Tuli vaihdettua auto, mutta mukana tuli vain yksi avain. Koska keksin tingata kauppaan mukaan toiset avaimet, sain ne. Veho toimitti sellaisen uudenmallisen, kromatun sähköavaimen. Koska halusin myös sen mekaanisen, ura-avaimen, jouduin odottelemaan sitä vajaan viikon.
Minkä hintainen avain kokonaisuudessaan on (sähkö- plus ura-avain) ihan yleisen informaation takia.
Heh, tuttavani uudessa S 500 4 Maticissa on samanlainen avain. Hintaerotus minun ja tuttavani autossa on melkoinen, mutta avain on päällisin puolin ihan samanlainen...
120-140 euroa lienee se sähköinen avain. Semmosta tuli Veholta kyseltyä, en kyllä tiedä sisälsikö hinta edes sitä avaimen sisällä olevaa metallista ura-avainta, kun se oli jo ennestään tallessa.
masaf1 kirjoitti:120-140 euroa lienee se sähköinen avain. Semmosta tuli Veholta kyseltyä, en kyllä tiedä sisälsikö hinta edes sitä avaimen sisällä olevaa metallista ura-avainta, kun se oli jo ennestään tallessa.
Se metallinen maksoi 30-40 euroa kuulemma. Sain tuosta läheltä infoa. Saattaa olla eri hinnaltaan jos tilaa samassa yhteydessä sähköavaimen kanssa tai sitten ei.
On varsin suhteellista, onko 140 euroa kova hinta avaimesta, mutta kun myyjä sellaisen lupasi, myös sen mulle hommasi. Tavallaan en ollut kiinnostunut hinnasta; kiinnostus heräsi vasta jälkeenpäin kun myyjä alkoi "kakoa" kun vaadin toista avainta tilattavaksi...
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Juselius kirjoitti:W140 eli 420SE avaimen hinta n.210€ ja saa vain Vehon kautta rekisteriotteen ja henkilötodistuksen kanssa.
Ei se ole sen "kalliimpaa" S500 tai S600 sarjassakaan.
Juu, rekisteriote ja ajokortti täytyy olla C-sarjalaisen avaintakin haettaessa.
Kerrankin kohdellaan S-sarjalaisen omistajaa tasa-arvoisesti. Huollot tuntuvat nimittäin olevan hyvän hintaisia ainakin S 600 -tyyppisissä kärryissä. Ei sillä, etteikö Rollen tähtituolto huoltaisi niitäkin, mutta Veholla on ainakin S-huolloissa kovat hinnat. Sama juttu on myös ainakin Saksassa.
Täällä olisi tarvetta S210 -98 sille elektronisen avaimen hinnalle eli se kauko-ohjain kokonaisuudessaan, kun toinen on kyllä kunnossa mutta toinen ei avaa ovia eikä starttaa eli ilmeisestikään ei kytke ajonestoa pois eikä näin ollen käänny virtalukossa...olen kokeillut myös sen,että se rautaosa käy kyllä oven lukkoon eli on juurikin tästä autosta...mitäköhän tällainen avain maksaisi..???
kolmenappinen(sedanit) 180e ja kaxnappinen(farkut) 150e.
lisäksi metalli avain kolmenappiseen 35e.
stiletti avaimet 250e/kpl ""uudet" 124 ja vanhat 210 esim.)
käivärä kirjoitti:kolmenappinen(sedanit) 180e ja kaxnappinen(farkut) 150e.
Kaksinappinen W202 farmariin vuodelta -01, mutta kertoisitteko, mistä? Onko hinta vielä voimassa?
Kaksinappinen W202 farmariin vuodelta -01, mutta kertoisitteko, mistä? Onko hinta vielä voimassa?
Kyllä nuo suurin piirtein pitävät, tosin paikkakunnittain voi olla pientä eroa suuntaan tai toiseen.
Kyllä nuo suurin piirtein pitävät, tosin paikkakunnittain voi olla pientä eroa suuntaan tai toiseen.
