w210 eberi ja hälytin
w210 eberi ja hälytin
eli mikäköhän on tuossa 95 vuoden eberissä kun yrittää päälle mutta ei lähe!
onko joku lämpö raja vai miten pitäs toimia? ostin vasta kärryn,eikä ole käyttöohjeita!! toinen homma mistä tiedän onko tuossa hälytin? tausta peilissä valoja ja samoin kuskin oven kahvassa! ja onko tuo tyyppi vikaa kun tausta peili hieman löysä?
onko joku lämpö raja vai miten pitäs toimia? ostin vasta kärryn,eikä ole käyttöohjeita!! toinen homma mistä tiedän onko tuossa hälytin? tausta peilissä valoja ja samoin kuskin oven kahvassa! ja onko tuo tyyppi vikaa kun tausta peili hieman löysä?
MB W210...TOMAATILLA.
Luultavasti jumissa koko vehje jos on alkuperäinen, voit kokeilla resetoida ottamalla sulakkeet irti. (takapenkin alta)Mulla yritettiin testerillä pakkokäynnistystä mutta ei toiminut, joten uusi tilalle. Se ei kyllä ole kallis, muistaakseni alle 500€ Mega-autossa, voi vaihtaa itsekin. Sijaitsee apukuskin puolella sisälokarin kun ottaa pois niin pääsee käsiksi, alapuolella on myös luukku mistä sen näkee.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
yks tuttu sano et olis hörässy ilmaa kun yritetty varatankilla päälle sitä!yari67 kirjoitti:Luultavasti jumissa koko vehje jos on alkuperäinen, voit kokeilla resetoida ottamalla sulakkeet irti. (takapenkin alta)Mulla yritettiin testerillä pakkokäynnistystä mutta ei toiminut, joten uusi tilalle. Se ei kyllä ole kallis, muistaakseni alle 500€ Mega-autossa, voi vaihtaa itsekin. Sijaitsee apukuskin puolella sisälokarin kun ottaa pois niin pääsee käsiksi, alapuolella on myös luukku mistä sen näkee.
enkä tiedä mikä malli,jos löytäs käyttö ohjeet siihen jostaa! se se kytkin on kyynärnojan alaa ja on neliön muotonen ja joka kulmassa nappi ja myös saa 3 ajastusta laitettua...
MB W210...TOMAATILLA.
Vaikka olis hörinyt ilmaa niin sillä on oma pumppu mikä imee ainetta, sitä ei tarvitse ilmata. Painat liekin kuvaa ja siitä alkaa pumppu nakuttamaan, (kuuluu tankin luota) jos ei nakutusta kuulu niin ei se lähde muuta kuin tuulettamaan. Alkuperäinen webaston kellokytkin on tuhkakupin kolikkorengin paikalla, ei kyynärnojan alla. Googlettamalla löytyi jonkun mallin käyttis; http://preheat.eu/index.php?page=ohjeet
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
eberi
niin ajattelin itsekkin,täyyki kuunella vielä tankin luota jos jotaa kuulis.yari67 kirjoitti:Vaikka olis hörinyt ilmaa niin sillä on oma pumppu mikä imee ainetta, sitä ei tarvitse ilmata. Painat liekin kuvaa ja siitä alkaa pumppu nakuttamaan, (kuuluu tankin luota) jos ei nakutusta kuulu niin ei se lähde muuta kuin tuulettamaan. Alkuperäinen webaston kellokytkin on tuhkakupin kolikkorengin paikalla, ei kyynärnojan alla. Googlettamalla löytyi jonkun mallin käyttis; http://preheat.eu/index.php?page=ohjeet
juu mulla on kyynärnojan lootassa kellokytkin on vaan nämä uudet mallit erinäkösiä ku oma kun netistä hakennu ja tosiaan mulla ei ole 25 num.sulaketta täytyy varmaa kokeilla noita 4 ja 7 sulakkeita ottaa pois.
liekistä kun painaa niin töhisee ja sammuu ja sit alkaa aika vähenee ja vilkkuu myös yksi pistavalo vihreänä numeroiden vieressä.
MB W210...TOMAATILLA.
Se Eberin oma vesipumppu on pimeenä eli rikki. Testaileppa sitä pyöriikö pumppu, tuntee käsillä kyljestä. Jos ei pyöri, syötä jostain sille 12 V jännitettä kun oot ottanu koko pumpun irralleen. Jos ei sittenkään pyöri niin sökö on. Vian kuvaus sopis aika hyvin siihen, että vesipumppu on rikki. Sen pitää toimia ensin, ennenku polttoainepumppu lähtee tikittämään tankin luona.
eberi
juu kaikki sulake paikat kattonu ja ainoat mitkä kirjan mukaa liittys on noi 4 ja 7 sulake...liekki nappia kun painelee niin eberin isorele napsuu ja repsikan puolen etukulmasta kuuluu hurina ja tankin luona vähä samanlainen ääni kun rele napsahtaa...kun tietäs varmax viel mihi sulakkeesee on kytketty tuo...prkl...yari67 kirjoitti:Niitä sulakkeita on kolmessa paikassa, konepellin alla, kuskin puolen kojelaudan päässä ja takapenkin alla akun vieressä.
MB W210...TOMAATILLA.
Re: w210 eberi ja hälytin
Siis onko kello-ohjaus ja koitat sitä käyntiin niin, että moottori on seis. Ja vikana on se, että koittaa lähteä, polttoainepumpun ääni kuuluu, savua / palamisen hajua tulee ikäänkuin kaikki olisi ok. Sitten vaan homma toppaa ennenkuin lämmitys kunnolla alkaa.jom77 kirjoitti:eli mikäköhän on tuossa 95 vuoden eberissä kun yrittää päälle mutta ei lähe!
onko joku lämpö raja vai miten pitäs toimia? ostin vasta kärryn,eikä ole käyttöohjeita!! toinen homma mistä tiedän onko tuossa hälytin? tausta peilissä valoja ja samoin kuskin oven kahvassa! ja onko tuo tyyppi vikaa kun tausta peili hieman löysä?
Jos on nuo oireet, niin vesipumppu on rikki mitä tod.näk. Kun vesi ei kierrä, niin liika lämpö toppaa vehkeen.
Jos kone käy niin vesi kiertää koneen vesimpumpulla. Tällöin voi olla, että tuo lämmitinkin pysyy päällä.
Toki voi olla muukin vika. Itellä ollut tämä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
on kello ohjaus ja sain kerran lähtemään päälle,kun tarpeeksi rämpläsin liekkinappia päälle ja pois! ja silloin kiersi letkuissa lämmin vesi,tosin hyttiin ei puhaltanut mitään...sit sammutin ja sen jälkee ei ole pelannu ja alko siel alkuperäsen sulakerasian vieressä olevassa rasiassa yksi sulake palamaan koko ajan =( kattelin piuhoja läpi eikä niissä näkynny mitään vikaa...ja tuon yhen sulakkeen palaminen ei sammuta kelloa,antaa yrittää päälle mutta pörisee hetken ja sammuu liekö tankin pumpun sulake...?
ei löydy tuon värkin mallimerkintää mistään kun yksiköstä värit kuluneet...
ja mulla tuo eberi on kuskin lokarin sisällä jemmas...
ei löydy tuon värkin mallimerkintää mistään kun yksiköstä värit kuluneet...
ja mulla tuo eberi on kuskin lokarin sisällä jemmas...
MB W210...TOMAATILLA.
Re: w210 eberi ja hälytin
Eiköhän toi vika oo ollu kaikillajukka-tre kirjoitti:Jos kone käy niin vesi kiertää koneen vesimpumpulla. Tällöin voi olla, että tuo lämmitinkin pysyy päällä.
Toki voi olla muukin vika. Itellä ollut tämä.

Vaihda nyt varuiksi se lämmittimen oma pikkunen vesipumppu, se hajoaa kuitenkin jos ei oo jo rikki. Äläkä maksa siitä kovin paljoa, ei se oo kovin monen kympin arvonen, noita saa jo koko paskoja rikkinäisenä eBaysta satasella, niistä voi jo yhdistellä toimivat osat.
Pistä sit moottori kans käyntiin, ja kokeile lämmitintä sitten. Jos sillon toimii ok, niin vesipumppuhan se on sökö, mutta jos ei toimi ja pössäyttää esim. savupilven, niin sillon on ohjainkortissa jotain vikaa. Toihan on sellasessa paikassa, että kyllä sinne aika hyvin kaikki pöly ja paska kuitenkin löytää, vaikka onkin tavallaan suojattu.
PS. Uudenmaan Autovarustelusta saa osia ja apua, siellä on testipenkkikin mihin voit kiikuttaa koko paskan, niin tietää myös onko vika itse laitteessa vai sun auton kytkennöissä.
PPS. Hyttiin ei kuulukaan aluksi puhaltaa mitään. Sitten vasta kun järjestelmän lämpötila on tyyliin yli 60 astetta tjsp. ja sitähän ei ikinä saavuteta, jos logiikka on paskana tai vesipumppu särki. Ja vastaus vielä erääseen kysymykseen. Kyllä toi lämmitin lähtee liekkinappulasta aina päälle, oli ulkona lämmintä +30 tai -30.