Moniurahihna vinossa mikä neuvoksi 124??
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Moniurahihna vinossa mikä neuvoksi 124??
Tuossa aamutuimaan vaihtelin tuon kiristinmekanismin,helppo homma,
mutta,mutta,laittaessani hihnan paikoileen katselin tarkemmin hihnan kulkureittiä niin eikös vesipumppun moniurapyörä olekkin 3-4mm ulompana kuin muut! Laturin,kampiakselin ja tehostajan "rullat taasen ovat linjassa,samoin kun tuon asentamani kiristys mekanisminkin.
Eli mitekäs tuon vesipumpun hihnapyörän saisi tuon muutaman tai vaikka parikin milliä syvemmälle??
Auto sentään on jo jokusen vuoden ollut eikä sinä aikana ole pumppua vaihdettu!
Mikäs nyt neuvoksi?
T.Jaakko.P
mutta,mutta,laittaessani hihnan paikoileen katselin tarkemmin hihnan kulkureittiä niin eikös vesipumppun moniurapyörä olekkin 3-4mm ulompana kuin muut! Laturin,kampiakselin ja tehostajan "rullat taasen ovat linjassa,samoin kun tuon asentamani kiristys mekanisminkin.
Eli mitekäs tuon vesipumpun hihnapyörän saisi tuon muutaman tai vaikka parikin milliä syvemmälle??
Auto sentään on jo jokusen vuoden ollut eikä sinä aikana ole pumppua vaihdettu!
Mikäs nyt neuvoksi?
T.Jaakko.P
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Mielestäni ei pysty laittamann väärinpäin,tuossa 230e mallissa on tuo
mngneetilla toimiva puhallin mekanismi!Hyvä pointti kylläkin.
Hajoitus kuvan mukaan menis vaan yhdellä tavalla paikoileen,mutta jos joku tietää paremmin niin kertokoon!?Laakerissa tai muissakaan hihnapyörissä ei välyksiä.Pumppu mielestäni on orkkis.
Mitähän tuolle keksis,heitto on silmin havaittava,täytyy vielä mitata
teräs mitalla tarkasti tuon heiton suuruus,eli pumpun hihnapyörä on ulompana muita pyöriä..
Ilmankos uudet hihnat on ruvenneet vonkumaan hetken päästä!Helppiä jos olet törmännyt samaiseen ilmiöön joskus...
T.Jaakko.P
mngneetilla toimiva puhallin mekanismi!Hyvä pointti kylläkin.
Hajoitus kuvan mukaan menis vaan yhdellä tavalla paikoileen,mutta jos joku tietää paremmin niin kertokoon!?Laakerissa tai muissakaan hihnapyörissä ei välyksiä.Pumppu mielestäni on orkkis.
Mitähän tuolle keksis,heitto on silmin havaittava,täytyy vielä mitata
teräs mitalla tarkasti tuon heiton suuruus,eli pumpun hihnapyörä on ulompana muita pyöriä..

T.Jaakko.P
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Päivitetäänpä tätäkin probleemaa vähän,kiristin mekanismin rulla pyörään
piti lisätä 2mm korin aluslevy ja yllätys orkkis Bochilaiseen laturiin toinen
hihnarulla aluslevyineen kaikkineen!Näillä sai tuon hihnan kulkemaan
hieman paremmi oikeassa linjassa mutta,edeleen mielestäni vesipumpun
rulla ei ole täysin kohdalaan,nyt vaan siedettävämpi eikä kitise!Itse vesipumpun rakenteesta tai rullasta ei löytynyt asennus tai muita vikoja!?
Nyt tuommoinen 100km takana ja toimii mikä tietty pää asia,katsotaan nyt pitkässä juoksussa sitten kuin käy!
T.Jaakko.P
piti lisätä 2mm korin aluslevy ja yllätys orkkis Bochilaiseen laturiin toinen
hihnarulla aluslevyineen kaikkineen!Näillä sai tuon hihnan kulkemaan
hieman paremmi oikeassa linjassa mutta,edeleen mielestäni vesipumpun
rulla ei ole täysin kohdalaan,nyt vaan siedettävämpi eikä kitise!Itse vesipumpun rakenteesta tai rullasta ei löytynyt asennus tai muita vikoja!?
Nyt tuommoinen 100km takana ja toimii mikä tietty pää asia,katsotaan nyt pitkässä juoksussa sitten kuin käy!
T.Jaakko.P
moniurahihna
Olikos niissä vesipumpuissa ero viskomallin ja magneettiropellin välillä?
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
museoautossa (w123) oli aikanaan hihnat päin helvettiä. No, kampiakselin rullan otin 115 mallisesta, --tuli linja kohdilleen.
OT:Laturi oli tuolloin eri linjassa. No, heitin purkuautosta ehjän laturin takakonttiin, oli siellä muutaman viikon. Yksi työpäivä aamulla matkalla laturi leikkasi kiinni. No, mietin että mitä helvettiä....takakontista mobil delvaccia hihnapyöriin ja laturin hihnaa löysemmälle että pyöritti vesipummpua. Valot pois ja matka jatkui 10 km. Sitten meni hihna poikki, varahihna peliin, ja illalla parkkipaikalla laturin vaihto. On Bilteman hihna kestänyt nyt 2 vuotta, tosin MR-pelissä.
Kaikkea sitä joutuukin tekemään, siis tien päällä
OT:Laturi oli tuolloin eri linjassa. No, heitin purkuautosta ehjän laturin takakonttiin, oli siellä muutaman viikon. Yksi työpäivä aamulla matkalla laturi leikkasi kiinni. No, mietin että mitä helvettiä....takakontista mobil delvaccia hihnapyöriin ja laturin hihnaa löysemmälle että pyöritti vesipummpua. Valot pois ja matka jatkui 10 km. Sitten meni hihna poikki, varahihna peliin, ja illalla parkkipaikalla laturin vaihto. On Bilteman hihna kestänyt nyt 2 vuotta, tosin MR-pelissä.
Kaikkea sitä joutuukin tekemään, siis tien päällä

203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Itselläni oli hihnan linjaus pielessä 300D:ssa, kun ohjaustehostimen pumpun kiinnityskorvakkeet olivat revenneet. Hihna huusi niin, että korviin sattui. Pumppu pysyi paikallaan vaan takana olevien teräskorvakkeiden varassa, mutta toimi vielä.
Éhjän pumpun vaihdon jälkeen kitinä loppui. 500 km nyt takana ilman ongelmia.
Éhjän pumpun vaihdon jälkeen kitinä loppui. 500 km nyt takana ilman ongelmia.