OK, ja ihanko merkkihuollosta on haettava? Tarvitsen elektronista osaa, se tiirikka minulla on tuosta vanhasta avaimesta tallessa.
Jansson kirjoitti:OK, ja ihanko merkkihuollosta on haettava? Tarvitsen elektronista osaa, se tiirikka minulla on tuosta vanhasta avaimesta tallessa.
Kyllä, marmori-tiskille mars!
On muuten mukava lueskella noita hintoja, kun juuri pari päivää sitten löysin yli puolivuotta hukassa olleen avaimeni. (stiletti malli) Lähellä oli etten jo käynyt tilaamassa uutta.
Viimeksi muokannut JeremyH, Ke 08.07.2009 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jansson kirjoitti:OK, ja ihanko merkkihuollosta on haettava? Tarvitsen elektronista osaa, se tiirikka minulla on tuosta vanhasta avaimesta tallessa.
Onkos se sun vanha avain tuota uusinta mallia eli tuollainen krominen? Jos ei niin sun pitää ostaa myös uusi metalliavain
Musta avain, jossa L-muotoinen avain sisääntyönnettynä. Stiletistä seuraava, luulisin. Olen huono selittämään, muttei tuossa oikein ole selitettävää. Erittäin yleinen tuo on, kaikki tajuaa
Laittaisin kuvan mutten tajua kuinka sen tekisi vaivattomasti.
Jansson kirjoitti:Musta avain, jossa L-muotoinen avain sisääntyönnettynä. Stiletistä seuraava, luulisin. Olen huono selittämään, muttei tuossa oikein ole selitettävää. Erittäin yleinen tuo on, kaikki tajuaa
Juu no sitte kannattaa varautua myös tuohon mertalliavaimen ostoon.
Kyllähän tuo melko suolainen hinta avaimesta (varsinkin kun piti ostaa 2) mut ite kyllä maksoin mielellään että sai tuollaisen "hieman" fiksumman näköisen avaimen
jarkki kirjoitti:Ei taida w203 olla enää stilettiavainta vaan tuo ihan sama edellä mainittu infra-avain
No mitäpä minä noista 2000-luvun vehkeistä tietäisinkään, joskus on tullut kylätiellä vastaan.
Mutta vikamekanismi saattaa olla sama; ne on yleensä suurimman mekaanisen rasituksen alla olevat osat ja ne kooltaan suurimmat metalliosat jotka jää juotoksessa kylmiksi.
Kytkimet, infrapuna-LED (Varsinkin TV:n kaukosäätimissä yleisin vika) ja joskus harvoin patterikontaktit, nuo kun juottelee niin on jo fifty-sixty vikamahdollisuuksista korjattu.
jysi kirjoitti:No mitäpä minä noista 2000-luvun vehkeistä tietäisinkään, joskus on tullut kylätiellä vastaan.
jysi kirjoitti:Mutta vikamekanismi saattaa olla sama; ne on yleensä suurimman mekaanisen rasituksen alla olevat osat ja ne kooltaan suurimmat metalliosat jotka jää juotoksessa kylmiksi.
Kytkimet, infrapuna-LED (Varsinkin TV:n kaukosäätimissä yleisin vika) ja joskus harvoin patterikontaktit, nuo kun juottelee niin on jo fifty-sixty vikamahdollisuuksista korjattu.
Noiden lisäks on ollu avaimen pääs olevan käämin juotoksis häikkää mikä kannattaa myös tsekata jos meinaat suolestaa avaimen.
Tuon infrapunan toiminan saa muute tsekattuu käteväst kamerakännykän tai digikameran "läpi" ku osottaa sil infarapunal kameran linssii nii kameran näytölt näkee jos se pelaa
Osaisko kukaan sanoa paljonka kustantaa uusi elektroninen avain (kolmella napilla) sisääntyönnettävällä mekaanisella avaimella. Auton malli w202 sedan vuosimallia -98. Ei tartte olla mitään cromireunuksia tms...
kiitos jo etukäteen..
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex