w201 alustasarja

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Sami T kirjoitti:tomant - yleensä jäykempi etupää -> aliohjaa
Totta puhut, jäykemmät etuvakaajat aiheuttavat aliohjausta. Ajattelin, että kaksilitraisen kevyempi moottori kuin 2,6-mallissa vaikuttaisi yliohjaavasti (puskee vähemmän).

Jäykemmät jouset ja jäykemmät vakaajat ovat varmaankin hyvä yhdistelmä, kuten sanoit.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Tarvittenkhan mie niihin 2.6 vakaajiin uudet "kumit", sanotaan niitä nyt vaikka pusliksi vai meneekö vanhoilla?
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Noniin. Kävin hakemassa osia ja en sitten ottanut kun vain etuvakaajan ja etujouset. Myyjä koitti kusettaa kun sano, että jämäkät iskarit ja jouset. Ja paskat. Löysät ku mitkäki olivat.

Kun tuossa alustassa nyt on alle 10tkm ajetut jouset ja melkein samanverran ajetut iskarit, niin ajattelin vetästä rälläkällä näitä lyhyemmäksi kierroksen taikka kaksi. Iskareista vois tehdä madallusiskarit ottamalla parit sentit pois yläpäästä ja tekemällä uudet kierteet. Mitä mieltä oletta tästä? :?
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Ihan ok. Jos iskariakin vielä jaksat lyhentää niin oikein hyvä. Katkastu isompikoneisen auton(jäykkä) jousi on vähintään yhtä hyvä, ellei parempikin, kuin hinnat alkaen- madallusjousi, joka kuoleentuu vuodessa ihan paskaksi. Kokemusta on näistä.

Se tossa on riskinä, että jousi jää edelleen liian löysäksi.
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Nykyiset jouset on aivan liian korkeat ja vähän liikaa joustoa. Takana piti olla vahvistetut jouset, mutta ei ne minusta hirveän jäykiltä tunnu. Edessä normaalit 2 litrasen jouset. Kai niiden jousien nyt jonniverran häätys jäykistyä, kun niitä katkasee.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Juu kyl ne hiukan. Mulla on edessä suht tuoreet jouset ja takana aika vanhat. Edestä 2 kierrosta pois ja takaa noin 1,5. Helkkarin löllö on kyllä vieläkin.
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

http://www.kitupiikki.net/productdescription5658.aspx Tääkö on semmonen mikä passaa noihin isommalla koneella oleviin. Ainakin lukee, että kaikkiin w201 paitsi 2.5 16v :D
Avatar
SoFro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Pe 12.09.2003 17:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja SoFro »

H&R MB 190 W201 Cup-Kit Sportfahrwerk 60/40mm. Tuommoinen tuli laitettua 2.6:seen, käy 4/6-sylinterisiin, paitsi coswortteihin.
Lopputulos se, että edessä ei mahdu 185/65-15 pyörimään, vanteiden ET kunnossa, ottaa kaariin kiinni. H&R tunnettu siitä, että pudottaa vähintään lupaamansa. Alkuviikosta saan 205/50-15 renkaat toisille vanteille, toivottavasti ei raavi, muuten pitää viedä kaaret mankeloitavaksi.
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

185/55/15 piti laittaa että loppu raapiminen. Se vastaa nimellishalkaisijaltaan tuota 205/50, tai on 2mm matalempi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin