W211 220cdi:n turbo otti ja meni rikki - mistä uusi?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
juhautal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 25.10.2004 10:22

W211 220cdi:n turbo otti ja meni rikki - mistä uusi?

Viesti Kirjoittaja juhautal »

Hei

Eli otsikon autosta meni turbo rikki. Hieman jo ilmeisesti oikutteli aiemmin, kun kulutus lisääntyi noin litralla/100 km. Viimein tuli putkesta valkoinen savu... Isommilta todennäköisesti selvittiin, kun siivet on vielä puhaltimessa tallella. Laakerit on horot ja hieman oli kuopinut jälkiä turbon runkoon. Lisätietona voi sanoa, että ajettu on yli 400 tkm.

Mutta asiaan. Mistä tuohon uusi turbo? Veholla hinta oli noin 1800 euroa... Tuntuu pahalta. Tutulla olisi hyllyssä halvalla hieman vanhempi mutta ilmeisesti hyvin lähelle samanlainen turbo eli rikkoontunut oli tyyppiä 6460960499 ja tilalle saisi A6110960999 -> pari vuotta vanhempaa mallia. Uskaltaako tuon laittaa suoraan paikoilleen, toimiiko laatikko ja voiko tulla muita ongelmia?

Jos taas menee kauppaan ostamaan uutta, niin kannattaako laittaa samalla hieman isompi? Pitääkö sen jälkeen säädättää lastulla, toimiiko laatikko vai tuleeko muita ongelmia?

Ja kiirekin olisi kun pitäisi perheen kanssa ajella...

Juha
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Ei kai tuohon muuta voi suositella kuin 270:n ahdinta ja samalla pientä uudelleen ohjelmointia. Saat halvemmalla koko paketin kuin veholta ahtimen.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2764
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

611 on alipaineohjattu ja 646 sähköohjattu joten ei käy ainakaan suoraan.
W213 220d +W242 electric drive
juhautal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 25.10.2004 10:22

Viesti Kirjoittaja juhautal »

Osaakohan joku kertoa, mitä eroa on turboilla joiden koodit menee
a6460960499 ja
a6460960099 ja
A6470960099

kun tuo ylempi koodi löytyi hajonneen turbon kyljestä ja tuo keskimmäinen näkyy monessa lähteessä merkitty tuon auton turboksi? Alempi on sitten e270 cdi:n turbo, jossa on sama garrettin koodi GT1852V.

Juha
___________________________
MB E220 CDi farkku, ajoautona
MB 450SL -72, projekti ollut kesken ikuisuuden
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

ebay.de

Edullisia turboja ja takuunki n noihin saa ;)

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
juhautal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 25.10.2004 10:22

Viesti Kirjoittaja juhautal »

Moi

Osaakos joku kertoa käykö tuohon autoon tuo uudempi malli eli A6460900180. Siinä olisi ilmeisesti parannettu tuota laakerointia.

Juha
___________________________
MB E220 CDi farkku, ajoautona
MB 450SL -72, projekti ollut kesken ikuisuuden
juhautal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 25.10.2004 10:22

Viesti Kirjoittaja juhautal »

Moro

Eli nyt on sitten testattu, että tuo uudemman sarjan turbo käy ruuvaamalla paikalle. Yritin vielä veholta varmistella, että jos tuohon tilaa uuden niin saa sen tuolla uudemmalla koodilla, paikallaan on nyt siis käytetty vehje.

mutta mutta...

Kone käy ja pörisee. Tehoja tuntuu uupuvan ja ohitus kiihdytys, eli hana pohjaan niin automaatti heittää ihan oikein neloselle, mutta viitoselle ei meinaa heittää takaisin ennenkuin on kierrokset punaisella. Samaa on havaittavissa voimakkaissa kiihdytyksissä muillakin vaihteilla. Eli jotakin on pielessä. Ekaksi tulisi mieleen, että on putki tukossa. Onko tästä kokemuksia?

Vai pitääkö jotakin softaa päivitellä tuollaisen operaation jälkeen?
Onko Oulun suunnalla kaveria, joka voisi tehdä hieman analyysiä, eli olisi vehkeet haistella mitä kone puuhastelee, puuttuuko ahtoja tms...

Juha
___________________________
MB E220 CDi farkku, ajoautona
MB 450SL -72, projekti ollut kesken ikuisuuden
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

juhautal kirjoitti:Moro

Eli nyt on sitten testattu, että tuo uudemman sarjan turbo käy ruuvaamalla paikalle. Yritin vielä veholta varmistella, että jos tuohon tilaa uuden niin saa sen tuolla uudemmalla koodilla, paikallaan on nyt siis käytetty vehje.

mutta mutta...

Kone käy ja pörisee. Tehoja tuntuu uupuvan ja ohitus kiihdytys, eli hana pohjaan niin automaatti heittää ihan oikein neloselle, mutta viitoselle ei meinaa heittää takaisin ennenkuin on kierrokset punaisella. Samaa on havaittavissa voimakkaissa kiihdytyksissä muillakin vaihteilla. Eli jotakin on pielessä. Ekaksi tulisi mieleen, että on putki tukossa. Onko tästä kokemuksia?

Vai pitääkö jotakin softaa päivitellä tuollaisen operaation jälkeen?
Onko Oulun suunnalla kaveria, joka voisi tehdä hieman analyysiä, eli olisi vehkeet haistella mitä kone puuhastelee, puuttuuko ahtoja tms...

Juha
Soitahan powerflashiin ekille, niin homma selviää; niillä on nykyään myös boshin penkki.
Ahdot ym näkyy läppiksellä kyllä ajossakin + eki pystyy hommaan tarvittaessa järkevän uuden turbon...

www.powerflash.fi
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin