mersu on levoton ajella ja käytin kulmien säädössä no vähähän se parani. nooh eihän se ollu saanut takapään säätöpulttea auki niin perse on sitten säätämättä se on kuulemma melkeen kohdallaan kuinkaha paljo vaikuttaa kun perä on viturallaan puoltaa sinne minne tie on kallellaan saa vängätä välillä ihan tosissaan että pysyy viivojen välis
Ei se kulmien säädöillä korjaannu jos vetelee vaan jossakin on vikaa.Eli onko hyvät renkaat vai sekarengastus?Mese on tarkka rengastuksestaan siis ei halpaa ja sekarengastusta alle.Käy narinat takaa ja muutkin nivelet ja edestä myös.Takakelkan etummaiset kumityynyt myös tsekkaa.Oikeastaan joko kerralla kaikki uutta ja sitten vasta kulmasäätöön.Toisekseen joka paikassa ei myöskään tiedetä että apparin puoli kuuluu pyörän olla vähän edempänä kuin kuskin puoli.Toisekseen lue myös HAKU toiminnon kautta ,siellä riittää lukemista.
Viimeksi muokannut atlas, Su 12.07.2009 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haulla löytyy tarinaa noista Mersun ajo-ominaisuuksista vallan mahottomasti
Mutta väljäähän siellä varmaan on,koska kunnossa ollessaan ei tuota paljon tarvi ohjailla.
Alapallot edessä,takakelkan etukumit,narinanivelet ja muutamat tukivarret
Nuo kun nyt enshätään vaihtelee,niin alkaa varmaan ajo olla toisenlaista
Kyllä jos takaa puuttuu auraus tai on jopa haritusta niin
on suorastaan kullimainen ajettava. 100 metriä kampeet
rattia oikeelle ja seuraavat 100 m vasemmalle jne. Eikä
tartte olla edes väljää missään.
en vissii malttanut etsiä aijempaa keskustelua sorry
uutta osaa: alapallot,raidepäät,vakaajankumit,alatukivarsien puslat eteen,narinahelat taakse sekä sisempi pusla, taka apurungon kaikki tyynyt,ohjaus iskunvaimennin. välyksen on tarkistettu ja sen jälkeen säädätin. kolmilla eri renkailla olen kokeillut.
nyt täytyy ruveta tutkimaan se peräpään säätö tilanne ku juuri tollanen se kun aavee sanoi
kiitoksia avusta
tehty on takakelkan puslien vaihdon yhteydessä korjasin ruosteet kiinnitys kohdista ei ollu vielä irti revenny eli se kunnossa. niin ja etuiskareiden yläpään kumit oon vaihtanna myös. no nyt pittää illalla mittailla tuo perä etttä onko auraukset päin persettä
taka-auraus on vanhemmiten ikävä säädettävä.
laitat kohdilleen ja ajat lenkin, katsot uudestaan niin alusta saat miltei aloittaa.
Pikkaisen kannattaa valmiiksi toiseen laitaan
Kyllähän 124:sta apusimpukka löytyy. Väljyys alkaa ilmenemään lievällä kolahtelulla, vähän samantapaisella kuin jos jossain muussa automerkissä alkaisi olemaan raidetangonpää väljä.
Meidän kotteroon on vaihdettu joitakin kertoja helat apusimpukkaan, eikä se ajettavuus ole mainittavasti muuttunut, vaikka entiset helat ovat väljät olleetkin. Eli jos ajokäytös on "oikeasti" huonoa, niin vika löytyy kyllä muualta, kuin apusimpukasta. Oikeasti lainausmerkeissä sen vuoksi, että kampeaminen tuntuu kuuluvan 124:n ominaisuuksiin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
aurauksella ja pahasti on perspää huomenna herkistelen säätöpultit ja vien korjaamolle joka sääti kulmat muka kohdalleen ja takapää jäi säätämätä ku pultit niin jumissa nyt toivotaan parasta
jarnox kirjoitti:aurauksella ja pahasti on perspää huomenna herkistelen säätöpultit ja vien korjaamolle joka sääti kulmat muka kohdalleen ja takapää jäi säätämätä ku pultit niin jumissa nyt toivotaan parasta
Lykkäät sinne reissuun uudet takapään säätöpultit vielä, maksoikohan KL-varaosissa 7€/kpl. Saavat sitten vaikka tuhota vanhat epäkeskot, jotta saa uudet tilalle.
Tee vaikka puusta. 2 metrinen lankku ja siihen pystypuut silleen
että voit mitata vanteiden taka ja etureunan välisen erotuksen
vanteen ulkopuolelta. Pystypuihin toiseen kiinteä tappi ja toiseen
säädettävä pultti. Eli kun asettelet kiinteän tapin toisenpuolen vanteeseen
ja toiselta puolelta säädät pultin myös vanteeseen kiinni silleen hellästi.
Näin siis takareunoista. Sitten siirrät mittalankun renkaitten etupuolelle
ja asetat kiinteän tapin taas toisen vanteen reunaan niin toisen
puolen vanteen ja säätöpultin väliin pitäs jäädä rako eli molempien
renk. yhteinen auraus. Säädä aluks vaikka niin että yhteinen auraus
on 4-6 milliä eli 2-3mm/pyörä. Kannattaa välillä kattoo takaapäin ja
verrata että molemmat pyörät sojottaa suurinpiirtein samallalailla
auton pituussuuntaan nähden ettei auto kampee ja ratti ole vinossa
ja koeajohan sen kyllä akkiä kertoo.
näinpä taidanpa rakennella raudasta jos löytyy sopivia tarve aineita.. kiitoksia vinkistä aavee
vielä tässä nyt kyselen että taka ja etu päässä samallailla
mittailemaan huomenna ja sitten täytyy säädättää kun löytäs vain sellaisen joka sais kulmat kohalleen ettei ois niiku viime kerralla että ne melkeen on
Ite kerran säädätin esim vianor,ja toista kertaa ei tule.Eihän ne edes keskittele koneitaan,jospa kaikilla on suorat vanteet.
Ehdotan mese kokemus paikkaa tai"veho".Muuten rahan hukkaa.
näin täytyy tehdä no uskon kyllä että tullloo parempi vaikka silmä mitalla ku entisellä säädöllä melko kesken eränen työ oli ku ei ollu rattikaan suorassa ku lähin ajelemmaan
Muistelen että ohjaus jos ei ole keskellä niin kyllähän vetelee vaikka kaikki ois ok.Simpukka tais vaatia keskellä olon,Ois kiva jos joku varmistais tään tiedon.
no nyt on takapäähän vaihdettu säätötangot ja pultit. samalla otin aurausta vähä poikkeen niin parantu. huomenna menee säätöön kovin odotuksin jos sen jälkee vänkäileee niin tulee myyntii merssu
Mielenkiinnolla seuraan myös kuinka käy. Tyhmyyttäni ilmeisesti sotkenu noin 500€ nelipyörä suuntauksiin viidessä eri paikassa plus kaikki takapään hilut,alapallot ym joita joskus täällä palstalla myös ihmettelin. Edelleen kampee oikeelle.
no nytpä se jo parantui huomattavasti nyt tulee uudet kummit alle niin sitten lie jo ihan ajettava mersu no menihän siihen osia melkolaillla mutta pääasia että kuntoon tuil
Ei nämä vaan ole kovin hyviä ajettavia ilman rajuja muutoksia. Tai riippuu tietysti mihin vertaa Kyllä tuo oma parani kummasti kun vaihtoi alustasarjaa alle konin iskareilla, mutta nyt kun on taa carinalla ajellu niin kyllä tuntuu mersu kamalalta ajettavalta. Huom carinassa ei ole alustassa alkuperäisä osaa kuin takana tukivarret ja edessä kallistuksen vakain, kaikki muu on joko muokattua tai aitoa racing palikkaa puslat tietenkin uretaania. Jos vakio carinaan joutuis vertaamaan niin sitten mersu olis hieman parempi.
Mutta millään ei riitä mielenkiinto muutella mersua samaan tapaan.
no itestä paras auto ajjoo on ollu audi A6..
mutta nyt menee mersullakin
Samaa mieltä. Ittellä oli ´99 a6 quattro avant. Alusta kunnossa, niin oli pirun hyvä ajaa. Lankku olisi muuten samalla viivalla, mutta sivutuuliherkkyys karistaa pisteitä, muuten menee niin sukkasillaan.