asetuksilla. Ei vaan saanut moduleihin yhteyttä.rumilus kirjoitti:Yleismittarilla en menisi sorkkimaan lainkaan mittauksia pistokepinneistä.jas80 kirjoitti:onko joku saanu toimimaan kunnolla sprintterissä? pääseekö lukee kaikki tiedot, cdi yms.? näkeekö live dataa? tai suutin testiä?
kattelin tuossa sellasta sprintterin johtoa niin ei siinä ollu läheskään kaikki pinnit edes kytketty kun yleismittarilla mittasin johdon päät...
Car soft 7.4 Multiplexerillä löytyy kaikki datat, kunhan on oikea asetus (" softa ja kräkki " ), ja com-väylä tietokoneessa. Ainut mitä sillä ei voi tehdä on moottorinohjausboksin muutoksia, myös huoltohistorian muutokset eivät ole mahdollista. Ainakin itselläni pelittää kaikki Mersun vuosimallit 2004 saakka. Sen uudempia en ole testannut, mutta kyllä nekin onnistuu toisen ohjelman avulla. Ei nuo vikadiagnostiikkalaitteet niin kummosia ole, kunhan tietää mitä tekee

EDIT: kyllä tuossa mun autossa jotain maagista on muutenkin kun ELMScan saa yhteyden, mutta ei sitte saa luettua ko muutamaa tietoa. Ei ole ilmeisesti ODB2 sopiva tuo mun auto niin siitä ilmeisesti johtuu ettei kaikkia löydy.
Haluttas saada selanen lukulaite itselle millä sais cdi-datat ja vikakooodit luettua. Ei anna tuo ELM-esim vikakoodeja mikä ois aika tärkeä.
Myös maf, ahto, ruiskutusten, yms. tutkiminen kiinnostas..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Yleismittarilla en menisi sorkkimaan lainkaan mittauksia pistokepinneistä.
Car soft 7.4 Multiplexerillä löytyy kaikki datat, kunhan on oikea asetus (" softa ja kräkki " ), ja com-väylä tietokoneessa. Ainut mitä sillä ei voi tehdä on moottorinohjausboksin muutoksia, myös huoltohistorian muutokset eivät ole mahdollista. Ainakin itselläni pelittää kaikki Mersun vuosimallit 2004 saakka. Sen uudempia en ole testannut, mutta kyllä nekin onnistuu toisen ohjelman avulla. Ei nuo vikadiagnostiikkalaitteet niin kummosia ole, kunhan tietää mitä tekee
[/quote]
niin en minäkään uskaltaisi sinne auton töpseliin törkkiä, mutta mittasin siis sen johdon irrallaan mikä tulee auton ja sen boxin välille, niin auton pistokkeessa on 13 pinniä käytössä ja siinä carsoftin multiplexer piuhassa ei mene kuin 9 pinniä "läpi"....
sprintterissähän oli se 14 pinninen pyöree liitin..
Car soft 7.4 Multiplexerillä löytyy kaikki datat, kunhan on oikea asetus (" softa ja kräkki " ), ja com-väylä tietokoneessa. Ainut mitä sillä ei voi tehdä on moottorinohjausboksin muutoksia, myös huoltohistorian muutokset eivät ole mahdollista. Ainakin itselläni pelittää kaikki Mersun vuosimallit 2004 saakka. Sen uudempia en ole testannut, mutta kyllä nekin onnistuu toisen ohjelman avulla. Ei nuo vikadiagnostiikkalaitteet niin kummosia ole, kunhan tietää mitä tekee

niin en minäkään uskaltaisi sinne auton töpseliin törkkiä, mutta mittasin siis sen johdon irrallaan mikä tulee auton ja sen boxin välille, niin auton pistokkeessa on 13 pinniä käytössä ja siinä carsoftin multiplexer piuhassa ei mene kuin 9 pinniä "läpi"....
sprintterissähän oli se 14 pinninen pyöree liitin..
Sprinter 313
Haluttas saada selanen lukulaite itselle millä sais cdi-datat ja vikakooodit luettua. Ei anna tuo ELM-esim vikakoodeja mikä ois aika tärkeä.
Myös maf, ahto, ruiskutusten, yms. tutkiminen kiinnostas..
Vikakoodeja ja kuittauksia Car Soft 7.4 Multplexerillä luetaan, mutta ei moottorinohjailaitteita manipuloida.
Halvin taitaa olla Boschin parintonnin laite, jolla homma hoituu.
Mutta kannattaako moinen manipulointi, koska se vaatii tietoa moottoritekniikasta, tiettyjä parametrejä muuttamalla ei saa kun pahaa aikaan. Tehoa, vääntöä ja polttoaineen kulutukseen saadaan edullisia muutoksia, mutta sitten onkin jo aivan eri moottori kysymyksessä, joka on " tasapainotettava " kokonaisvaltaisesti moottoriteknisin tiedoin.
Myös maf, ahto, ruiskutusten, yms. tutkiminen kiinnostas..
Vikakoodeja ja kuittauksia Car Soft 7.4 Multplexerillä luetaan, mutta ei moottorinohjailaitteita manipuloida.
Halvin taitaa olla Boschin parintonnin laite, jolla homma hoituu.
Mutta kannattaako moinen manipulointi, koska se vaatii tietoa moottoritekniikasta, tiettyjä parametrejä muuttamalla ei saa kun pahaa aikaan. Tehoa, vääntöä ja polttoaineen kulutukseen saadaan edullisia muutoksia, mutta sitten onkin jo aivan eri moottori kysymyksessä, joka on " tasapainotettava " kokonaisvaltaisesti moottoriteknisin tiedoin.
Car soft 7.4 Multiplexerillä löytyy kaikki datat, kunhan on oikea asetus (" softa ja kräkki " ), ja com-väylä tietokoneessa. Ainut mitä sillä ei voi tehdä on moottorinohjausboksin muutoksia, myös huoltohistorian muutokset eivät ole mahdollista. Ainakin itselläni pelittää kaikki Mersun vuosimallit 2004 saakka. Sen uudempia en ole testannut, mutta kyllä nekin onnistuu toisen ohjelman avulla. Ei nuo vikadiagnostiikkalaitteet niin kummosia ole, kunhan tietää mitä tekee
[/quote]
joo, com-väylässä on ja sen verran saatu pelaamaan että esp ja abs tais lukee mutta muita kun yrittää niin alkaa herjaa "modules not found, cuold not connect"....
mikähän se "oikea asetus" on?
mikä asetus pitää olla ohjelmassa päällä, eihän siellä ole vaihtoehtoina kun OBD 16pin tai 38pin??? tarviiko tuo sprintterin 14pin laittaa jotenkin "päälle" ohjelmasta?
ja moottoria ei siis pääse ollenkaan lukemaan..

joo, com-väylässä on ja sen verran saatu pelaamaan että esp ja abs tais lukee mutta muita kun yrittää niin alkaa herjaa "modules not found, cuold not connect"....
mikähän se "oikea asetus" on?
mikä asetus pitää olla ohjelmassa päällä, eihän siellä ole vaihtoehtoina kun OBD 16pin tai 38pin??? tarviiko tuo sprintterin 14pin laittaa jotenkin "päälle" ohjelmasta?
ja moottoria ei siis pääse ollenkaan lukemaan..
Sprinter 313
Ite luen sprinteriä obd-16pin asetuksella ja obd töpselin päähän olen laittanut sprinterin 14-pin sovitus kaapelin. Ainakin moottoripuolen kaikki jutut livedatasta injektoritestiin toimii.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
eli sulla on läppärissä kiinni sarjakaapelilla se boksi ja siitä eteenpäin obd-kaapeli jossa sprinter 14pin sovitin?W111 kirjoitti:Ite luen sprinteriä obd-16pin asetuksella ja obd töpselin päähän olen laittanut sprinterin 14-pin sovitus kaapelin. Ainakin moottoripuolen kaikki jutut livedatasta injektoritestiin toimii.
mä olen yrittäny suoraan tuon paketin mukana tulevalla 14pin piuhalla, mutta sitä justiin oon ihmetelly että miten se voi kaikkea lukea autosta kun ei siinä sovitin piuhassa ole kuin 9 pinniä kytketty... ja auton päässä näkyy vain 1 tyhjä pinni eli 13pinniä käytössä.. vai saadaanko tosiaan noista 9 pinnistä kaikki tarvittava data luettua?
mutta en tiedä missä vika lienee, kun kaikkia moduleita ei löydy...
Sprinter 313
Juuri näin. Obd liittimen olen modifioinut irtopiuha malliksi jotta voin käyttää haluttua pinniä. Mulla kun ei ole multiplekseri mallia tuo carsoft.jas80 kirjoitti:
eli sulla on läppärissä kiinni sarjakaapelilla se boksi ja siitä eteenpäin obd-kaapeli jossa sprinter 14pin sovitin
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Ymmärsit väärin. Lastutus piuha on mulla erikseen ja se toimii. Siis ECU ohjelman lataus / luku laitteet. Tarkotin että pääsis näkemään mitä siellä arvoissa pyörii kun auto käynnissä. Saako carsoftilla logattua arvoja talteen?rumilus kirjoitti:Haluttas saada selanen lukulaite itselle millä sais cdi-datat ja vikakooodit luettua. Ei anna tuo ELM-esim vikakoodeja mikä ois aika tärkeä.
Myös maf, ahto, ruiskutusten, yms. tutkiminen kiinnostas..
Vikakoodeja ja kuittauksia Car Soft 7.4 Multplexerillä luetaan, mutta ei moottorinohjailaitteita manipuloida.
Halvin taitaa olla Boschin parintonnin laite, jolla homma hoituu.
Mutta kannattaako moinen manipulointi, koska se vaatii tietoa moottoritekniikasta, tiettyjä parametrejä muuttamalla ei saa kun pahaa aikaan. Tehoa, vääntöä ja polttoaineen kulutukseen saadaan edullisia muutoksia, mutta sitten onkin jo aivan eri moottori kysymyksessä, joka on " tasapainotettava " kokonaisvaltaisesti moottoriteknisin tiedoin.
Onko kellään Oulun seudulla carsoftia että vois kokeilla vielä saako mun autosta mitään irti?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: MB Carsoft 7.4 Multiplexer
Nostetaanpa tätä ketjua, tuli hankittua tuommonen kun sain halavalla, kysymyksenä nyt kun mukana tullut läppäri on 90-luvun lopulta eikä siinä oo akkua, että toimiiko tämä laitos windows xp:n kanssa ja millä tahansa läppärillä...